PočetnaInternetZabavaSve što trebate znati o Tidalu - Jay Z-jevom visoko kvalitetnom glazbenom...

Sve što trebate znati o Tidalu – Jay Z-jevom visoko kvalitetnom glazbenom streaming servisu


Živimo u svijetu streaming servisa – konstantno smo spojeni na YouTube, Netflix, Hulu, Spotify/Deezer, Twitch … Također, živimo u svijetu gdje praktički svi imamo neograničen Internet te se ne zamaramo potrošenim mjesečnim bandwidthom. Zašto onda ne slušamo, npr., visoko kvalitetnu glazbu, nego glazbu slušamo na YouTubeu s osrednjim zvukom?

Pa čak i glazbeni servisi Spotify i Deezer ne nude visoko kvalitetnu glazbu nego MP3-ice s 320 kbps. Ako ste jedan od onih koji ipak vole malo bolju glazbu i glazbenu kvalitetu, Tidal je servis na koji morate obratiti pozornost. U ovom tekstu ćemo se pozabaviti upravo njime, a prvo što morate znati je da iza ovog odlično servisa stoji Jay Z.

 

Kako je sve počelo

Tidal je još jedno “dijete” Jay Z-ja, definitivno najuspješnijeg rappera i biznismena u povijesti glazbene industrije. Čovjek koji praktički sve što dotakne pretvori u zlato, a Tidal je samo još jedan dokaz u nizu.

Jay Z je kupio 2015.-te godine švedski tech startup Aspiro koji se mučio na svim poljima. Tehnički, financijski, pravno … Jay Z ga je kupio, re-brendirao te pokrenuo fantastičan glazbeni servis – Tidal.

Mnogo je toga Jay Z napravio sa Aspirom, odnosno Tidalom, ali prijelomni trenutak je bio kada je pozvao prijatelje (Kayne West, Rihanna, Daft Punk) da mu pomognu oko njegove vizije. U nastavku pogledajte i prvi promotivni video koji su tada izbacili:

 

 

Što odvaja Tidal od Spotifyja, Apple Musica i sličnih servisa

Kada je davno Jay Z pitchao Tidal ljudima, prvenstveno kolegama glazbenicima, tvrdio je da to korak da glazbenici “preuzmu glazbu” nazad u svoje ruke, te da ju “otmu” iz ruku tech kompanija koje na njima zarađuju. Također, tvrdio je da plaćaju više novca glazbenicima nego konkurenti kao što su Spotify, Apple Music, Deezer i slični.

U taj dio se ne možemo petljati jer ne znamo kakav dogovor Tidal ima s glazbenicima, ali sigurno im plaća dobre novce čim možete na Tidalu slušati 40-ak milijuna pjesama.

Osim “ekonomije” s glazbenicima, Tidal se fokusirao isključivo na ekskluzivnost, te je htio da glazbeni albumi prvo njima budu dostupni, a tek onda na drugim platformama.
To je čak i mogao napraviti zahvaljujući svojoj diskografskoj kući, poznanstvima i vezama.

Pogotovo kada se radi o glazbenicima poput nedavno preminulog Princa, Rihanne, Jack Whitea, Beyonce, Kayne Westa itd. Oni su isključivo svoju glazbu dijelili preko Tidala.
Ono što je nama zanimljivo na Tidalu su “curated playlists”. To su playliste koje osobno slažu Jay Z i Beyonce. Jedna od tih listi je (op.a. možete ju naći na Tidalu) “Future vs. Young Thug” koja je fantastična. Također, tu su i liste Tidalovih zaposlenika koje morate poslušati.

No, generalno gledano, izbor glazbe na Tidalu je gotovo identičan onome na Spotifyu ili Apple Musicu (cca. 35-40 milijuna pjesama), plus nekoliko ekskluzivnih imena.
Ipak, moramo napomenuti da Tidal ima opciju koju plaćate 19.99 dolara mjesečno i zove se “HiFi” (op.a. Premium košta 9.99 dolara mjesečno, kao i Spotify). Tu možete streamati visoko kvalitetnu glazbu s malom ili nikakvom kompresijom i namijenjena je audiofilima koji ne žele slušati lošu glazbu!

 

https://player.vimeo.com/video/107804043

 

Što Tidal nema

Nažalost, Tidal nema neke mogućnosti kao njihovi kompetitori. Spotify, recimo, ima Discover Weekly – playlistu koju mnogi obožavaju i koja se mijenja svaki tjedan na osnovu glazbe koju vi slušate pa tako možete otkriti hrpu novih i odličnih izvođača.

Nadalje, Spotify ima još i running mode, playliste koje možete kreirati s prijateljima, podcaste, video clipove itd. Apple Music ima Beats – 24/7 radio na kojem možete slušati glazbu i vijesti što je zanimljivo Američkim slušateljima.

Tidal je nekako “čist” i svodi se isključivo na glazbu i ništa više od toga.

 

Za koga je Tidal napravljen

Za većinu ljudi, nema neke prevelike razlike između Tidala, Spotifya i Apple Musica. Kao što smo rekli, svi oni imaju praktički isti katalog glazbe, slične mogućnosti pa čak i slična grafička sučelja.

Rekli bismo da je Tidal za hip hop obožavatelje (prije svega) jer ćete tamo vidjeti neke ekskluzivne izvođače, posebice one koji surađuju s Jay Z-jem. I tu su audiofili koji su spremni platiti 20 dolara mjesečno da bi mogli streamati visoko kvalitetnu glazbu na svoje uređaje.

Ako ne spadate u te dvije skupine, onda ćete vjerojatno biti zadovoljni sa Spotifyem, Deezerom, Apple Musicom ali i Tidalom. Neke razlike nema. Svejedno, drago nam je što na tržištu ima ovakvih servisa i nadamo se da će ih biti još.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular