Nedavno obraćanje čelnog čovjeka Facebooka, Marka Zuckerberga, pobudilo je mnogo polemike u javnosti. Naime, Zuckerberg je najavio kako Facebook želi više pažnje dati objavama korisnika te da će smanjiti doseg objava stranica. Reakcija javnosti je bila prilično žustra iz razloga što su mediji takav potez protumačili kao novi udar na budžet kompanija, koje će sada još više sredstava morati ulagati u oglašavanje na najpopularnijoj društvenoj mreži.

Bilo kako bilo, čini se da je vrijeme jeftinog oglašavanja na Facebooku iza nas. I dok se Facebook bori s idejama kako povećati svoju zaradu, s druge strane opet ostavlja van fokusa problem lažnih vijesti.

Testiranja novih elemenata koje Facebook planira uvesti u nekim zemljama i ne protječu baš najbolje. Naime, mnoštvo korisnika iz Slovačke, Šri Lanke, Bolivije i Gvatemale se požalilo kako je s novim elementima na Facebook stigao još veći broj lažnih vijesti. Čini se kako sustav koji sada brendove miče u stranu pruža kreatorima lažnih vijesti još lakši dolazak do krajnjih korisnika.

Slovačkom se tako ovih dana proširila lažna vijest kako se spreman teroristički napad, što je mnogim stanovnicima te zemlje natjeralo strah u kosti. Ipak, nakon što je intervenirala policija, zaključilo se kako se radi o još samo jednoj lažnoj vijesti koja se vrlo brzo proširila Facebookom.


Sve se čini kako Facebook nije puno naučio nakon što je prošle godine imao problema s lažnim vijestima kada su prozvani da su pomogli Trumpu u dolasku na tron SAD-a. Tada su nagoviještali kako će se svim silama boriti protiv lažnih vijesti i kako će to postati jedna od ključnih točaka njihova daljnjeg razvoja. No, ono što imamo prilike vidjeti pokazuje kako se Facebook bavi svime i svačime, a o lažnim vijestima informacije daje na kapaljku.

I dok se mnoštvo korisnika žali na sve veći broj lažnih vijesti posebice nakon nedavnih promjena, ostaje za vidjeti da li se žale s pravom ili je sve samo osmišljeni scenarij kako bi se bojkotiralo Facebookovo zadiranje u News Feed. Hoće li prirodni doseg ostati netaknut, te da li će reorganizacija novosti na Facebooku dovesti do novih zapleta i problema, mogli bismo vidjeti već za koji tjedan.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here