New York Times prenosi kako su došli do saznanja da postoje mnoge igre u Googleovoj trgovini, kao naprimjer: “Pool 3D”, “Beer Pong: Trickshot”, “Honey Quest” i “Real Bowling Strike 10 Pin”, i na prvi pogled izgledaju kao i svaka druga i čine se potpuno bezopasne.

Međutim, te igre, kada se instaliraju na pametni telefon, imaju mogućnost osluškivanja televizijskog programa uz praćenje što gledaju korisnici, od kojih neki mogu biti djeca, čak i kada igre nisu aktivno upaljene.

To je još jedan primjer kako tvrtke, koristeći uređaje koje mnogi ljudi svakodnevno koriste i jednostavno ne mogu bez njih, skriveno dokumentiraju kako publika gleda televiziju i televizijske reklame.

Spomenute igre koriste softver tvrtke Alphonso, koji prikuplja podatke o gledanju televizije za oglašavače. Pomoću mikrofona ugrađenog u pametni telefon Alphonsoov softver može detaljno opisati što ljudi gledaju identificirajući audio signale u televizijskim oglasima i emisijama, a ponekad čak otkriva informacije o mjestima na kojima korisnik gleda televiziju ili film.


 

ALPHONSO softver za praćenje tv oglasa

 

Ovakve informacije se kasnije mogu preciznije koristiti za ciljanje oglasa i pokušati analizirati stvari kao što su zašto je oglas potaknuo neku osobu da otiđe u određeni auto salon. New York Times je otkrio podatak da se više od 250 igara, koje koriste softver Alphonso, nalaze na Googleovoj trgovini, a neki su također dostupni i na Appleovoj trgovini aplikacijama.

Alhonsov softver, također može otkriti zvukove čak i kada je telefon u džepu ako se igre izvode u pozadini. Tvrtka Alphonso je izjavila da njihov softver ne snima ljudski govor, i da su softverske mogućnosti jasno objašnjen u opisu svake igre u koju je implementirana ova značajka, kao i u politici privatnost, te da softver ne može pristupiti mikrofonima i lokacijama korisnika ako se ne slažu s time.

“Korisnik se svjesno odlučuje i može se odjaviti u bilo kojem trenutku”, izjavio je Ashish Chordia, izvršni direktor Alphonsa, dodajući kako je ovaj softver u skladu sa smjernicama Federalne trgovačke komisije. Tvrtka također nudi opcije isključivanja i na svojim službenim web stranicama.

Direktor Alphonsa Chordia je odbio izjaviti od koliko ljudi se prikupljaju podaci, spominjući da trenutno postoji oko 1.000 igara i društvenih aplikacija, koje koriste  Alphonso softver. (New York Times je uspio identificirati mnoge igre jednostavnim pretraživanjem u Googleovom Play Storeu sa pretragom riječi “Alphonso automated” i “Alphonso software”.)

Gospodin Chordia također je izjavio da Alphonso softver nije odobren za uporabu kod igra i  aplikacija namijenjenih djeci. No, bilo je takvih slučajeva, kada je softver integriran u više od desetak dječjih igrica poput “Teeth Fixed” i “Zap Balloons” koje dolaze od KLAP Edutainmenta iz Indije.”

Alphonso je jedna od nekoliko mladih tvrtki, koje koriste nove tehnologije kako bi ušle u dnevne sobe potrošača u potrazi za novim informacijama koje bi kasnije prodavale marketinškim agencijama. Od ukupnog oglašavanja u Americi, na televiziju se i dalje troši oko 70 milijardi dolara godišnje, a oglašavači će vrlo rado i dodatno platiti da pojačaju učinkovitost takve potrošnje kroz ciljani marketing.

Piše: D.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here