PočetnaInternetZabavaZašto Netflix nije zabrinut zbog gubitka pretplatnika?

Zašto Netflix nije zabrinut zbog gubitka pretplatnika?


Netflix je dugo bio svjetski gigant za streaming. Stoga je bio šok kada je, početkom 2022., Netflix objavio izvještaju u kojem piše da su izgubili pretplatnike prvi put u deset godina. Odnosno, prvi puta se broj pretplatnika na kraju godine smanjio.

Nakon prilagodbe na početni šok i loše vijesti, čini se da je Netflix stabilizirao poslovanje. Njihovo posljednje izvješće o zaradi pokazuje da je Netflix izgubio manje pretplatnika od očekivanog, a ni profit nije loš. Više o tome u nastavku teksta.

Netflix gubi manje pretplatnika od očekivanog

Netflixovo izvješće o zaradi za drugi kvartal 2022. pokazuje da je Netflix izgubio oko 970.000 pretplatnika. Paradoksalno, Netflix i njegovi investitori vjeruju da je to dobra vijest, jer su očekivali gubitak 2 milijuna pretplatnika u istom razdoblju.

Dobit tvrtke poboljšana je na 1,4 milijarde dolara, u odnosu na 1,3 milijarde dolara, a prihodi su se poboljšali za 8,6% te su na 7,9 milijardi dolara. Iako postoji mnogo razloga zašto Netflix gubi pretplatnike, tvrtka kaže da se osjeća “samopouzdano i optimistično u pogledu budućnosti”.

Unatoč lošim vijestima, Netflix je uvjeren u svoju budućnost. Postoje razlozi zašto.

1) Utjecaj povećanja cijena Netflixa se smanjio

Kada je Netflix povisio svoju cijenu standardnog plana u SAD-u na 15,49 dolara mjesečno, postao je najskuplji streaming servis u SAD-u, a to je uzrokovalo gubitak pretplatnika u korist svojih rivala.

Netflix vjeruje da se učinak toga ujednačio i da će cijene biti “manje faktor odljeva” u mjesecima i godinama koje dolaze.

2) Netflix ima više sadržaja u svojoj ponudi

Prema The Hollywood Reporteru, podaci govore da je Netflix uzeo najviše vremena za gledanje televizije u SAD-u tijekom TV sezone 2021.-2022. To je zbog velike Netflixove zbirke originalnih naslova.

Netflix je najavio da u drugoj polovici 2022. očekuju još novije serije i filmove, za koje očekuje da će im pomoći zadržati pretplatnike i privući neke nove.

Nadalje, Stranger Things je bio veliki hit za Netflix i čak je pokrenuo trendove poput Spotifya govoreći vam koja bi vas pjesma spasila od Vecne. Prema CNBC-u, objavljivanje četvrte sezone serije Stranger Things u dva dijela moglo bi imati ograničen gubitak pretplatnika i čak natjerati nove pretplatnike da se ponovno prijave i vrate na Netflix.

3) Netflix je zabilježio rast broja pretplatnika izvan SAD-a

Netflixov je najveći gubitak pretplatnika došao s njegovog najvećeg tržišta, Sjedinjenih Država i Kanade, gdje je izgubio 1,3 milijuna korisnika u drugom kvartalu 2022. Međutim, to je nadoknađeno rastom pretplatnika u ostatku svijeta, čime je ukupni gubitak pretplatnika smanjen na 970.000.

Netflix kaže (za sebe) da je dominantan kreator neengleskog programa u cijelom svijetu, što ga čini relevantnim za publiku diljem svijeta. Na primjer, kaže se da je The Marked Heart, kolumbijska serija, pronašla globalnu publiku i završila među 10 najboljih (i najgledanijih serija) u 81 zemlji svijeta do drugog tjedna prikazivanja.

4) Netflix radi na planu pretplate koji podržava oglase

S Microsoftom kao svojim tehnološkim i prodajnim partnerom, Netflix radi na planu pretplate s oglasima koji će biti objavljen početkom 2023. godine. Netflix očekuje da će njegova visoko angažirana publika i visokokvalitetni sadržaj privući vrhunske oglašivače i da će tako “nadoknaditi” razliku u cijeni pretplate.

Tvrtka također vjeruje da će oglašavanje povećati broj pretplatnika kroz niže cijene te da će prihodi od oglasa dugoročno potaknuti rast profita.

5) Netflix se obračunava s dijeljenjem lozinki

Iz Netflixa tvrde da je njihov broj pretplatnika manji nego što bi trebao biti jer najmanje 100 milijuna korisničkih računa dijeli više od jednog kućanstva. Odnosno, scenarij je više-manje poznat – jedan Netflix “account” prijatelji podijele na 3-4 dijela (ovisno koliko ih ima) i tako preko jednog korisničkog računa svi gledaju serije. Poznato, zar ne?

U ožujku 2022. Netflix se krenuo “obračunatis takvom praksom dijeljenja lozinki dodavanjem dvije nove mogućnosti koje će korisnicima omogućiti dijeljenje svojih korisničkih računa izvan svog kućanstava uz dodatnu cijenu.

Nakon što izglade nedostatke, tvrtka očekuje da će ovu mogućnost uvesti u cijelom svijetu. Zasad ju testiraju u Latinskoj Americi i rezultati su zasad pozitivni. Barem za kompaniju.

6) Više kreativnog kapaciteta kroz akvizicije

Preuzimanjem australske tvrtke za animacije Animal Logic, Netflix je napravio veliki korak prema povećanju svojih kapaciteta za izradu dugometražnih animiranih filmova.

Netflix je također kupio tri studija za igre (Night School Studios, Boss Fight Studios i Next Games) koji mu daju veću ekspertizu u razvoju i izdavanju mobilnih igara.

Netflix očekuje da će animirane serije i mobilne igre dodati više raznolikosti u njihovu ponudu sadržaja, zadržavajući tako postojeće pretplatnike i privlačeći nove.

Kvalitetan sadržaj osigurat će da Netflix bude u redu

Ljudska želja za zabavom ne ide nikamo. Uz streaming tehnologiju i dostupnost interneta koji se globalno poboljšavaju, Netflix je na dobrom mjestu da iskoristi našu stalnu potrebu za zabavom.

Međutim, sadržaj je ono što zadržava korisnike. Budućnost Netflixa ovisi o njegovoj kontinuiranoj sposobnosti da zadovolji dvostruke zahtjeve kvantitete i kvalitete sadržaja.

Zasad uspijevaju, a vjerujemo da budu i u budućnosti.

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular