PočetnaInternetDruštvene mrežeSada se možete pridružiti Bluesky društvenoj mreži bez pozivnice, ali trebate li?

Sada se možete pridružiti Bluesky društvenoj mreži bez pozivnice, ali trebate li?


Društvena mreža Bluesky je sada otvorena za sve. Ali prije nego kreirate korisnički račun, razmislite (i istražite) je li to mjesto gdje zapravo želite biti.

Do sada je Bluesky funkcionirao na način da ste se mogli upisati na listu čekanja da vas Bluesky pozove (op.a. što je trajalo jako dugo i nisu svi dobili pozivnicu) ili da vam netko da kod/pozivnicu za prijavu. S time je sada gotovo. Ono s čime se mi bavimo u nastavku teksta je – vrijedi li se pridružiti Blueskyu ili ne?

Zašto je Bluesky odbacio pozivnice?

6. veljače 2024. godine, Bluesky je objavio da se sada svatko može pridružiti njihovoj platformi. Ranije ste, kao što smo rekli, morali poznavati nekoga tko već koristi Bluesky da vam da kod ili čekati mjesecima dok ne dobijete pozivnicu od Blueskya.

Ovaj “ekskluzivni sustav” bio je uveden kako bi se stvari održale pod kontrolom tijekom razvoja platforme i testiranja iste s manjom skupinom korisnika. Bluesky Social je alternativa za X (Twitter) koja je u prvoj godini stekla oko 3 milijuna korisnika.

U mjesecima nakon lansiranja u veljači 2023., tim Blueskya izgradio je prilagođene feedove i alate za moderiranje, poboljšao mobilne i pregledničke aplikacije te dodao cool značajke poput novog tijeka registracije. No, neke ključne značajke još uvijek su u izradi.

Unatoč tome, platforma je odlučila otvoriti pristup svima. Iako tvrde da je platforma “spremna za svakoga tko želi pristupiti stoj”, možda samo žele kapitalizirati javni interes prije nego što bude prekasno.

Trebate li se pridružiti Blueskyu sada kad je otvoren za sve?

Trebate li se pridružiti Bluesky društvenoj mreži ovisi o tome što očekujete od ove platforme.

Mi smo dobili pozivnicu za Bluesky prije par mjeseci i bili smo uzbuđeni da vidimo kako izgleda. Ali brzo smo shvatili zašto je Bluesky još uvijek tako ‘ekskluzivan’.

Mnoge značajke na koje smo navikli na drugim društvenim mrežama su nedostajale. Drugo, nemate poznanika ni prijatelja na toj mreži i pitanje je hoće li se pridružiti istoj u budućnosti. Nadalje, mnogi sadržaji bili su samo “NSFW spam”. U to vrijeme, platforma je još uvijek rješavala probleme s moderiranjem, pa smo se prilično brzo povukli s nje i odlučili pričekati dok ne bude spremna za širu javnost.

I to je najveći problem – ljudi očekuju da će Bluesky biti samo bolja verzija X-a (nekadašnjeg Twittera). Ali to je drugačija društvena platforma izgrađena s drugačijim ciljem – otvorenost i kontrola korisnika.

Možete doprinijeti onime što želite, vidjeti samo ono što odaberete i filtrirati ono što ne želite vidjeti. Ali to zahtijeva puno kontinuirane prilagodbe.

Bluesky je otvorenog koda (uglavnom), decentraliziran (djelomično) i sve se vrti oko “moderiranja”.

Imate prvu razinu moderatora koji mogu izdavati upozorenja, označavati ilegalni i neprihvatljivi sadržaj ili uklanjati zlostavljajuće objave ili korisničke račune. Sljedeća razina su administratori na razini servera; možete promijeniti servere ako želite (baš kao što možete promijeniti države). Konačno, tzv. “označavanje zajednice” (community labeling) omogućit će vam stvaranje ili usvajanje već prilagođenih skupova pravila i oznaka kako biste očistili svoj feed. Zvuči komplicirano, ali nije. Barem kada počnete koristiti Bluesky i vidite iz prve ruke kako ovo funkcionira.

Da biste uživali u Blueskyu, morali biste pronaći i zapratiti više ljudi nego na X-u jer nema centraliziranog algoritma koji uređuje sadržaj za vas. Čak se i potiče da koristite klijente trećih strana poput GraySkya ili Deck.Bluea kako biste prilagodili svoj feed i korisničko iskustvo.

Pratiti prilagođene feedove i pronalaženje dobrih ljudi za praćenje zahtjeva određeni trud i rad. Ako vas nije briga za to, Bluesky možda nije vaša iduća platforma koju ćete koristiti.

Za sada možete dodati ‘upozoravajuće oznake’ na svoje objave i isključiti odgovore kako biste spriječili zloupotrebu. Ova moderacija je ključna jer ima mnogo “odraslog sadržaja” koji kruži platformom.

Otvorena mreža također je vrlo javne prirode. Vaš profil, objave, lajkovi, blokovi i “popisi prigušivanja” (engl. mute list) su javni. Također nema opcije postavljanja vašeg računa na “privatno”.

Osim toga, ključne značajke poput DM-ova i hashtaga, koje biste mogli zavoljeti, ovdje ne postoje.

Dakle, vrijedi li se sada pridružiti Blueskyu? Ako želite uložiti vrijeme u društvenu platformu koja stavlja prioritet na otvorenost i kontrolu korisnika, možete. Bluesky definitivno ima potencijala.

Ali to je još uvijek projekt u nastajanju koji treba doraditi. Ako niste spremni posvetiti vrijeme prilagodbi svog iskustva, Bluesky još uvijek nije potpuna zamjena za Twitter, odnosno X. Pitanje je hoće li ikada i biti.

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular