Velike IT kompanije u čijem je središtu poslovanja oglašavanje već dugi niz godina prate aktivnosti svojih korisnika i na temelju toga prezentiraju ima sadržaj baziran na interesu korisnika. Kada se takav pristup počeo primjenjivati, mnogi su bili zbunjeni kako to da im se prikazuje baš ona reklama o kojoj su jučer nešto istraživali. Danas je svima jasno što se događa i kako dolazi do toga, no mnogi takav način upravljanja podacima smatraju pogrešnim i opasnim po pojedinca.
I dok se takav pristup danas koristi na mnogim društvenim mrežama i servisima za upravljanje oglasima, uskoro bi takvo što moglo dobiti i značajniju primjenu. Sve popularniji virtualni asistenti iz dana u dan proučavaju naše navike i uče kako se ponašati kako bi najbolje zadovoljili naše želje i potrebe. Google je odlučio kako će znanje svojeg asistenta iskoristiti kako bi korisnicima poboljšao iskustvo konzumiranja novosti iz zemlje i svijeta. Točnije, uvesti će uslugu koja će korisnicima nuditi personalizirani sadržaj putem pametnih zvučnika.
Pametni zvučnici sve su popularniji, a njihova je zadaća da na temelju glasovnih naredbi korisnika istražuju nešto i korisniku daju relevantne podatke. Kako se korisnici ne bi trebali dobrano mučiti u selektiranju raznih elemenata, Google planira sustav oplemeniti funkcijom koja će automatski probirati što bismo mi željeli i upravo će nam takve podatke dati – odnosno pročitati.
Konkretno, kada se ujutro probudite i poželite čuti najnovije vijesti iz svijeta, više nećete trebati jasno definirati što želite. Google asistent će na temelju vaših prethodnih želja i zahtjeva napraviti listu vijesti koje bi vam mogle biti zanimljive. Nakon toga, pročitat će vam naslove i kasnije ćete moći pristupiti i čitanju cjelokupnih vijesti koje se kriju iza naslova.
Ova usluga uskoro ide u testiranje – najprije će je dobiti dio korisnika u SAD-u i bit će u početku isključivo na engleskom jeziku. Ako se testiranja pokažu uspješnima, mogla bi se oformiti usluga slična radijskom programu – koja će biti personalizirana, ali postoji i mogućnost da se takva usluga naplaćuje od strane Googlea, odnosno portala s kojima će surađivati.
Piše: M.Ž.
Uopće nisu u pravu što se tih stvari tiče.
Google očito nešto pogrešno pretpostavlja.
Što se tiče mojih želja za kupnju, većinom mi reklamira vrstu proizvoda koju sam već kupio. I samo dosađuje reklamama nakon kupnje.
Čak običnu svjetlinu ekrana na mobitelu nisu nikako usavršili. Nikako da shvate da kada čitam treba tamnije osvjetljenje, a kada gledam slike ili video treba biti svjetlije.
Još uz sve njihovo praćenje i “legalno” prikupljanje podataka da li je moguće napraviti nekakav obrazac za google asistent, ipak živa bića su nepredvidljiva.
Recimo meni bi takav “priglup” asistent više smetao nego što bi bio koristan.