Velike IT kompanije u čijem je središtu poslovanja oglašavanje već dugi niz godina prate aktivnosti svojih korisnika i na temelju toga prezentiraju ima sadržaj baziran na interesu korisnika. Kada se takav pristup počeo primjenjivati, mnogi su bili zbunjeni kako to da im se prikazuje baš ona reklama o kojoj su jučer nešto istraživali. Danas je svima jasno što se događa i kako dolazi do toga, no mnogi takav način upravljanja podacima smatraju pogrešnim i opasnim po pojedinca.

I dok se takav pristup danas koristi na mnogim društvenim mrežama i servisima za upravljanje oglasima, uskoro bi takvo što moglo dobiti i značajniju primjenu. Sve popularniji virtualni asistenti iz dana u dan proučavaju naše navike i uče kako se ponašati kako bi najbolje zadovoljili naše želje i potrebe. Google je odlučio kako će znanje svojeg asistenta iskoristiti kako bi korisnicima poboljšao iskustvo konzumiranja novosti iz zemlje i svijeta. Točnije, uvesti će uslugu koja će korisnicima nuditi personalizirani sadržaj putem pametnih zvučnika.

Pametni zvučnici sve su popularniji, a njihova je zadaća da na temelju glasovnih naredbi korisnika istražuju nešto i korisniku daju relevantne podatke. Kako se korisnici ne bi trebali dobrano mučiti u selektiranju raznih elemenata, Google planira sustav oplemeniti funkcijom koja će automatski probirati što bismo mi željeli i upravo će nam takve podatke dati – odnosno pročitati.

Konkretno, kada se ujutro probudite i poželite čuti najnovije vijesti iz svijeta, više nećete trebati jasno definirati što želite. Google asistent će na temelju vaših prethodnih želja i zahtjeva napraviti listu vijesti koje bi vam mogle biti zanimljive. Nakon toga, pročitat će vam naslove i kasnije ćete moći pristupiti i čitanju cjelokupnih vijesti koje se kriju iza naslova.


Ova usluga uskoro ide u testiranje – najprije će je dobiti dio korisnika u SAD-u i bit će u početku isključivo na engleskom jeziku. Ako se testiranja pokažu uspješnima, mogla bi se oformiti usluga slična radijskom programu – koja će biti personalizirana, ali postoji i mogućnost da se takva usluga naplaćuje od strane Googlea, odnosno portala s kojima će surađivati.

Piše: M.Ž.

1 komentar

  1. Uopće nisu u pravu što se tih stvari tiče.
    Google očito nešto pogrešno pretpostavlja.
    Što se tiče mojih želja za kupnju, većinom mi reklamira vrstu proizvoda koju sam već kupio. I samo dosađuje reklamama nakon kupnje.
    Čak običnu svjetlinu ekrana na mobitelu nisu nikako usavršili. Nikako da shvate da kada čitam treba tamnije osvjetljenje, a kada gledam slike ili video treba biti svjetlije.
    Još uz sve njihovo praćenje i “legalno” prikupljanje podataka da li je moguće napraviti nekakav obrazac za google asistent, ipak živa bića su nepredvidljiva.
    Recimo meni bi takav “priglup” asistent više smetao nego što bi bio koristan.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here