PočetnaHardverTV i monitoriRecenzija LG C3 OLED: Savršena slika za gaming i filmove

Recenzija LG C3 OLED: Savršena slika za gaming i filmove

Izvrstan nasljednik LG-ovog C2 televizora, koji je kao takav izvrstan i za igranje igara i gledanje filmova!

LG-eva serija monitora C2 po mnogima je bila jedna od najboljih, ako ne i najbolja serija za 2022. godinu! Razloga za to je bilo zaista, Å¡to znači da C3 seriju čeka dosta teÅŸak, ali za nas sladak posao. No čini se da ne samo da je C3 serija uspjela zadovoljiti apetit korisnika, nego da je otiÅ¡la i korak dalje. Imamo nove mogućnosti obradu slike, koja poboljÅ¡ava HDR, fantastičan izgled, dorade sučelja i mnoÅ¡tvo drugih obiljeÅŸja, zbog kojih će ovaj monitor biti, ako već nije, broj jedan i za one koji vole igrati igre na visokim detaljima, ali i za one koji samo vole pogledati film nakon napornog dana na poslu.

LG C3

S veličinama zaslona u rasponu od 42 inča pa sve do 83 inča, serija C3 jasno je dizajnirana s ciljem uklapanja u şivotni prostor svakog potencijalnog korisnika. Iako cijena nije mala, ipak se moşe smatrati razumnom s obzirom na sve ono što monitor nudi. O čemu se točno radi te što je sve ponudio LG C3 OLED, saznajte u recenziji koja slijedi u nastavku!

LG C3 OLED: Mogućnosti monitora

Serija C3 prepuna je mogućnosti i obiljeÅŸja koje su ovdje kako bi omogućile maksimalno uÅŸivanje u multimedijskom sadrÅŸaju. LG-ev vlastiti webOS 23 pametno TV sučelje naravno ovdje vodi priču i nudi mnoge od najboljih aplikacija za streaming ili strujanje sadrÅŸaja, uključujući Netflix, HBO Max, Prime Video, Disney Plus, Apple TV Plus, Hulu, Paramount Plus, Peacock, Youtube TV i Spotify.

MoÅŸete koristiti AirPlay 2 za prikazivanje videosadrÅŸaja čak sa iOS uređaja, a da stvar bude bolja, televizor ima ugrađenu Alexu za glasovno upravljanje. Da, radi i sa Siri i sa Hey Google. LG-jev čip, koji koristi LG C3, Alpha 9 Gen 6 koristi se za obradu slike i naravno brine se za to da monitor ima razinu osvjeÅŸavanja od 120 Hz. HDR podrÅ¡ka se proteÅŸe na Dolby Vision (Dolby Vision IQ), HDR10 i HLG, ali ne podrÅŸava i HDR10+ format.

Četiri HDMI 2.1 utora, s kojima dolazi ovaj televizor, podrÅŸavaju mogućnosti prikaza slike od 4K razine osvjeÅŸavanja od 120 Hz, promjenjivu stopu osvjeÅŸavanja (VRR), automatski način rada s niskom latencijom (ALLM) i poboljÅ¡ani audio povratni kanal. Nova HDMI mogućnost pod nazivom ”Quick Media Switching” (ili kraće, QMS) ostvario je svoj takoreći debi na LG-evim OLED modelima televizora koji su izaÅ¡li na trÅŸiÅ¡te u proÅ¡loj godini. Kada se koristi s izvorom koji također podrÅŸava QMS, kao Å¡to je Apple TV 4K, to omogućuje da C3 neprimjetno usklađuje promjenu u broju sličica video zapisa, kako bi se spriječilo trenutno zatamnjenje zaslona prilikom prebacivanja programa.

LG C3 OLED: Kvaliteta prikaza slike

Kada je LG C3 uključen u ”Filmmaker” HDR način rada, tada je maksimalna izlazna svjetlost iznosila je 830 nita, dok je u standardnom načinu rada bilo 670 nita. To je malo poboljÅ¡anje u odnosu na ono Å¡to je nudio njegov prethodnik, iako je definitivno slabije u odnosu na povećanje svjetline od 70% za koje iz LG-a tvrde da nudi njegova serija G3. Nadalje, G3 serija koristi optičku komponentu nazvanu ”Micro Lens Array”, zajedno s novim algoritmom za povećanje svjetline nazvanim META, kako bi se postigla visoka izlazna svjetlost, Å¡to je jedan od razloga zaÅ¡to je G3 serija znatno skuplji u odnosu na C3 modele.

RavnoteÅŸa boja LG-a u zadanom načinu rada ”Filmmaker” bila je vrlo precizna, s vrijednostima Delta-E, Å¡to je granica pogreÅ¡ke između izvora testnog uzorka i onoga Å¡to je prikazano na zaslonu od 3 ili manje za većinu raspona svjetline. Pokrivenost DCI-P3 ili prostora boja koji se koristi za prikazivanje u 4K rezoluciji Blu-ray i digitalnih kinematografskih izdanja, bila je 98,9%, dok je pokrivenost BT.2020 74,7%. Ovo su izvrsni rezultati, koji su uobičajeni za najbolje OLED monitori.

Iako je C3 pokazivao neÅ¡to odsjaja, ali to općenito nije bio veliki problem za C3. Ujednačenost zaslona s testnim uzorcima bijelih polja također je bila izvrsna, dok je televizor pokazivao potpuno zasićene bolje na svakoj povrÅ¡ini monitora. Testiranja su pokazala da je svjetlina uređaja savrÅ¡eno odgovarajuća čak i za svakodnevno gledanje, dok je uz priguÅ¡ena svjetla, slika koja je dolazila iz televizora imala je izrazito snaÅŸan kontrast.

C3 je odličan za uÅŸivanje u multimedijskom sadrÅŸaju. Bilo da se radi o igranju igara ili gledanja filmova, LG je napravio poprilično dobar posao. Tijekom igranja na Playstationu 5, primijetio sam da je sadrÅŸaj bio odlično prikazan. Boje su bile prikazane na vrlo precizan i klasičan ”super-amoledovski” način, Å¡to je naravno odlično.

Iskoristio sam priliku i isprobao sam mogućnost HDR Expression Enhancer. Iako je radila kao Å¡to je reklamirano za dinamičko povećanje svjetline i detalja, iskreno ako je ostavite isključenu nećete puno toga propustiti. To znači da su osnovne performanse prikaza slike LG C3 tako dobre da vam ova mogućnost nuÅŸno i ne treba, osim ako ne ÅŸelite izvući joÅ¡ malo viÅ¡e.

C3 ima 2.2-kanalni ugrađeni sustav zvučnika zajedno s dekodiranjem za Dolby Atmos i DTS impresivne formate zvučnog zapisa. Mogućnost miksera zvuka uz pomoć umjetne inteligencije isto tako poboljÅ¡ava stereo zvuk za Atmos. Postoji uobičajeni niz načina upravljanje zvukom kao Å¡to su načini rada Glazba, Kino, Sport itd., no miÅ¡ljenja sam da je onaj način koji će najbolje funkcionirati za većinu sadrÅŸaja AI Sound Pro. Kvaliteta zvuka C3 sve u svemu je u redu za jedan ovakav televizor: glasovi su donekle slabije kvalitete i miÅ¡ljenja sam da je bas mogao biti bolje izraÅŸen. No zvuk glasa je dosta dobro izraÅŸen i treba reći da cjelokupan zvuk moÅŸe biti vrlo glasan ako pojačate glasnoću.

Nova mogućnost LG-a, ”Wow Orchestra”, omogućuje kombiniranje zvuka ugrađenih zvučnika televizora s LG Dolby Atmos zvučnom trakom. Nakon odabira opcije Wow Orchestra iz brzog izbornika, ubrzo sam otkrio da to nije plug-and-play, s odgodom zvuka između zvučne trake i ugrađenih zvučnika TV-a koji stvaraju efekt jeke. No, postoji prilagodba u izborniku naprednih postavki kojima se to moÅŸe popraviti i nakon prilagodbe jeka je nestala.

Otkrio sam da s odabranim načinom rada AI Sound Pro ugrađeni zvučnici pokazuju loÅ¡iju kvalitetu zvuka kada je odabran Wow Orchestra. U ovom slučaju, prebacivanje na standardni način zvuka bilo je rjeÅ¡enje. Nakon Å¡to su svi problemi rijeÅ¡eni, Wow Orchestra je stvarno dobro radio u kombinaciji sa Dolby Atmosa. 3.1.3-kanalna zvučna traka SC9 već je pruÅŸila veliko poboljÅ¡anje ugrađenog zvuka televizora, ali kombinacija to dvoje učinila ga je joÅ¡ impresivnijim i osjetno glasnijim.

LG C3 OLED: Dizajn i izgled

C3 model izrađen je od kompozitnih vlakana, zbog čega je ovaj model lakÅ¡i od modela iz 2022. godine. Ploča je kao takva dosta tanka, iako integrirani ulazni odjeljak dodaje stupanj volumena koji nećete pronaći na glavnoj seriji G3. PriloÅŸeno aluminijsko postolje dodatno doprinosi izgledu i dojmu monitora te pruÅŸa solidnu potporu za televizor. Uz svoja četiri HDMI 2.1 ulaza, C3 ima RF utičnicu za spajanje jedne od najboljih sobnih TV antena, Ethernet priključak, RS-232 mini-ulaz i tri USB priključka tipa A.

LG-jev Magic Remote upravlja pokazivačem na zaslonu koji se moÅŸe koristiti za klik na aplikacije i opcije izbornika i kojeg moÅŸete koristiti za pregled aplikacija i prelistavanje kroz izbornike. Treba reći i da televizor ima ugrađeni mikrofon za Alexa-ine ili Google glasovne naredbe, a tu su i tipke za brzi pristup za Netlix, Prime Video, Disney Plus, Sling TV i opcijama LG Channels.

Pametni izbornici

LG-evo webOS 23 pametno TV sučelje izgleda jako uglađeno i pojednostavljeno i sada je bez reklama. Traka aplikacija obrubljuje se na dnu zaslona, a redoslijed se moÅŸe uređivati ili automatski pozicionirati odabirom načina inteligentnog uređivanja, koji ih poreda prema učestalosti koriÅ¡tenja.

Nova mogućnost za LG-evo pametno sučelje su Quick Cards, s opcijama za Home Office, Game, Music, Home Hub i Sports. One vam omogućuju pohranjivanje relevantnih aplikacija prema temi, s Home Hubom koji vam omogućuje konfiguriranje LG ili Matter-podrÅŸanih pametnih kućnih uređaja za kontrolu putem TV-a, a Game vam daje pristup izboru Nvidia GeForce Now i Utomik igara u oblaku.

LG C3 OLED: Igraći segment

Serija C3 vrlo je dobro opremljena za igraći segment, s podrÅ¡kom za 4K igranje i razinom osvjeÅŸavanja od 120Hz, VRR, ALLM, FreeSync Premium Pro i Nvidia G-Sync mogućnostima.

Kada je način slike Game Optimizer aktivan, moÅŸe se pristupiti transparentnom izborniku nadzorne ploče igre koji vam omogućuje namjeÅ¡tanje postavki, kao Å¡to su unaprijed postavljene slike ÅŸanra igre, VRR i Black Stabilizer, a također vam prikazuje podatke o sličicama po sekundi za igru koju igrate.

I Nvidia GeForce Now i Utomik funkcioniraju u oblaku i moşe im se pristupiti unutar Game kartice u pametnom sučelju C3, što vam daje pristup širokom rasponu naslova za igranje u oblaku.

Zaključna riječ

Vrijednost LG C3 u konačnici ovisi o tome što očekujete od televizora i koliko ste spremni platiti za model koji ispunjava ta očekivanja.

Å to se tiče performansi, C3 otprilike odgovara onome Å¡to se moglo vidjeti kod modela C2. Obrada slike je poboljÅ¡ana, a rezultat toga je blago povećanje maksimalne izlazne svjetlosti i percipiranog kontrasta. WebOS sučelje također je dobilo značajne izmjene u dizajnu kako bi ga učinili jednostavnijim, a tu su i korisni dodaci kao Å¡to su tematske brze kartice za pristup igricama, upravljanje pametnim domom.  Smatram da će svatko tko traÅŸi televizor, koji omogućuje fantastičnu kvalitetu prikaza slike i cijelim nizom mogućnosti doÅŸivjeti model C3 kao televizor koji nudi jako dobar omjer ponuđenoga i cijene.

Tehnička obiljeşja monitora:

• Vrsta ploče zaslona: OLED
  • Visina osvjeÅŸavanja: 120Hz