PočetnaGamingTrepang2: vjeran nasljednik legendarnog F.E.A.R.-a (uglavnom)!

Trepang2: vjeran nasljednik legendarnog F.E.A.R.-a (uglavnom)!


  • Naziv igre: Trepang2
  • Izdavač: Team 17
  • Proizvođač: Trepang Studios
  • Datum izlaska: u prodaji
  • Platforme: Windows
  • Cijena igre na Steam-u: 29.99 USD

Još od davnina, odnosno od 2005. godine volim F.E.A.R. ili ”First Encounter Assault Recon” igru (pogotovo prvi nastavak, drugi onako, treći nikako). Godinama me iznenađivalo i mučilo to što nijedan studio nije pokušao suvislo replicirati tu seriju. Čak ni kasniji nastavci nisu imali istu čaroliju i ono nešto, što je posjedovao i što i dandanas posjeduje prvi FEAR. No, izgleda da se stvari mijenjanju.

Trepang2 je igra čiji demo već duže vrijeme postoji u Steam-ovoj knjižnici. Radi se o igri koja mi je odmah privukla pozornost zbog jako slične mehanike korištenja oružja, slabo osvijetljenih okruženja, lude mehanike razaranja okoliša i nagovještaja horora koji se nazire u sjeni. Je li Trepang2 ono što se kaže ”duhovni nasljednik” legendarnog F.E.A.R.-a, igre koja nas je sada već davne 2005. godine očarala i osvojila kombinacijom elemenata pucačine iz prvog lica, ”slow-motion” efektima, horor atmosferom, zanimljivom i misterioznom pričom i kung-fu elementima, koji kao da su proizašli iz filmova Johna Wooa? Usudio bih se reći da jest, uglavnom.

 

Trepang2

Elementi pucnjave po mnogočemu podsjećaju na F.E.A.R., uz povećani tempo

Trepang2 je igra koja je dosta brža od originalnog FEAR-a. Ne možete naciljati oružjem, ali trzaj oružja se uvijek čini podnošljivim. Imate pristup raznim klasama oružja i mogućnost da svako od oružja prilagodite svojim željama, odnosno svome načinu igranja. Ono što je dobro jest to da je svako oružje učinkovito na sebi svojstven način. Neko oružje omogućit će da se lik kreće brže, i da protivnike lakše sredite na nečujan i nevidljiv, odnosno ”stealth” način. Druga su oružja teža, veća, glasnija i većih penetrativnih mogućnosti. Ako svemu tome dodamo i različite dodatne koji su razbacani po razinama, dobivamo još više kombinacija.

Ono što mi se u originalnom FEAR-u jako svidjelo jest to da svako oružje koristite djeluje upečatljivo, a slično je i ovdje. Ako ste igrali FEAR, sjećate se da ste u igri prvo počeli s običnim pištoljem i malenom strojnicom. Kasnije, kako ste igrali igru, tako ste pronalazili nova i drugačija oružja. Kažem drugačija, ne nužno i bolja, jer je svako oružje imalo svoje prednosti i nedostatke. No svako oružje, bez obzira na to koja tri odabrali, djelovalo je upečatljivo i učinkovito.

Mogli ste čak prijeći cijelu igru noseći dva pištolja, sačmaricu i malenu strojnicu. Slična je mehanika prisutna i u Trepang2 igri. Svako oružje je i ovdje učinkovito, a kada na oružja dodate različite dodatke, time otvarate jedan dodatni novi set mogućnosti. Svaki puta kada sredite nekog od vojnika-klonova (hm hm to mi zvuči poznato), taj vojnik će pasti na jedan od mnogih raznolikih načina, što samo dodaje realizmu i onom odličnom osjećaju kojeg treba izazvati svaka iole kvalitetna pucačina, kojih je danas nažalost, vrlo malo.

Prebacivanje između oružja je brzo i pouzdano, a animacije ponovnog punjenja su detaljne, ali ne preduge. Nikada niste podložni hirovima nekih realističnih vojnih simulacija Dodajmo tu i ”dual wield” mogućnost, koja je ovdje nadograđena do te mjere da sada možete nositi i dvije SPAS 12 sačmarice. Zamislite to. Zamislite i sve one nesretnike koji vam se nađu na putu. Urnebesno je vidjeti kako Subjekt 106 (glavni lik) puni dvije sačmarice, po jednu u svakoj ruci dok klizi niz neprijatelje, radeći ”headshotove” i skraćujući ih za glavu.

Sve u svemu, način igranja igre ili gameplay je nešto u čemu se Trepang2 definitivno ističe i nešto što je možda i najjači adut ove igre. Trepang2 u mnogočemu donosi unaprjeđenje i poboljšanje onoga u čemu smo uživali od 2005. godine kada smo se prvi puta upoznali s FEAR-om. No, nažalost i ova igra, kao i svaka druga, ima svoje minuse. Oni nisu tako teški da su ”deal-breaker” ili da ćete zbog njih poželjeti prestati igru, ali postoje, treba biti iskren. No o njima ćemo nešto više reći malo kasnije. Sada prijeđimo na sposobnosti Point Mana, ups, ovaj, Subjekta 106.

 

Trepang2

Point-Man koji to nije

Subjekt 106 može postati nevidljiv, može usporiti vrijeme i koristiti po dva oružja iste klase. Od ovih, redovito ćete koristiti ”bullet time”, odnosno ”Slow-Mo” iz jedne druge igre i ”dual-wielding”, ali nevidljivost je obično rezervirana za izbjegavanje onog zadnjeg metka koji vam može biti koban, a ne za potpuni stealth. Neki možda smatraju da je mogućnost ”slow motiona” koja postoji u Trepang2 igri malo prenaglašena i da bi je trebalo malo ”nerfati” ili oslabjeti.

No osobno, meni je ova mogućnost dobra baš ovako kako su je programeri osmislili. Možete ostati u ”slow- motionu” dosta dugo, što znači da ćete moći bez problema posmicati svakog neprijatelja u prostoriji i to pažljivo. Kada govorimo o ”slow-motion” efektu, treba reći i to da on odmah nakon što ga uključite, uvelike podsjeća na ”Slow-Mo” iz FEAR-a; zaslon će se lagano zamagliti, ovaj puta bez onog čudnog ”glow” efekta kojeg smo imali u FEAR 2: Project Origin. Sređivanje odreda kloniranih vojnika u ”slow-motionu” je zaista užitak.

Zbog toga što je akcija u Trepang2 igri dodatno ubrzana i zbog toga što se puno više toga odvija na zaslonu, čak bih se usudio reći da je cjelokupan koncept ”slow-motiona” znatno poboljšan u odnosu na FEAR. No ”slow-motion” nije jedina mogućnost koju naš Po…Subjekt 106 može koristiti. Tu je naravno i nevidljivost i još neke mogućnosti, o kojima sada neću govoriti, nego ću ostaviti vama da ih otkrijete. Naravno i dalje imamo kung-fu elemente, koji su i ovaj puta vidljivi u obliku udaraca, kojima možete sređivati protivnike. Tu je i uklizavanje, koje je vrlo zadovoljavajuće za koristiti.

Ne znam koliko sam puta znao uletjeti među odred neprijateljskih vojnika, prilikom čega sam najprije uklizao onome koji ima najviše oklopa na sebi, da bih nakon tuga uključio ”slow-motion”, sredio slabije oklopljene vojnike i na kraju se vratio na ”Heavy Armor” Repli….ovaj neprijateljskog vojnika koji se tek počeo pridizati s poda. Vrlo zadovoljavajuće. Trebat će vam neko vrijeme dok se ne naviknete na kombinaciju ovih elemenata, ali nakon što se naviknete, to je to. Ništa vam neće stajati na putu, niti jedan vojnik. Kad smo već kod vojnika, recimo i nešto o neprijateljima koji će vas napadati u Trepang2 igri.

 

Trepang2

Neprijatelji se razlikuju najviše po količini oklopa koju nose na sebi, dok su ”bossevi” nešto posebno

Što se varijacija neprijatelja tiče, ne može se reći da ih ima puno. Točnije, neprijateljski vojnici koji će vas napadati i s kojima ćete se obračunavati podijeljeni su na manje i više oklopljene, na bolje i lošije naoružane vojnike. U početku će vas napadati obični vojnici, koje ćete s lakoćom moći sređivati čak i jednim ”headshotom” ili pogotkom u glavu čak i iz pištolja. Kasnije, kako budete napredovali kroz igru, dolazit će postupno sve bolje i bolje naoružani vojnici, koji više neće nositi malene strojnice, nego teško protu-pješačko naoružanje, sačmarice, teške strojnice i slično.

Teško oklopljeni vojnici su možda i malo previše oklopljeni. Nekoliko puta mi se dogodilo da sam morao nekoliko puta uklizati teško oklopljenom vojniku, doći mu blizu ili na ”point-blank range” ispucati nekoliko metaka iz sačmarica, maknuti se, napuniti sačmarice i ponoviti isto. Ono što je posebno dobro kod protivnika jest to što se kod njihovog ponašanja i razgovora osjete natruhe FEAR-a 1.

Čak i njihova umjetna inteligencija, opet zbog dizajna razina, koje su namjerno dizajnirane kao polu labirinti, s više ulaza i izlaza, ne bi li što više podsjećali na prvi FEAR, djelomično podsjeća na Replika vojnike protiv kojih sam se borio nepunih sat vremena prije nego što sam pokrenuo Trepang2 (namjerno sam igrao FEAR 1 prije Trepang-a 2 kako bih mogao bolje usporediti).

Igra ima i određene natprirodne elemente, s time da su oni slabiji nego u FEAR-u, no postoje pa ih vrijedi spomenuti. Kako i zašto postoje, neću reći, jer to spada pod spoilere.

Segment koji me razočarao su ”bossevi”. FEAR 1 je kao ”boss” protivnike imao određene velike ”dečke” iliti REV Type 1 Powered Armor, koji nisu bili zezancija, pogotovo ako ste igrali na Extreme težini i ako niste imali barem tešku strojnicu. Ovdje su ”bossevi” što se dizajna tiče OK, ali sama izvedba, njihovo ponašanje i same borbe su ispodprosječne. U biti trebate se s njima igrati skrivača kako biste ih pobijedili. Samo pokušajte biti iza njih, uključite ”slow-motion” i to je to. Jedina je gnjavaža što ”bossevi” u arene pozivaju i obične neprijatelje. Znam da bi to trebalo biti aludiranje na starije pucačine, ali meni se ovo nije posebno svidjelo. Nekome možda hoće.

 

Trepang2

Vizualne mogućnosti i dizajn razina dva su vrlo snažna aduta Trepang2 igre

Druga dva vrlo snažna aduta Trepang2 su vizualne mogućnosti i dizajn razina igre. Velika većina igre odvija se u mračnim ili polumračnim hodnicima, sobama, prostorijama, što je po mom mišljenju odlično, jer iznimno doprinosi atmosferi. Osim toga, ako dobro uvježbate ”stealth” elemente, možete srediti cijeli odred vojnika a da vas nitko ni ne primijeti.

Prvi FEAR bio je iznimno mračna, ali ne previše mračna. Baš koliko je trebalo kako bi programeri postigli ono što su htjeli. Trepang2 i u ovome segmentu jako dobro kopira FEAR 1 i čak u vezi mnogih sekundarnih elemenata ide korak dalje, što je apsolutno odlično. Mrak, polu tmina i slabo svjetlo koje dopire ili iz vaše svjetiljke ili napuknule žarulje koja se nalazi na kraju hodnika, ne samo da će odlično doprinositi atmosferi, nego će i dodatno otežati pronalazak skrivenih zaliha streljiva i još koječega, što će vam uvelike pomoći kako budete igrali igru, pogotovo kada dođete do klupa na kojima možete doraditi oružja.

Grafika u Trepang2 je jako dobra. Gledajući samo grafičke mogućnosti vidi se da su se programeri jako potrudili i da se na prvi, ali ni na drugi pogled ne može reći da se radi o ”indie” igri. Obično se za ”indie” igre smatra da su grafički jako inferiorne u odnosu na AAA naslove renomiranih i velikih programerskih tvrtki, no kod Trepang-a 2 nije tako. Sve u svemu, grafički i što se vizualne prezentacije tiče, Trepang2 ne samo da zadovoljava očekivanja, nego ih čak i nadilazi. Jer ne zaboravite, ovo je i dalje ”indie” igra.

Što se zvuka tiče, zvučna podloga je dobra. Ništa posebno, nažalost, nemamo onakvu kvalitetu na koju smo naviknuli u FEAR 1 i 2 igrama, gdje bi zvuk i glazbena kulisa itekako znali doprinijeti horor atmosferi. No, zvuk i sve što se tiče zvuka je u redu. Ništa posebno, ali nije ni loše.

 

Iako je igra ne baš dugačka, trebat ćete se potruditi kako biste otključali ”Completionist” postignuće

Iako je igra dosta kratka, traje oko 7-8 sati, ako želite otključati postignuće ”Completionist” i ako želite pronaći sve dijelove za oružja i ostale stvarčice, pripremite se na barem dva slijeda igranja. To nikako nije loše, što igra ima veći ”replay value” ili vrijednost ponovnog igranja, tim bolje.

 

O priči ćete najviše saznavati kroz datoteke koje ćete pronalaziti u igri

Priča Trepang2 je…. U redu. Ne smijem više reći, jer ne želim kvariti otkrivanje, pogotovo za igrače koji još nisu igrali igru, a to planiraju. No je li priča Trepang2 igre po kvaliteti kao priča iz prvog FEAR-a? Nije. Daleko od toga. No to nije ništa neobično.  Jer FEAR 1 je po mnogočemu bio jedinstven. Možda ne po priči, ali način na koji je priča ispričana i način na koji su igrači saznavali i postupno otkrivali što se događa u priči bio je jako dobar. Plus ostali elementi. Trepang2 se trudi i ovdje biti kao FEAR, ali ne uspijeva baš.

 

Zaključak

Kada se sve zajedno zbroji i oduzme, može se zaključiti da je Trepang2 dobrim dijelom duhovni nasljednik FEAR-a. U vezi puno toga Trepang2 je sličan, pa čak i nadilazi prvi FEAR. Ovdje govorim o načinu igranja, brzini, ”slow-motion” elementu i njegovoj implementaciji, dizajnu razina igre, atmosferi, neprijateljima. U vezi svih ovih navedenih elemenata Trepang2 jako podsjeća na FEAR 1. No Trepang2 nije FEAR.

Ne može ni biti. FEAR 1 je FEAR 1. Jedinstvena igra, koja će ostati evergreen u svijetu pucačina i to se sve više vidi kako vrijeme prolazi i kako se žanr pucačina sve više svodi na kopije Call of Dutyja, Fortnitea i sličnih ”looter-shooter” igara. Ipak, treba priznati da su programeri napravili jako dobar posao s Trepang2 igrom. Ako volite dobre pucačine brzog tempa u kojem ćete dobro testirati spretnost i brzinu vaših refleksa i još ako ste ljubitelj FEAR-a, onda je Trepang2 igra koju svakako morate zaigrati.

 

Konačna ocjena: 9/10


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular