PočetnaGamingTekken 8 recenzija: povratak Kralja ''željezne šake''!

Tekken 8 recenzija: povratak Kralja ”željezne šake”!

Sedam gladnih godina nakon sedmog nastavka Tekkena 7 konačno smo dobili osmi nastavak: Tekken 8! Je li se čekanje isplatilo?

Tekken 8 za veterane, među koje se i sam ubrajam, ostavlja dojam kao da se vraćate na dobro poznati teren. Tako sam se osjećao nakon što sam proveo, što sam, što u suradnji s kolegama, 30-ak sati igrajući najnoviji nastavak Bandai Namco-ove tučnjave. Uz odličnu kombinaciju starog i novog, Tekken 8 sadrži odličan potencijal za privlačenje kako onih starih igrača, tako i pridošlica. Kralj ”željezne šake” se vratio! Što smo sve dobili u novom nastavku Tekkena, što je sve novo i što je sve staro te je li istina da je Bandai Namco odlučio u ovu igru staviti mikro-transakcije? Odgovore na ova pitanja saznat ćete u recenziji koja slijedi u nastavku!

Informacije o igri:

• Datum izlaska: u prodaji
  • Platforme: PC, PS5, Xbox Series X
  • Razvojni tim: Bandai Namco Studios
  • Izdavač: Bandai Namco
  • Konačna ocjena: 9/10

Usprkos ponekom nedostatku i činjenici postojanja mikro-transakcija, Tekken 8 više nego uspješno nastavlja ondje gdje je stao njegov prethodnik te na odličan način objedinjuje ono što nam se svidjelo iz prošlih nastavaka, uz novine, koje se ponajviše odnose na nove načine igre.

Jedan od trojice veličanstvenih

Zahtjevni Street Fighter II, vrlo nasilni Mortal Kombat i pristupačniji Tekken. Tri tučnjave koje su rođene u prvoj polovici 90-ih još uvijek napreduju i danas. Uz nove nastavke Mortal Kombata i Street Fightera i Bandai Namco je izbacio novi nastavak Tekkena.

Kada je prvi Tekken izašao sada već davne 1994. godine za ”sivonju” ili onaj sivi Playstation, malo tko je mogao zamisliti da će se ta igra ovako dobro i dugo održati na tržištu. Od 1994. godine do danas puno se toga promijenilo, puno toga smo dobili i ono što je najbolje u cijeloj priči, malo toga smo izgubili, što znači da je Tekken, kako je vrijeme prolazilo, samo dobivao na kvaliteti. Može se sa sigurnošću reći da je osmi nastavak i najbolji od svih (iako ja i dalje preferiram Tekken Tag Tournament).

Stari plus novi likovi

Laka dostupnost je nešto što je dobro služilo Tekken seriji tijekom godina. Pogotovo od trećeg dijela serijala, široka i raznolika galerija likova, lakoća izvođenja poteza što je i što i dalje doprinosi vrlo napetim i uzbudljivim te mješavina ozbiljnih i neozbiljnih tematika kojima igra obiluje, doveli su do toga da Tekken 8 bude to što jest: jedna od najboljih tučnjava koje danas postoje na tržištu! Bandai Namco je jednostavno pronašao uspješan koncept, koncept koji je postao još naglašeniji u Tekkenu 8.

Za početak, u igri postoje 32 karaktera, uključujući tri potpuno nova, koje možete izabrati od samog početka. Tu su i standardni, odnosno arkadni načini igara za jednog igrača protiv protivnika koje kontrolira računalo ili mogućnost igranja putem interneta i naravno klasičan ”player versus player” način igre.

Pojedinačni mečevi ili duži turniri, izbor je na vama. Što je s načinom igre pod nazivom Tekken Ball? Sjećate li se Tekken Ball načina, koji je u Tekkenu bio prisutan u trećem nastavku? Mene je definitivno razveselila činjenica što se Bandai Namco odlučio na ponovno implementiranje ovog načina igre u igru. Dodajte svemu tome i izvrsne mogućnosti treninga, kao mnoštvo postavki i teško da ćete pronaći nešto u vezi čega ćete moći prigovoriti što se tiče postavki igre i svega onoga na što smo naviknuli da jedna Tekken igra mora imati.

Sve izgleda i djeluje bolje i fluidnije nego što je bilo prije sedam godina, u Tekkenu 7

Grafika u Tekkenu 8 je takva da, pod uvjetom da imate dovoljno snažno računalo, iskorištava sve grafičke mogućnosti koje danas mogu pružiti hardverske komponente računala ili konzole. Stvari izgledaju neusporedivo bolje nego na Tekkenu 7, koji je da tako kažem, neočekivano nedostojanstveno ostario. Naravno, ovdje moramo dodati činjenicu da su Street Fighter 6 i Mortal Kombat 1 nedavno podigli ljestvicu onoga što se očekuje od borilačke igre.

Srećom, Tekken 8  jako dobri stoji protiv protiv konkurencije kada su u pitanju vizualne mogućnosti. To se ne samo odnosi na detalje modela likova, koji su dobili velika poboljšanja nego i na to da sada likovi izgledaju realističnije i življe te se isto tako kreću glatko nego prije. Možda je prošlo previše vremena otkako sam igrao Tekken 7 i 6, ali Tekken 8 je jednostavno sasvim neka druga dimenzija.

Zaista je impresivno uživati u onome što je programerski tim uspio napraviti u ovoj igri, kažem pod uvjetom da posjedujete dovoljno snažno računalo, iako je i Playstation 5 sasvim u redu što se tiče prikazivanja grafičkih mogućnosti Tekkena 8. Nakon nekoliko sati igranja ”osmice” vratio sam se malo na ”sedmicu” i razlika je nevjerojatna. No to nas ne bi trebalo čuditi, jer ipak je prošlo sedam godina, a sedam godina u svijetu tehnologije i videoigara je jako puno vremena.

tekken-8 recenzija

Borba je agresivnija i realističnija više nego ikada prije

Ne radi se samo o povratku Rage Artsa: jako snažnih udaraca i super poteza koje možete koristiti kada vašem liku padne zdravlje u ”kritično”, zahvaljujući kojima, ako znate, možete jako brzo izglede na svoju stranu i možete vrlo brzo pobijediti. Ono što dodatno doprinosi žestini borbi jest i takozvani ”Heat Metre” ili mjerač topline. Iako ga možete upotrijebiti jednom po rundi, Heat je stanje pojačanja koje se može produžiti kako zadajete više udaraca, nakon čega ćete nanijeti protivniku više štete čak i u situacijama kada korisnik blokira vaše udarce. Ovo naravno, uz već postojeći ”Rage Arts” dodatno doprinosi dubini i kompleksnosti borbi, pogotovo ako volite igrati putem interneta protiv ”živih” protivnika.

Svaki lik ima odgovarajuću tjelesnu masu, a udarci su jednako jaki kao što izgledaju, uvelike zahvaljujući tome koliko dobro kamera zumira, pomiče se i zamrzava kako bi prikazala udarce u njihovom najbolnijem obliku.

Budući da je ”Heat” ili toplina toliko važna u Tekkenu 8, vrlo brzo ćete početi učiti i razumjeti važnost takozvanih ”Heat Engagers”. Zahvaljujući njima dobit ćete dodatne mogućnosti što se tiče osmišljavanja i izvođenja kombinacija pokreta i bacanja. Moram biti iskren i reći da nisam u potpunosti isprobao sve ove kombinacije sa svakim likom, djelomično i iz razloga jer je igra prebogata s toliko pokreta i kombinacija, ne samo ”Heat” nego i regularnih, nego i zato što nisam neki Tekken fanatik. Volim igrati tučnjave, volim Tekken još od ranih dana, ali ipak ne idem toliko u detalje, pogotovo ne sa svakim likom.

Za one koji se ne žele zamarati kompliciranim suptilnostima i kombinacijama napada, dodana je i opcija kontrole pod nazivom ”Poseban stil” ili ”Special Style. Radi se o načinu igranja u kojem čak i one najkompliciranije poteze možete izvesti jednostavnim pritiskom na tipke, umjesto na standardan način, koji uključuje mnoge kombinacije, ovisno o tome koliko je neki potez kompliciran za izvesti. Rekao bih da je ovaj način igranja idealan za one koji se smatraju povremenim ili ”standardnim” Tekken igračima, dok je za entuzijaste i tvrdokorne igrače koji ”žive i dišu” Tekken, standardni način uz ”Heat” ipak bolje rješenje.

Stari i novi načini igre učinit će da se vi kao igrač, ako ste veteran, osjećate kao da ste na poznatom terenu, dok će pridošlicama stvari biti inovativne i zanimljive

Međutim, ono što najviše iznenađuje kod Tekken 8 jest činjenica da je podjednako prilagođen i za one igrače koji žele uživati u ”offline” načinima igre, kao i za one koji svoje vještine žele ”izbrusiti” na internetu, sudjelujući u jednom od mrežnih načina igre. Prvi je, naravno, klasični arkadni način rada. Radi se o dobro poznatom načinu igre, u kojem igrač mora pobijediti nekoliko bitaka kako bi se pojavila kratka završna sekvenca za svaki lik.

Može se raspravljati o tome koliko je arkadni način igre poželjan ili koliko je priča Tekkena 8 dobra ili ne, no dopustite da vam postavim jedno pitanje: želite li igrati Tekken 8 zbog priče ili zbog toga što se radi o tučnjavi? Osobno smatram da Tekken nikada nije imao neku odličnu priču niti da je igra po tome posebna, ali ni ne mora biti. Ne igramo survival-horor ni RPG.

Jedan od načina igre koji vam je isto tako dostupan je način igre koji je poznat pod nazivom ”Arcade Quest”. Ovdje se igrač, u obliku prilagođenog avatara, mora utrkivati u arkadama, pobjeđivati druge igrače, napredovati i otključati novu odjeću. Ništa zapanjujuće ni pretjerano, ali se i dalje radi zabavnoj, sporednoj aktivnosti koja također dobro objašnjava kontrole i mehanike igre.

”Arcade Quest” također vodi do ”Super Ghost Battle”, načina igre u kojem se možete suočiti s kompjuteriziranim klonovima vašeg avatara, ali i drugih igrača.

Jedan od definitivno najboljih načina igre, za sve igrače koji više preferiraju načine igara za jednog igrača, jest način igre pod nazivom ”The Dark Awakens”. Radi se u biti o kampanji za jednog igrača, koja uredno isprepliće izvrsno prikazane filmske sekvence s borbama između većine boraca u velikoj galeriji likova.

Mikro-transakcije?

Da, nažalost igra sadrži mikro-transakcije. No ono što je dobro i što se može reći u obranu Bandai-Namco programera jest to da igrač može, ako želi, kupiti različite kozmetičke stvari za svog lika. To znači da mikro-transakcije, iako su prisutne i samim time neželjene, nisu invazivne kao u nekim drugim igrama; ovdje čak ne mislim na pucačine, nego na tučnjave (da, Mortal Kombat 1, tebi se obraćam i tvojim kupovinama ”Fatality” napada).

Zaključna riječ

Tekken se vratio i usudio bih se reći, bolji nego ikada prije! Igra po mom mišljenju, sadrži sve ono što je potrebno jednoj tučnjavi, kako bi osvojila tržište. Solidan broj načina igranja, vrlo dobar ”roster” likova, mogućnosti mrežnog i izvan-mrežnog načina igranja igara plus grafika koja je jednostavno nevjerojatno dobra, sve to dovodi do toga da je Tekken 8 danas po mom mišljenju najbolja tučnjava koja postoji na tržištu!

Piše: Ivan Hečimović