Posljednjih nekoliko godina mogli smo svjedočiti reizdanjima nekih od naslova igara koji su obilježili određenu eru. Igrači vole reizdanja starih, dobrih igara. Sjetite se bilo koje od mnogobrojnih igara za Nintendo, Super Nintendo, Playstation 1 ili recimo Nintendo 64. Jedna od takvih je i Resident Evil 2 Remake.
Resident Evil 2 Remake, odnosno reizdanje drugog i po mišljenjima mnogih igrača, najboljeg nastavka legendarne survival-horor igre Resident Evil već je neko vrijeme na tržištu. Nedugo nakon što je postala dostupna, RE2 Remake postao je vrlo popularan, tako da ga danas velik broj igrača (iako je prošlo nepunih mjesec dana otkako je igra na tržištu) već naziva najboljom survival-horor igrom za konzole i Windows računala.
Reizdanje drugog Resident Evila još je jedan pokazatelj da reizdanje, ako se osmisli i kvalitetno prezentira, može zadovoljiti igrača na puno bolji način nego što bi to recimo postigao idući nastavak (dokaz toga je recimo Resident Evil 6). Kvalitetno osmišljena reizdanja igara, neovisno o žanru i platformi, pokazala su se kao pun pogodak. To nas dovodi do još jednog drugog nastavka jedne od najpopularnijih igara i igara koje su obilježile žanr i jedno igraće razdoblje: Silent Hilla 2.
Silent Hill 2 je postigao ono što su mnogi ljubitelji horor žanra godinama željno iščekivali
Sjećate li se Silent Hilla 2? Igre koja je u originalu izašla za Playstation 2 i Xbox 2001. odnosno 2002. godine? Silent Hill 2 je nesumnjivo jedna od najboljih igara iz Silent Hill franšize. Sve ono što je bilo dobro iz prvog nastavka Silent Hill 2 je preuzeo, dodatno to unaprijedio i uz novu priču, likove i novi dio Silent Hilla (kojeg nismo mogli istražiti u prvome dijelu kada smo u cipelama Harryja Masona tražili izgubljenu kćer koja to nije bila) donio nam nezaboravno horor iskustvo kojem smo se tako često i tako nerado vraćali.
Silent Hill 2 bio je ”štivo” za sve one koji su željeli odigrati fantastičan horor naslov i nacrt za sadašnje i buduće developere kako svaki kvalitetan horor naslov treba izgledati (čemu i svjedoče mnoge igre tipa Penumbra, Amnesia i recimo Outlast koji su preuzeli i refinirali neke od krucijalnih elemenata SH2). Silent Hill 2 bio je i ostao jedan od onih igraćih naslova koje ste morali imati i za koje ste barem čuli.
Jer igra je toliko kvalitetna. Možemo li zamisliti reizdanje jedne od najboljih horor igara svih vremena? Možemo li zamisliti da ponovno uskočimo u cipele Jamesa Sunderlanda i da se prošećemo maglovitim ulicama napuštenog američkog gradića, ali na redefiniraniji i redizajniraniji način?
Ako bi se developeri odlučili na reizdanje nekog od Silent Hill naslova onda bi to svakako morao biti Silent Hill 2
Dobra horor igra ima dobru priču. Odlična horor igra ima odličnu priču. Iako je svaka priča SH igara ”dobra” na svoj način, priča ”dvojke” je nekako najbolja. Uloga protagonista igre pripada Jamesu Sunderlandu, čovjeku koji je došao u Silent Hill ne bi li ondje pronašao svoju ženu. Sve bi bili OK i sasvim normalno da Jamesova žena nije preminula tri godine prije vremena radnje igre i da Silent Hill nije napušteno, maglom obavijeno mjestašce u kojemu nema ni žive duše (otprilike).
No nakon dolaska u grad stvari polako počinju dolaziti na svoje mjesto. James ubrzo shvaća da gradić nije toliko prazan, odnosno da je prepun čudnih, deformiranih stvorenja koje ga pokušavaju skratiti za glavu. Osim toga, James prilikom svog putovanja kroz Silent Hill nailazi na neobično društvo likova od kojih svaki ima svoju priču koja je podjednako mistična, opskurna i morbidna poput Jamesove.
Silent Hill 2 nudi odvojene razine težine igre i zagonetki, što dodatno doprinosi ”survival” elementu i povećavanju igrivosti igre. ”Easy” ili laka razina donosi jednostavna rješenja za zagonetke i relativno spore i slabe neprijatelje, tako da je ova razina optimalna za početnike i igrače koji nikada ranije nisu igrali survival horor igru. ”Normal” je standardna težina, dok ”Hard” i kasnije ”Extra Hard” nude više izazova u pogledu brojnijih i izdržljivijih neprijatelja, manje lijekova i streljiva te težim i zahtjevnijim zagonetkama ukoliko igrač odabere više razine zagonetki.
Četiri potencijalna završetka (plus dva dodatna), dodatni bonusi u pogledu oružja ono je što je dodatno povećavalo replay value Silent Hilla 2 i ono što nas je dugo držalo prikovanima za televizijske ekrane dok smo igrali igru za koju nismo ni bili svjesni da će tako snažno djelovati, ne samo na ljubitelje žanra, već na cijelu gamersku populaciju.
Pad Silent Hilla
No, Silent Hill kao što znamo više ne izlazi. Odnosno, posljednji nastavak igre bio je Silent Hill: Downpour koji izašao 2012. godine za Playstation 3 i Xbox 360. SH Downpour osmislila je skupina developera pod nazivom Vatra Games koji su pokušavali od tada već posrnule franšize spasiti ono što se spasiti da. No spasa nije bilo.
Pad Silent Hilla događao se postupno i polagano. Iako je svoje najslavnije dane Silent Hill doživio kroz svoja prva tri nastavka, svakom idućom iteracijom Silent Hill bi se sve više odvajao od svoje biti i srži, od onoga zbog čega smo i zbog čega i danas volimo tu igru. Posljednji Silent Hill koji je trebao izaći za PS4, Xbox One i Windows trebao se zvati Silent Hills.
No taj nastavak je ”zapeo” na igrivom demou koji se zvao ”P.T.” ili ”Playable Trailer”. Nakon P.T.-a od Silent Hill igara više nije bilo ni traga ni glasa. Konami, tvrtka izdavač i tvrtka iz koje je proizašao Team Silent (to jest tim developera koji su bili zaslužni za prve četiri SH igre) nije davala nikakve znakove života u pogledu Silent Hilla. Nekoć najpopularija survival i igra općenito polako je padala u zaborav vremena.
Pravo vrijeme za ”remake” Silent Hilla
S obzirom na to da se za vrijeme koje je pred nama može reći da se radi o vremenu nostalgije i povratka u ono što je bilo dobro u prošlosti videoigara (što se može vidjeti iz reizdanja ne samo igara već i konzola kao što su Nintendo, Super Nintendo i Playstation Classic) sada bi bilo pravo vrijeme za ”oživljavanje” nekoć najpopularnije franšize psiholoških horora.
Capcom je to vidio, na tome je dobro zaradio (Resident Evil Remastered, Resident Evil Zero Remastered, Resident Evil 2 Remake) i pritom je uveselio ogroman broj igrača, kako starih tako i novih. Ako bi se Konami odlučio na reizdanje Silent Hilla tada bi prva dva nastavka zasigurno bila puni pogotci. Hoće li se takvo što dogoditi? Zasad se to ne može znati.
No ono što bi definitivno bilo dobro jest vidjeti reizdanja Silent Hill igara, posebice drugog nastavka. Igrači su pokazali da cijene trud i da im ne smetaju reizdanja, dok god su ona kvalitetno napravljena. Hoće li to znati prepoznati i drugi? Hoće li se Konami sjetiti Silent Hilla i vojske obožavatelja koji su predugo gladni za nastavkom, a još duže za nekom kvalitetnom igrom?
Piše: I.H.