Dobrodošli natrag u odlične ”pisijaške” klasike koje bi zaista svaki gamer koji voli dobre igre, trebao odigrati! U prvome dijelu spomenuli smo sedam odličnih klasika kao što su Resident Evil 2, Heroes of Might and Magic (2-4), Oddworld i Myst, tako da nas u ovome nastavku čeka 13 preostalih igara! O kojih sretnih trinaest igara se radi – pročitajte u nastavku!
-
Final Fantasy VIII
Iako je sedmi nastavak Final Fantasy franšizi donio svjetsku slavu zahvaljujući prelasku u treći dimenziju, FF8 je klasik kojeg niti jedan ljubitelj starih, RPG naslova ne bi smio propustiti. Razlog? Ima ih nekoliko.
Od odlične priče koja je malo manje fantasy i malo više slična problematici s kojom se suočavamo u stvarnom svijetu (a sve opet oblikovano na vrlo dobar, fantasy način), dok živopisnih i kreativno osmišljenih glavnih i sporednih likova, mnoštva prekrasnih i jedinstvenih lokacija, questova, dodatnih i skrivenih stvari te klasično odlične glazbe za koju je i ovog puta bio zaslužan genij Nobuo Uematsu- Final Fantasy 8 je postao i ostao da tako kažem ”srebrni” klasik zlatnog sjaja (nešto kao naši nogometaši na prošlogodišnjem Svjetskom prvenstvu u Rusiji).
-
Doom
Doom je, mnogi će reći, majka svih FPS-ova koji je u sebi odlično razradio i objedinio dva žanra- Sci-Fi i FPS na način koji je bio toliko dobar da i danas mnogi ljubitelji FPS klasika rado odigraju ovu legendu. Priča u Doom-u nije toliko razvijena, što je nešto što nismo zamjerili developerima.
Ono što je itekako bilo razvijeno i dovedeno do majstorske razine, bila je težina, zbog koje smo tako rado igrali i u isto vrijeme mrzili ovu igru. Svakako klasik i jedan od najboljih u žanru, bez obzira na vrijeme.
-
Quake
ID Software je tri godine nakon razvijanja tada megapopularne igre Doom odlučio razviti još jedan FPS koji će po nekim stvarima biti i bolji od legende iz 1993. Za novu igru koristio se novi Quake engine koji je omogućio još bolji i prirodniji izgled 3D okoliša.
Umjesto Sci-Fi okoliš je sada bio srednjovjekovno-gotički i ono po čemu se Quake također razlikovao i bio bolji od konkurencije tada jest mogućnost igranja u multiplayeru. Sve u svemu, još jedan od klasika FPS žanra i igra koja je oblikovala gamerski svijet kakvog danas znamo.
-
Chrono Trigger
Iako tehnički Chrono Trigger nije klasik za Windows računala već za Super Nintendo, zahvaljujući tomu što odnedavno postoji port ove igre za računala i zahvaljujući tomu što se radi o jednom od najboljih JRPG-ova u povijesti, ova igra zaslužuje svoje mjesto na popisu odličnih PC klasika. S obzirom na to da je igra izašla 1995. i da je za SNES, grafika je dobrano ”out-of-date”. No to nije ni važno kod igara kao što je CT.
Odlična priča koja se može granati ovisno o izboru igrača, zanimljivi likovi, mnoštvo questova i tajni upakiranih na jedinstven način je dio onoga što će vam čekati u CT-u. Ostatak otkrijte sami. Toplo preporučujem.
-
Half-Life
Tko se sjeća karizmatičnog doktora s naočalama po imenu Gordon Freeman koji se probudio iz kriogeničkog sna sa zadatkom da spasi svijet od zlih izvanzemaljaca? Da, tako započinje drugi nastavak igre kojeg ću spomenuti dolje i koji je također pronašao svoje mjesto u top 20 starih, ”pisijaških” igara. S obzirom na to da svaka od ovih igara obrađuje svoju problematiku na svoj, jedinstven način smatram da treba nešto reći o obje. Jer to zaslužuju.
Prvi nastavak izašao je kao glavna igra i nekoliko dodatnih ekspanzija u kojima smo mogli igrati sa drugim frakcijama (Blue Shift i Opposing Force). Odakle započeti? Glavni lik- Gordon Freeman, za svoj glavni zadatak i cilj ima boriti se protiv zlih izvanzemaljaca. Iako premise ne zvuče ništa posebno, sam način izvedbe igre je bio toliko dobar da je već 1998. godine Half-Life dobio nagrade za najbolje igre za računalnu platformu i najbolju akcijsku igru svih vremena (to jest dotad).
Brojne lokacije, izazovni neprijatelji, maštovita oružja, vrlo zanimljiva priča (koja se nastavila u Half-Life 2) i vrlo upečatljivi likovi su najveći forte ove igre. Ako niste dosad odigrali HL, trebali biste. Zanemarite grafiku.
-
Half-Life 2
Drugi Half-Life, izravan nastavak prve igre iz 1998., po mišljenjima mnogih jedna je od najboljih igara za Windows računala svih vremena. Priča se nastavlja točno ondje gdje je stala u ”jedinici”. Gordon Freeman se budi iz sna s ciljem oslobađanja svijeta ponovno od izvanzemaljske prijetnje i ljudi (znanih kao Combine). Sve ono što je imala ”jedinica” ”dvojka” je unaprijedila do nebeskih granica.
Nova oružja, nova, dorađena priča (i dvije dodatne ekspanzije koje se nastavljaju na glavnu priču i koje ste morali odigrati ako ste željeli saznati što se događa), neki novi, neki stari sporedni likovi,, odlična fizika, nove lokacije, headcrabs, Gordon i njegov popularni ”pajser” su neke od najsvjetlijih stvari s kojima su se igrači HL2 susreli 2004., 2006. i 2007. godine (ali i u godinama kasnije).
HL2 samo je potvrdio genijalnost koji su dečki i cure iz Valvea već pokazali prije nekoliko godina, a nama je pokazao kako bi sve novije igre trebale izgledati i u kojem smjeru bi trebale ići. Definitivno legenda koju treba odigrati i prisjetiti se zašto je početak ”dvijetisućitih” bio tako lijep kada govorimo o ”pisijaškim” igrama.
-
Deus Ex
Deus Ex, igra koja je na tržište puštena 2000. godine, označila je etabliranje novog poglavlja u žanru cyberpunk RPG-akcijskih igara. Smještena u futurističan svijet gdje raznorazne društveno-socijalno-političko-ekonomske situacije pogađaju stanovništvu igra je donijela mnoštvo novina koje dosad nismo baš imali prilike vidjeti u igrama. Kao prvo, glavni lik bio je JC Denton. JC je bio kiborg.
S obzirom na to da je kiborg Denton je imao posebne sposobnosti koje obični ljudi nisu imali (kao što su napredne mogućnosti hakiranja brava i računala, brže trčanje, skakanje, plivanje, bolje rukovanje oružjima, itd.). No kako bi igrač koristio te sposobnosti najprije ih je morao otključati, što je igri dalo naglasak i na strateškom aspektu. Osim brojnim inovacijama igra se mogla pohvaliti i dosta dobrom umjetnom inteligencijom, fizikom, razgranatom pričom i ogromnom replay vrijednošću, s obzirom da je za otključavanje svih Dentonovih sposobnosti trebalo i nekoliko puta prijeći igru, koja je bila dosta teška.
Sve u svemu, Deus Ex je otvorio put cyberpunk žanru koji je u sebi objedinjavao RPG i akciju (iako ste igru mogli prijeći i koristeći stealth), što se kasnije pokazalo kao dobra zamisao, pogotovo ako pogledamo kasnije nastavke: Deus Ex: Human Revolution i Deus Ex: Mankind Divided. Legenda koju se i danas isplati odigrati.
-
Baldur’s Gate
Baldur’s Gate je ikona u svijetu klasičnih RPG-ova koja je postavila letvicu u žanru za sve ostale, zbog čega je igra i zaslužila svoje mjesto ovdje. U osnovi radi se o Dungeons & Dragons igri koja je ”oživotvorena” zahvaljujući Infinity engineu. Klase likova, izometričan pogled na svijet i naglasak na ”leveliranju” i priči, Baldur’s Gate označio je nešto novo i nešto bolje u žanru.
-
Diablo II
Od svih Diablo igara ”dvojka” je od strane mnogih smatrana najboljom. Igra je osmišljena na temeljima ”jedinice i nije bolovala od nekih problema s kojima se recimo suočio Diablo III. Danas klasik, Diablo II je još jedna od igara koje su etablirale nove stvari u žanru i s obzirom na to vrijedi ju i danas odigrati.
-
Red Faction
Red Faction je bila igra koja je ponovno predstavila nove stvari u žanru, stvari koje se nažalost nisu često pojavljivale u kasnijim igrama (kao što je mogućnost uništavanja gotovo cijelog okoliša).
Glavni lik Parker, futuristična oružja koja su se razlikovala po razornoj moći i težini, zanimljiva priča i mogućnost uništavanja okoliša su dale Red Factionu te davne 2001. nešto što druge igre tada nisu imale. Iako ne tako poznat kao mnoge druge igre sa popisa Red Faction je klasik kojeg se svakako isplati odigrati i vidjeti kako je to izgledalo kada smo prije osamnaest godina mogli uništavati gotovo cijeli okoliš u igri.
-
Severance: Blade of Darkness
Blade of Darkness je jedna od igara koje nažalost nisu ostvarile planetarnu slavu (za što je ”krivo” dosta loše i slabo reklamiranje igre), ali se zato radi o igri koja je ušla u legendu kao igra koja je bila ispred svog vremena po mnogočemu. Ne govorim ovdje o mogućnosti igranja s četiri klase likova, od kojih svaki ima jedinstvenu opremu, niti o jedinstvenim fantasy okolišima. Govorim o onome što većina RPG igara danas nema (nešto slično ima Dark Souls): ”parry” sustav borbe. Ovisno o vašoj vještini mogli ste iz borbe izaći kao pobjednik ili ne izaći uopće živi iz nje. Strategija je bila ključ. Osim odlično osmišljenog sustava borbe, BoD se mogao pohvaliti odličnim efektima svjetlosti i sjene i fantastičnom kolizijom, što je bilo gotovo nevjerojatno i vrlo napredno za jedan RPG iz 2001. godine.
Koje su posljednje dvije igre s popisa? Obje igre su drugi nastavci originala. Prva od njih je System Shock 2, survival horor igra iz prvog lica, za koju se često kaže da je preteča BioShock igara.
Drugi naslov je Fallout 2, legendarni naslov iz 1998. godine. Nadam se da će vam ovih 20 igara pomoći prilikom odabira igranja ”retro” igara. Svaka od njih je na svoj način, jedinstvena i kvalitetna i svaka će vas na poseban način vratiti u vrijeme prošlosti kada je gaming ipak bio dosta drugačiji nego što je to danas slučaj i kada nije bilo toliki naglasak na grafičko-zvučnoj prezentaciji već na drugim stvarima.
Piše: Z.K.