Iako je ostalo još samo par mjeseci do trenutka kada će Windowsi 7 prestati dobivati sigurnosne (i druge) zakrpe, Microsoft nas je odlučio iznenaditi. Iznenada su odlučili “portati” dio DirectX-a 12 na svoj, 10 godina star, operativni sustav. Pitate se zašto? Odgovor je vrlo zanimljiv.

Zadnji patch za igru World of Warcraft: Battle for Azeroth (v8.1.5) uključuje “user-mode” komponente Direct3D 12 (D3D12) runtimea, koje su modificirane da bi se vrtjele na Windowsima 7. Blizzard je otkrio da ako ažurira WoW da koristi D3D12 dobiva prilično veći framerate u igri. Kako? Tako što se komponente igre renderiraju na više jezgri i samim time se posao brže obavlja i dobivate više frameova po sekundi (fps). Ako ste igrali WoW onda znate kako su velike njihove regije i kako svuda imate hrpu objekata oko sebe. Što ih je više, to ih je teže renderirati. Ovako dobivate ogroman “boost” u performansama.

Microsoft i dalje inzistira na tvrdnji da su Windowsi 10 bolji i da je to “najbolje mjesto” za vrtjeti D3D12 aplikacije. To je vjerojatno i istina, jer Microsoft konstantno ažurira D3D stack kako bi smanjili broj radnji između aplikacije koja zahtjeva visoke grafičke performanse i hardvera koji to sve mora procesuirati. Uz to, povećavaju raspon operacija koje se mogu distribuirati na više jezgri, kako bi se potencijalno hardver iskoristio do maksimuma. Kako novi GPU-i donose novu tehnologiju, tako i Microsoft to mora popratiti u svom stacku pa ova “igra” nikada ne završava.

Bez obzira na ovo sve, ostaje nejasno zašto je Microsoft portao dio DirectX-a zbog WoW-a, kada u Windowsima 7 postoji Vulkan API, nasljednik OpenGL-a, koji koristi Windows 7 video drivere, te nudi slične, ako ne i iste, benefite kao i D3D12. Barem što se tiče multithreadinga.

Neka nagađanja kažu da Microsoft nije izašao u susret samo Blizzardu, nego bi u idućih par mjeseci još par igri moglo iskoristiti D3D12 unutar Windowsa 7 i zato sve ovo. Vjerojatno se izlazi u susret Microsoftovim partnerima. Zanimljivo, nitko ne govori ništa o Windowsima 8 i 8.1. Vjerojatno nema ni potrebe kad ljudi koriste samo sedmicu i desetku.

Zanimljiv je i tajming ovog Microsoftovog poteza. Omogućavanje D3D12 featurea na Windowsima 7 točno onda kada su Windowsi 10 prvi puta ugledali svjetlo dana. Slučajnost ili ne, ovo sada postaje jako zanimljivo programerima. Oni mogu i dalje održavati i unaprjeđivati svoje igre, te iskoristiti ove pogodnosti, a “gameri” imaju razlog manje zašto bi se prebacili na Windowse 10. Bez obzira na to što će Windowsi 7 uskoro ostati bez nadogradnji i zakrpa.

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here