Windows 10 operativni sustav je trenutno najnoviji i jedini Windows sustav, uz Windows 8.1, kojeg imamo na raspolaganju. Kao takav, Windows 10 je u ovih pet godina doživljavao i proživljavao različite nadogradnje. Neke od njih bile su dobre i činile su ono što jedna nadogradnja i treba činiti. Druge nisu bile takve. Da stvar bude gora, neke od tih nadogradnji donijele su više problema nego koristi. Isto vrijedi i za ne tako novu nadogradnju od svibnja ove godine.
Nadogradnja za Windows 10 operativni sustav od svibnja ove godine donijela je nove probleme, koji su otkriveni tek prije nekog vremena, što znači da je ta nadogradnja funkcionirala sasvim OK. O čemu se ovoga puta radi? Naime, nova greška, koja je nastala u Windowsima 10 i koja je zabilježena kod velikog broja korisnika koji koriste svibanjsku nadogradnju, radi probleme s lozinkama. Sve lozinke koje pohranite na svom računalu mogu biti zahvaćeni ovim ”bugom”, što ga čini dodatno iritantnim.
Kao što su primijetili mnogi korisnici i testeri rada Windowsa 10, nadogradnja od svibnja uzrokuje ”zaboravljivost” Windowsa; Windows će ”zaboraviti” lozinke koje ste spremili unutar svojih internetskih preglednika, usluga za virtualnu privatnu mrežu, ali i kod različitih drugih usluga i aplikacija.
Točnije, taj se problem odnosi i povezana je s Windowsovim ”Credential Managerom”, odnosno Upraviteljem kredencijala; središnjim mjestom unutar Windowsa 10, gdje operativni sustav pohranjuje sve lozinke i korisnička imena, kao i mrežne kredencijale. Windows Credential Manager je najkraće rečeno, Windowsov vlastiti Upravitelj lozinki. No nažalost, otkako ga je Microsoft implementirao u Windows 10, Windows Credential Manager sve je samo ne dobar Upravitelj lozinki, a ova nadogradnja uzrokovala je to da bude lošiji nego ikada prije i da doslovno ”zaboravlja” sve lozinke i korisnička imena koja ste spremili na svoje Windows 10 računalo.
Najviše su pogođeni internetski preglednici i mrežne usluge
Problemi sa ”zaboravljanjem” lozinki najviše se odnose na internetske preglednike i mrežne usluge. Točnije, ako koristite Google Chrome ili Microsoftov Edge preglednik te ako koristite OneDrive, Microsoft Outlook postoje veće šanse da ćete se susresti s ovim problemom. Čak su i neki korisnici koji koriste Adobe Acrobat prijavili da se moraju ulogirati svaki puta kada se PDF datoteka učita, čak i ako je samo nekoliko sati prošlo od posljednjeg otvaranja te datoteke.
Neki korisnici virtualnih privatnih mreža također su zahvaćeni ovim ”bugom”, no takvih slučajeva je bilo manje. Microsoft navodno zna za te probleme i užurbano radi ne bi ili ih otklonio. Dok ekipa iz Microsofta radi na popravljanju još jednog, vrlo iritantnog problema, koji se pojavio tek od nedavno, postoje neka potencijalna rješenja, koja su korisnici sami otkrili. U slučaju da ste se i vi susreli s ovim problemom, evo što možete učiniti kako biste ga se riješili!
Rješenja koja su potencijalno funkcionalna
S obzirom na to da Microsoftu treba određeno vrijeme kako bi riješio probleme koji se pojavljuju unutar Windows 10 sustava, korisnici nemaju toliko strpljenja, što je naravno dovelo do toga da sami pokušaju riješiti te probleme. Neki korisnici kažu da ovaj problem s lozinkama može riješiti ako se način ulogiranja u Microsoftov korisnički račun promijeni u PIN. Drugi korisnici kažu da ponovno spajanje na Microsoftov račun može dovesti do svojevrsnog ”restarta” Upravitelja lozinkama, nakon čega on može početi raditi normalno. No sve ovo su samo djelomična rješenja.
Ipak, vrijedi ih isprobati.
Ako se želite ponovno spojiti na Windows 10 korisnički račun, trebat ćete obaviti ove korake:
- Za početak, otvorite Windowsovu tražilicu. Nju ćete naći pokraj Start tipke, otvorit će vam se ako kliknete na povećalo. Unutar tražilice utipkajte ”your info” (bez navodnih znakova) i nakon toga kliknite na ”your account info” (opet bez navodnika) opciju koja će se pojaviti u novom prozoru iznad.
- Sada trebate kliknuti na opciju koja se zove ”Sign in with a local account instead”. Kada kliknete na ovu opciju ulogirat ćete se koristeći lokalnim korisničkim računom u Microsoftovu bazu.
- Vratite se na ”your account info” dio unutar postavki i ondje se ulogirajte s vlastitim podacima za ulogiravanje u Microsoftov korisnički račun.
Ovo je za neke korisnike riješilo problem, pa tko zna, možda riješi i za vas ako ga imate. No ono što je važno za naglasiti jest to da ovo nije službeno Microsoftovo rješenje i da nije 100% sigurno da će ovo rješenje upaliti svaki puta. Ali vrijedi pokušati. Ono što će sigurno riješiti problem, u slučaju da prethodni korak nije, jest ako deinstalirate ”May 2020 Update”, odnosno nadogradnju od svibnja ove godine. Ovo naravno nije nešto što biste željeli učiniti, budući da ćete, pod uvjetom da deinstalirate svibanjsku nadogradnju, izgubiti neke od korisnih mogućnosti koje su s njome došle. To biste trebali gledati kao na ono posljednje što biste željeli učiniti.
Čeka se na rješenje od Microsofta
Ono što se naravno čeka jest službeno rješenje od Microsofta. Nadajmo se da će ono doći što prije. Neke od glasina, koje nisu nikakve službene stvari no zvuče zanimljivo, kažu da bismo rješenje ovih i mnogih drugih problema, s kojima se neki korisnici Windowsa 10 susreću, mogli dobiti u velikoj nadogradnji koju Microsoft sprema za rujan. Hoće li to tako zaista biti ili ne, vidjet ćemo.
Piše: Z.K.