PočetnaOstaloZanimljivostiVeliki utjecaj Facebook-a na portale

Veliki utjecaj Facebook-a na portale


O važnosti Facebook-a u današnjem svijetu vjerojatno ne moramo ni trošiti riječi. Svima je jasno da odluke Facebooka uvelike utječu na veliki dio internet populacije. Iako mnogi nisu toga ni svjesni, Facebook ima veliki utjecaj u radu ostalih portala i stranica.

Mnoge internet stranice i portali u sebi su implementirale Facebook komentiranje. Razlog tome je ponajviše lakše komentiranje (bez potrebe za prijavom na portal), ali ima tu još jedna bitna stavka. Naime, samo komentiranje na portalima ostavlja trag i na našim Facebook profilima, što se širi do naših prijatelja i takvo stvaramo jednu veliku virtualnu zajednicu. Što je više ljudi vidjelo naše aktivnosti koje se odvijaju na portalima, to konekcija između portala i Facebooka postaje sve jača.

Taj trend utjecaja Facebook-a na portale ponajviše je vidljiv nakon nedavne Facebook-ove restrikcije. Naime, u prosincu Facebook je smanjio doseg naših postova koje objavljujemo na Facebook stranicama. Već smo o tome pisali u prosincu, ali nismo spominjali nikakav utjecaj takve odluke na ostatak webosfere. Sada imamo konkretne rezultate posjete portala za mjesec prosinac, a oni pokazuju veliki utjecaj Facebook-a na posjećenost portala.

Posjeta raznih portala drastično se smanjila kada je Facebook smanjio doseg postova na Facebook-u na samo nekoliko posto osoba koje su lajkale našu stranicu. Dakle, sada samo 5% može vidjeti vaše postove koje objavljujete na Facebooku. Takav potez mnogi su osuđivali već u prosincu, a nakon ovih rezultata vjerojatno će biti još veće nezadovoljstvo.

Naime, prema rezultatima koje nam prezentira portal http://www.audience.com.hr/, rezultati na hrvatskoj web sceni su poražavajući. Prema tim podacima gotovo svi portali u mjesecu prosincu bilježe veliki pad posjećenosti. Pad posjete kreće se od 1 pa sve do preko 20 posto. Rijetki su portali doživjeli porast posjete, a među prvom desetorkom jedini takav portal je Coolinarika.com s porastom posjete od 8 posto. Hoće li Facebook ukinuti restrikciju koju je uveo ili će portali bilježiti i daljnji pad posjete, vidjeti ćemo u narednim mjesecima.


RELATED ARTICLES

1 komentar

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular