Gucci zaranja u virtualnu luksuznu obuću s novim isključivo digitalnim parom tenisica nazvanim “The Gucci Virtual 25” koje se mogu “nositi” u proširenoj stvarnosti (AR) ili koristiti u partnerskim aplikacijama poput Robloxa i VRChata. Iznenađujuće, tenisice su puno jeftinije od klasičnih Guccijevih modela stvarnih tenisisca, tako Virtual 25 možete kupiti direktno iz Guccijeve aplikacije za 12,99 dolara, odnosno 8,99 dolara u aplikaciji tenisica Wanna Kicks AR. Eto, sada ne možete reći da su preskupe i da ih ne možete priuštiti!
Tenisice Gucci Virtual 25 dizajnirao je kreativni direktor Guccija Alessandro Michele, a odlikuju se jarkim, neonsko zelenim, crvenim i ružičastim bojama koje se možda i neće dopasti svakome. Ali izgledaju primjereno za nešto što u stvarnom životu nikada neće ni postojati. Kao i sva Guccijeva odjeća, cipele također nose ikonski logotip “GC”; u ovom slučaju nalazi se na napuhavajućem jeziku cipela.
Cipele su stvorene u partnerstvu s Wannom, tvrtkom koja se specijalizirala za pružanje AR tehnologije u svrhu marketinga tkzv. “ARketing”, i već ima vlastitu aplikaciju za virtualno isprobavanje tenisica. Guccijev Virtualni 25 prodaje se u Wanninoj aplikaciji po toj jeftinijoj cijeni od 8,99 dolara, ali ako želite dobiti ove tenisisce kao virtualnu imovinu za preuzimanje kako biste se pohvalili cipelama i u drugim aplikacijama poput Robloxa ili VRChata, morat ćete ih kupiti za 12,99 dolara u Guccijevoj aplikaciji.
U svemu ovom, iako će većina reći da su gluposti, vidim dio logike s kojom se igraju Gucci i Wanna. Želja za digitalnim kolekcionarstvom povećava se samo s rastom popularnosti NFT-ova, a iako tu nije uključen blockchain, Guccijeve tenisice imaju vrijednost jednog NFT-a, “Non-fungible token” tj. nezamjenjivog žetona. “Nezamjenjiv” više-manje znači da je jedinstven i da se ne može zamijeniti nečim drugim.
NFT-ovi zaista mogu biti bilo što digitalno (poput crteža, glazbe, pa čak i osobnog twitta), a u zadnje vrijeme, puno se diglo prašine oko toga, nudeći nova uzbuđenja oko upotrebe tehnologije za prodaju digitalne umjetnosti. Tako i Guccijeve virtualne tenisice u ovom slučaju i nisu samo NFT žeton koji predstavlja vlasništvo, one se zapravo mogu i koristiti, dobro, barem virtualno.
Piše: D.M.