PočetnaOstaloPress ReleaseIstraživanje: Za vrijeme pandemije COVID-19 više od polovice građana češće koristilo digitalne...

Istraživanje: Za vrijeme pandemije COVID-19 više od polovice građana češće koristilo digitalne usluge nego prije


  •  62% građana navodi kako je češće koristilo digitalne usluge za vrijeme pandemije, najviše se povećalo korištenje digitalnih bankarskih usluga (72%) i online kupovine (63%), a najmanje usluge osiguranja (17%)
  • Kada je riječ o redovitom korištenju digitalnih usluga, Hrvati pet puta češće koriste digitalna rješenja u bankarstvu u odnosu na osiguranja
  • Čak 97% ispitanika nastavit će pojačano koristiti digitalne usluge i nakon korona krize

Zagreb, 2. listopada 2020. – Više od polovice Hrvata (62%) za vrijeme pandemije COVID-19 češće je koristilo digitalna rješenja nego u periodu prije korona krize, pokazalo je istraživanje o digitalnim navikama građana koje je tijekom kolovoza proveo Hendal, vodeća nezavisna agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj.

Od toga su u najvećoj mjeri digitalne kanale koristili za usluge banaka (72%) te kupovinu na Internetu (63%), dok najmanje povećanje korištenja tijekom pandemije bilježe digitalne usluge javne uprave (34%) i osiguranja (17%). Zanimljivo je kako se 97% ispitanika izjasnilo kako planiraju nastaviti s pojačanim korištenjem digitalnih usluga i nakon pandemije.

Hrvati lako digitalno „bankare“, no slabo se digitalno osiguravaju

Kada je riječ o redovitom korištenju digitalnih financijskih usluga, građani čak pet puta češće koriste digitalna rješenja u bankarstvu u odnosu na osiguranja. Digitalna bankarska rješenja najčešće se koriste za provjeru stanja (96%) i transakcije (88%). Većina građana (79%) smatra kako je digitalna razvijenost banaka u Hrvatskoj na razini EU, dok samo 17% njih smatra kako zaostajemo za europskim zemljama u tom pogledu.

S druge strane, tek 14% građana navodi kako redovito koristi digitalne usluge osiguranja i to najčešće za ugovaranje autoosiguranja, s time da trećina njih i dalje kombinira digitalne kanale s odlaskom u poslovnicu ili razgovorom s agentom. Također, razina digitaliziranosti industrije osiguranja percipirana je nešto lošije u odnosu na banke. Percepcija digitaliziranosti bankarskog sektora značajno je bolja (78%) nego na području osiguranja – 65% građana smatra kako su domaća osiguravajuća društva na razini EU, dok trećina (33%) smatra kako zaostajemo za EU.

Prednosti digitalnih financijskih usluga

Kada se uvjere u njihovu efikasnost i jednostavnost, Hrvati vole digitalne financijske usluge jer im one olakšavaju život – većina ispitanih navodi kako im se sviđa što im je sve praktično i nadohvat ruke (78%), gotovo svima se sviđa što ne moraju u poslovnicu (90%), a polovina (50%) motivirana je time što ne moraju paziti na papire. Glavna barijera u korištenju digitalnih financijskih usluga je strah za sigurnost podataka (46%) i moguće pogreške (42%).

Među sudionicima istraživanja prevladava mišljenje kako napredne digitalne usluge doprinose kvaliteti njihovog života (65%), a još veći udio smatra kako digitalizacija doprinosi razvoju društva (84%).

P.R.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular