BBC prenosi kako je jedna potrošačka skupina pronašla 10 web stranica koje prodaju lažne komentare za Amazon po cijeni od 5 funti svaka i potiču pozitivne kritike u zamjenu za plaćanje ili besplatne proizvode.

Na upit o ovoj široko rasprostranjenoj industriji lažnih recenzija, glasnogovornik Amazona je ukratko izjavio: “Uklanjamo lažne recenzije i poduzimamo mjere protiv svih koji su upleteni u objavi lažnih komentara.”

Amazon omogućuje trgovcima da prodaju svoju robu putem njihove web stranice, koja je to svi znamo ujedno i najpopularnije mjesto za kupovinu. Ali se postavlja pitanje kome to Amazon omogućuje prodaju? Trgovcima koji namjerno krše uvjete i odredbe tvrtke, a sve u cilju postizanja što boljih prodajnih rezultata.

“Sheme lojalnosti”

Prodavači lažnih komentara imaju i “pakete” lažnih recenzija s popuastima, tako prodavači Amazona mogu kupiti pojedinačni komentar po cijeni od oko 15 funti, kao i skupne pakete od 50 komentara za 620 funti, i sve do 8.000 funti za paket od čak 1000 komenatra. Naravo kada kupac na Amazonu vidi 1000 komentara za neki proizvod to je glavni signal da je prodavač provjeren, a proizvod vrlo tražen i odličan. Drugim riječima kupci se ne bi trebali previše premišljati.

Naravno postoji i “shema” gdje Vam prodavač može ponuditi neki manji discount ili igračku za dijete, ako prilikom kupovine ostavite pozitivnu recenziju proizvoda. Kupci čak mogu sudjelovati u tkzv. “shemama lojalnosti” i zaraditi sebi neki vrhunski artikal, od dječjih igračaka do opreme za vježbanje.

Pordavači također nude i savjete o tome kako pisati recenzije njihovih proizvoda, kako ne bi izazvao sumnju Amazona, a u nekim je slučajevima imao kriterije koje recenzenti moraju ispuniti kako bi se kvalificirali za nagrade. Ti kriteriji su uključivali da ostavljanje recenzija moraju biti duge najmanje dvije rečenice ili, primjerice sadržavati obavezno fotografije proizvoda koji je došao na kućnu adresu.

BBC dalje piše kako su kontaktirali Upravu za tržišno natjecanje i tržište (CMA) da hitno ispita prodaju lažnih recenzija. “Regulator mora poduzeti mjere protiv lažnih prodavača i pozvati web stranice na odgovornost ako ne uspiju zaštititi svoje korisnike”. “Ako to ne može učiniti, vlada mora hitno ojačati zaštitu potrošača na mreži.”

Prethodna istraga potrošačke skupine pronašla je na desetke Facebook grupa s prodavačima koji nude povrat novca ili provizije u zamjenu za lažne, povoljne kritike. To je dovelo do potpisivanja sporazuma između Facebooka i eBaya s CMA-om o “boljem prepoznavanju, istraživanju i odgovaranju na lažne i obmanjujuće recenzije”.

Kako uočiti lažne online recenzije:

  • Budite skeptični. Ovo je vjerojatno vaše najbolje oružje, pogotovo ako postoji neobično velik broj recenzija jednog proizvoda u usporedbi s drugima u toj kategoriji.
  • Čitaj i čitaj ponovo. Potražite sličan način pisanja koji se koristi u više recenzija.
  • Marke koje ne poznajete. Ako ne prepoznajete marku, provjerite ima li vlastito web mjesto legitimnog izgleda s jasnim podacima za kontakt.
  • Budite oprezni kod proizvoda s puno slika ili videozapisa. Prodavatelji mogu potaknuti lažne recenzente da potaknu ljude da dodaju fotografije i videozapise.

Piše: Z.K.

1 komentar

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here