Nakon duge 24 godine, Amazon je prešao vrijednost od jednog bilijuna dolara, odnosno vrijedi više od 1.000 milijardi dolara. Amazon je druga kompanija na svijetu koja je prešla ovu granicu. Prvi je bio Apple koji je ovaj milestone prešao prije par tjedana. Čak ako Amazon i padne malo ispod ove granice, a hoće, vrlo brzo će se vratiti jer njegova vrijednost kontinuirano raste. U tome su složni i mnogi analitičari koji prate Amazon dugi niz godina.
Amazon je osnovan 1994. godine (op.a. osnovao ga je Jeff Bezos, jedan od trenutačno najbogatijih ljudi na svijetu) kao jednostavna online trgovina knjigama koja je trebala prodavati knjige za Barnes & Noble, te nekoliko drugih prodavača knjiga. U međuvremenu je kompanija postala jedna od najvećih kompanija na svijetu s iznimno naprednom i preciznom logistikom koja nudi hrpu usluga, ne samo prodaju online knjiga. Radi se o čitavom “e-commerce” spektru usluga. Spomenimo da osim knjiga, Amazon nudi hrpu digitalnog sadržaja, ima svoje tablete, smart-home hardver, cloud & hosting usluge, te kupuje druge kompanije koje stavlja u svoj portfolio.
Ako je vjerovati The New York Timesu, od svakog dolara u Americi u online kupovini, 49 centi ide Amazonu. To znači da Amazon ima gotovo 50 posto prometa u online trgovini i to je nevjerojatno. Zapravo, ovisi kako gledate, jer Amazon vrijedi više nego 10 najvećih trgovina u Americi zajedno!
Ipak, ova kompanija nije profitabilna kao Apple. Amazon je u prošloj godini imao 3 milijarde dolara profita, dok je Apple imao 48 milijardi dolara. S druge strane, na početku ove godine, Amazon je vrijedio 580 milijardi dolara, a sada mu je vrijednost gotovo udvostručena tako da to ne znači previše.
Zanimljiva je i činjenica da se trenutačni investitori ne klade na Amazon koji trenutačno raste, nego na “Amazon u budućnosti“, čija bi pozicija mogla i morala biti mnogo veća i jača. Pogotovo sada s ulaskom na tržište dronova, trgovina bez prodavača, umjetne inteligencije, privatnih virtualnih asistenata i slično. Amazon gleda u budućnost, a investitori to prepoznaju.
Za sada, ipak, većina Amazonovog profita dolazi iz AWS-a (engl. Amazon Web Services), nego iz ludih i inovativnih ideja. Ali ostaje nam za vidjeti što će biti s Amazonom, u kojem će smjeru krenuti i hoće li ostvariti to što su si zacrtali. Ako je suditi po dosadašnjem radu, vjerujemo da budu i da će kompanija vrijediti i mnogo više u budućnosti!
Piše: B.P.