LG je već dugo vremena na sceni mobilne tehnologije etabliran kao jedna od oniih tvrtki koje zaslužuju epitet ”kultna” i ”iznimno renomirana”. Što nije nimalo čudno. LG već godinama proizvodi kvalitetne uređaje koji se cijenom nalaze malo ispod cijene pod kojom svoje uređaje prodaju konkurentske firme i to je trend koji postoji već godinama, čak i prije nego što se LG bacio u ”pametne” vode.
Kao i svaka tvrtka tako i LG ima neke neobičnosti i zanimljivosti koji ju prate. Od naziva tvrtke, načina rada i ostalih stvarčica i podataka koje neku tvrtku čine jedinstvenom. Slično je i sa LG-jem. Neke od ovih stvari ste možda znali otprije, za neke ste možda samo čuli, za neke ćete danas možda prvi puta čuti. Bilo kako bilo, u nastavku donosimo neke (točnije pet) zanimljivosti koje se vežu samo uz tvrtku LG.
Značenje naziva tvrtke
Jeste li se ikada zapitali što znače ta dva slova abecede? Što označavaju slova ”LG”? Ako ste u posljednjih nekoliko godina imali LG-jev pametni telefon ili tablet onda je vrlo vjerojatno da ste čuli ”defaultnu” melodiju zvona uređaja koja zvuči ”Life is Good”! No, LG ne označava to da je život dobar. Ta rečenica je samo slogan koji LG već godinama koristi kako bi reklamirao i prodavao svoje uređaje.
Pravo značenje slova ”LG” je ”Lucky Goldstar” ili na hrvatskom- sretna zlatna zvijezda. S obzirom da se ne radi o tipičnom azijskom imenu, momci i curke iz LG-ja su pomislili da bi bilo bolje kada bi ostatak svijeta prepoznavao njihovu firmu po sloganu ”Life is Good”. I tako je nastao slogan koji se i dandanas koristi.
Prije nego što je LG postao-LG ova tvrtka je postojala pod odvojenim nazivima. Tako su neke stvari prodavane pod imenom ”Lucky”, dok su druge prodavane pod nazivom ”Goldstar”. No danas (i već dugi niz godina) ovo dvoje je ujedinjeno u jedno i poznato pod nazivom- LG.
Veliko suparništvo sa tvrtkom Samsung
To da je LG u velikom suparništvu sa tvrtkom Samsung se neće vidjeti recimo u Hrvatskoj (gdje Samsung itekako vodi), niti u Europi (gdje je situacija manje-više slična), pa čak niti u većini zemalja svijeta. Ipak, između ove dvije tvrtke postoji suparništvo koje traje već godinama, da ne kažem i desetljećima. No, to suparništvo je najvidljivije u azijskim zemljama, a najviše u Južnoj Koreji.
To suparništvo je već došlo do te mjere da je između ove dvije tvrtke postojalo nekoliko velikih razmirica i svađa zbog kojih su tvrtke završile na sudu. Razlozi ”sudovanja” i tužbi koje su podigle jedna protiv druge bili su mnogostruki: od optužbi za krađu ideja, do optužbi za špijunažu i svega ostaloga čega se možete sjetiti, a da se tvrtke međusobno mogu optuživati u poslovnom svijetu. Rivalstvo je čak toliko intenzivno da se zaposlenici ovih dviju tvrtki izbjegavaju. Čak se ne žele niti sretati na ulicama nego bježe na suprotne strane. Uvijek. Čak i kada je Svjetsko prvenstvo i kada Južna Koreja pobjeđuje sve redom.
LG je prvo započeo kao tvornica kozmetike
Je livam poznat podatak koji govori o tome da je Nokia započela kao tvrtka koja se bavila preradom papira? Nije? E pa da, tako je bilo. Prije nego što je Nokia postala poznata po proizvodnji tehnoloških gadgeta i nekih od najboljih kamera na svijetu, tvrtka se počela baviti preradom papira. Ako čuvate bilježnice iz sedamdesetih i ako ste ju kupili izvan granica bivše Juge možda ćete na njoj pronaći kako piše ”Nokia”. No, s obzirom da ovo nije članak o Nokiji, nego o LG-ju vratimo se mi na glavnu stvar.
LG-jevi počeci su bili slično neobični kao što je to bilo kod nekih drugih tvrtki. LG se ni manje, ni više počeo baviti proizvodnjom kozmetike. Da, LG je počeo s proizvodnjom šminke (za žene). Jedna od najvećih snaga i prednosti LG-ja gdje se tvrtka nalazila bila je kemijska industrija. Zbog toga je tvrtka 1940.-ih počela s proizvodnjom krema za lice.
LG je 1948 godine i službeno otvorio tvornicu za proizvodnju kozmetike. I do dandanas LG kao tvrtka u svijetu prednjači u proizvodnji tri glavne stvari: elektronike, uređaja za telekomunikaciju i u kemijskoj industriji kod proizvodnje šminke.
Jedan od ”najudarnijih” LG uređaja bio je LG ”Čokolada” ili LG Chocolate
Ovaj trend se prvo počeo širiti u Sjedinjenim Američkim Državama, a tek kasnije u ostatku svijeta. Naime, prije trinaestak godina u SAD je LG prvi puta na tržište lansirao svoj LG Chocolate koji je nedugo nakon što je izašao na tržište ostvario zapanjujuć uspjeh. Toliko velik da je LG Chocolate te daleke 2005. godine brojao više od 15 milijuna prodanih primjeraka uređaja. To istina, nije bilo blizu brojke od 250 milijuna koliko je te godine brojala prodaja Nokije modela 1110, ali bez obzira na to 15 milijuna zvuči jako dobro (i ovako vizualno i u obliku novca).
U čemu je bio problem? Problema nije bilo, jer da ga je bilo LG Chocolate se sigurno ne bi mogao prodavati u tako velikom broju i to samo u SAD-u. Njegov TFT zaslon sa 128 MB RAM, kamerom od 1.3 MP i baterijom koja je mogla trajati do 6 sati osiguravao je to da LG Chocolate pronađe u kratkom vremenu velik broj poklonika. A i izgledao je kao čokoladica.
LG je prva firma u svijetu koja je uspjela na tržište staviti pametni telefon koji je imao savitljivi zaslon
Danas je savitljivi zaslon dosta poznat. Iako se on još uvijek ne koristi (toliko puno, to jest skoro uopće ne), ipak smo barem čuli za pametne telefone koji bi tamo negdje u bliskoj budućnosti na sebi trebali imati savitljive zaslone. No jeste li znali da je LG bila prva tvrtka koja je osmislila pametni telefon koji je na sebi imao savitljivi zaslon? Da, odgovor je da jest.
Radilo se o uređaju pod nazivom LG G Flex. Premda uređaj sam po sebi nije bo savitljiv per se, bio je ugodno zaobljen što je ovome uređaju omogućilo to da bude prvijenac u povijesti uređaja koji su na sebi imali savitljivi zaslon. No, kao što je to slučaj kod većine uređaja koji u nečemu ”probijaju led”, tako se ni LG G Flex nije baš proslavio, pogotovo prva generacija. Druga je ostvarila malo veći uspjeh, no bez obzira na sve LG G Flex je bio prvi uređaj u povijesti pametnih telefona koji je dolazio sa savitljivim zaslonom.
Piše: Z.K.