Savitljivi zasloni lako bi se mogli pretvoriti u trend koji će obilježiti 2019. godinu. No, za sada još uvijek nemamo konkretnih podataka kada će neki od velikih brendova zaista pustiti na tržište telefon sa savitljivim zaslonom. Poznata je činjenica da na tom konceptu rade mnogi veliki brendovi, a dio njih već se pohvalio kako imaju spremne prve prototipove koji funkcioniraju. Među tim brendovima nalazi se i Xiaomi, koji je za razliku od svih ostalih odlučio primijeniti jedan drugačiji pristup.
Kada već pričamo o puštanju na tržište nekog takvog savitljivog uređaja valja spomenuti brend Royole koji je predstavio FlexPai – prvi uređaj sa savitljivim zaslonom na tržištu. No, kako taj brend nije među poznatijima na tržištu sve je prošlo bez previše pompe i galame. Ipak, taj nam je uređaj pokazao kako koncept savitljivih zaslona ima i neke nedostatke. Prije svega, glavni nedostatak je velika debljina uređaj kada se ona ‘savine’, odnosno kada ga preklopimo. U svakom slučaju, taj će problem proizvođači morati riješiti prije nego ova tehnologija postane popularna diljem svijeta.
Za razliku od ostalih proizvođača čiji se koncepti temelje na tome da se telefon savija u sredini, Xiaomi je odlučio krenuti jednim drugim putem. Naime, njihov se pametni telefon (ako to možemo nazvati telefonom zbog dimenzija) savija s bočnih strana. Ono što je prednost ovog koncepta svakako je činjenica da sredina uređaja nakon preklapanja ostaje glavni ekran – a svi podaci zadržavaju se na sredini zaslona. U medije je procurio i video koji jasno pokazuje kako taj uređaj radi moramo priznati da nam se koncept Xiaomija sviđa.
Ako Xiaomi doista uspije u svojem naumu da proizvede savitljivi pametni telefon, to bi trebalo dobrano zabrinuti ostale proizvođače. Naime, Xiaomi je poznat po tome kako nudi vrhunske uređaje po relativno niskim cijenama u odnosu na konkurenciju. Ako ponudi savitljivi telefon po znatno pristupačnijoj cijeni od konkurencije – mogli bi si osigurati lidersku poziciju na tržištu savitljivih pametnih telefona.
Piše: M.Ž.