Nije puno vremena prošlo otkako se prvi od sveukupno dva modela novih iPhone uređaja pojavio na tržištu. No, kako to obično biva s tehnologijom (pogotovo ovom novom)ne prođe puno vremena otkako se uređaj pojavio na tržištu pa dok se ne otkriju neki problemi. Slično je i sa (gotovo) najnovijom iteracijom Appleovog pametnog telefona kojima Apple uveseljava svoju vjernu hordu korisnika – iPhone 8.
Pametni telefoni bi trebali biti užitak za korištenje, ali ponekad se jednostavno zna dogoditi da zbog nekih, njima znanih razloga, pametni telefoni postanu gnjavaža. Problemi koji nastanu za vrijeme i prije korištenja nas dovode do toga da se pitamo je li uređaj uopće vrijedio toliko novca i jesmo li napravili dobar potez time što smo se odvažili na kupovinu jednog takvog. Mi ćemo u nastavku nešto više reći o problemima koji (trenutno) postoje na iPhone 8 uređaju kao i to postoje li rješenja za te probleme.
Najučestaliji iPhone 8 problemi i kako ih otkloniti – slijedi u nastavku!
Problem ”oticanja” baterije uređaja
Možda jeste, a možda i niste čuli (i nadam se da se niste susreli) s problemom koji je vezan uz iPhone 8 i iPhone 8+, odnosno uz probleme tih uređaja koji su vezani za bateriju. Naime, određen broj korisnika je prijavio da njihovi iPhone 8 uređaji imaju problem ”oticanja” baterije, koji dovodi do toga da se zaslon uređaja zna odvojiti od tijela, odnosno kućišta uređaja.
Ovaj problem je prvo prijavljen od strane nekolicine korisnika iz Tajvana, da bi se nakon nekoliko dana zaredale prijave istog problema od strane korisnika diljem svijeta – od Japana, Kanade pa do Grčke (koje nema na Svjetskom prvenstvu u Rusiji). Ovo samo upućuje na to da, unatoč tomu što problem zasad nije dobio oznaku ”epidemije” i da nije toliko proširen kao problem s baterijom koji je ”krasio” Samsung Galaxy Note 7, se problem ipak širi svijetom (tko zna je li došao u Hrvatsku).
Apple jamči svojim korisnicima da ubrzano radi na rješavanju i otklanjanju istoimenog problema i da taj problem nikako nije serijski problem, već da su uzroci- nešto drugo.
Rješenje
Rješenja za ovaj problem zasad barem nema. Apple još uvijek istražuje što bi točno mogao biti uzrok odvajanja (ili kako su neki korisnici prijavili- ”oticanja”) baterije. Ako se susretnete s problemom da se kod vašeg uređaja zaslon počeo odvajati od kućišta uređaja i da se pritom baterija ponaša ”čudno,” jedino što vam uistinu preostaje jest da kontaktirate Apple i da dobijete zamjenski uređaj.
Problem vezan uz ”pucanje” zvuka kod slušalice uređaja
Isto tako određen broj korisnika iPhone 8 i iPhone 8+ uređaja prijavili su probleme koji se odnose na ”pucanje” i šumove koji se čuju preko slušalice uređaja. Spomenuti šumovi, pucanja zvuka, ”pobrkani” zvukovi i slično značajno otežavaju korištenje iPhone 8 uređaja za vrijeme telefonskih poziva kao i za vrijeme video-poziva (ili FaceTime poziva).
Rješenja
Apple obećaje da će ovaj problem nestati nakon što izađe nova nadogradnja baze podataka za iPhone 8. S obzirom da su Appleovi tehničari i inženjeri svjesni problema koji je nastao sa zvukom kod iPhonea 8, isti obećavaju da je gotovo sigurno da će isti problemi nestati instalacijom nove baze podataka. Kada će točno nova baza podataka za iPhone 8 biti dostupna za skidanje- ne znamo još.
Nadalje, postoje neke naznake da je ovaj problem otklonjen sa nadogradnjom iOS-a, odnosno verzijom iOS 11.1. Radi se o developerskoj ”beta” verziji. Ako imate developerski korisnički račun možete skinuti ovu verziju operativnog sustava sa developer.apple.com internetske stranice.
Glitch – Apple Trgovina se konstantno osvježava ili ”refresh-a”
Nakon što odete pod Apple Trgovinu, obavite sve što trebate ondje i ako izađete van i vidite da vam se i nakon toga Apple Trgovina i dalje stalno ”osvježava” niste jedini. Ovaj problem, odnosno glitch koji se odnosi na neprestano osvježavanje aplikacije za Apple Trgovinu je navodno prijavljen od strane većeg broja korisnika, što znači da je ovaj problem, baš problem.
Rješenje
Ponekad će obično restartiranje uređaja vratiti sve onako kako je bilo prije problema. Ako vidite da vam se Apple Trgovina stalno osvježava, restartirajte svoj iPhone 8. To bi navodno trebalo riješiti ovaj problem.
Drugo potencijalno rješenje ovog problema (pod uvjetom da restartiranje nije uspjelo) se odnosi na izlogiravanje i ponovno ulogiravanje u korisnički račun. Idite pod Settings (ili Postavke), pa na iTunes & App Store opcije. Nakon toga kliknite na Apple ID i ondje odaberite Sign Out ili izlogiravanje. Nakon ovoga ponovno odaberite Sign In i ulogirajte se u svoj Apple korisnički račun. Opet pokušajte otvoriti Apple Trgovinu i izaći iz nje.
Problem vezan uz ”zamrzavanje” zaslona uređaja. Uređaj se ”smrzne” i ne reagira
Otkako se iPhone 8 sa svojom + inačicom pojavio na tržištu postoji nekoliko objava o problemu koji se odnosi na to da zaslon uređaja jednostavno bude ”zamrznut” ili da zbog nekog razloga prestane reagirati. Ovaj problem se obično zna dogoditi nakon što korisnik zaključa svoj uređaj, nakon čega će neke hardverske tipke i dalje raditi, dok će zaslon ostati smrznut.
Rješenje
Držite tipku za spavanje/buđenje uređaja i nakon toga ponaknite na ”Slide to Power Off.” Nakon toga opet kliknite na tipku za spavanje/buđenje i uređaj bi trebao opet početi reagirati.
Prisilni restart je na iPhoneu 8 i iPhoneu 8+ drugačiji nego u ranijim verzijama iPhonea. Sada ako želite obaviti prisilan restart trebate pritisnuti i nakon toga brzo pustiti tipku za pojačavanje, nakon čega trebate pritisnuti i opet brzo pustiti tipku za stišavanje zvuka, a kao treći korak trebate pritisnuti i držati tipku za spavanje/buđenje sve dok vam se ne pokaže Appleov logo.
Ako se problem nastavi i nakon restartova, napravite sigurnosnu kopiju svih datoteka i obavite vraćanje na tvorničke postavke uređaja. Ako se i nakon ovoga problem nastavi pojavljivati nemate izbora nego da uređaj pošaljete na servis ovlaštenom Apple serviseru.
Problem s pregrijavanjem ili prebrzim zagrijavanjem uređaja
Još jedan od vrlo čestih problema, ne samo kod iPhonea već i kod velikog broja drugih mobilnih uređaja jest problem s pregrijavanjem ili ”prebrzim” zagrijavanjem. S obzirom da su mobilni uređaj pod konstantnim opterećenjem što se tiče potrošnje energije, bez obzira na to igramo li igre, gledamo li neki video u Full HD kvaliteti ili chatamo s pet prijatelja na Facebooku i Viberu odjednom, činjenica jest da se uređaji znaju zagrijati. Nažalost, niti iPhone 8 nije ”cijepljen” od ovakvog problema.
Rješenje
Prvo najlogičnije rješenje jest pustiti da se uređaj malo ohladi. Ako primijetite da se vaš iPhone 8 zagrijao, ostavite ga ”na miru” između pola sata i sat vremena. Čak ga možete i isključiti i omogućiti uređaju da se u potpunosti malo odmori.
Drugo rješenje je isključivanje svega onoga što ne koristimo. Odlaskom pod Settings – Privacy – Location Service – Off možemo značajno doprinjeti smanjivanju temperature uređaja. Što je više servisa na uređaju omogućeno ili uključeno (kao što je Bluetooth, Wi-Fi, GPS i sl.) to uređaj troši više struje i to se više zagrijava.
Restartiranje uređaja isto tako može otkloniti ovaj problem, pogotovo kada je uzročnik problema neka aplikacija ili igra.
To je sve zasad što se tiče najčešćih problema vezanih uz iPhone 8 i iPhone 8+ uređaj. Ako ste vi saznali za neki problem za koji mi ne znamo, slobodno nam ga opišite u komentarima ispod članka. Iskreno se nadam da vi niste naišli niti na jedan od spomenutih problema. Ipak, ako i jeste tu smo mi da vam pomognemo.
Piše: I.P.