PočetnaMobyPametni telefoniLG odustaje od proizvodnje pametnih telefona: Dolazi li do velikih promjena na...

LG odustaje od proizvodnje pametnih telefona: Dolazi li do velikih promjena na tržištu telefona?!


Odustaje li veliki LG zaista od proizvodnje pametnih telefona? Tko planira kupiti LG sektor proizvodnje pametnih telefona i kako će izgledati daljnje poslovanje tog sektora i LG-a? Dešavaju li se na tržištu pametnih telefona tektonske promjene jer i neki drugi proizvođači odustaju od proizvodnje popularnih serija uređaja?

Prije nekoliko mjeseci pojavile su se prve informacije kako LG planira odustati od buduće proizvodnje pametnih telefona. Iako su tada mnogi pomislili kako se radi o neprovjerenim informacijama kojima je cilj uzburkati javnost, vrijeme je pokazalo da se nešto po tom pitanju ipak dešava. Nedavno obznanjene informacije govore kako je LG već primio nekoliko kvalitetnih ponuda za svoj sektor proizvodnje smartphone-a i prodaja tog dijela poslovanja čini se sve je bliže.

LG svoje uporište daljnjeg razvoja poslovanja vidi u nekim drugim segmentima tržišta, a što i ne čudi s obzirom na to da pametni telefoni i do sada nisu bili primarni izvor zarade LG-a. Odustajanje od proizvodnje pametnih telefona zapravo se i ne čini kao loša odluka s obzirom na to da je taj sektor posljednjih godina gomilao gubitke. Tržište pametnih telefona danas je zasićeno kineskim pametnim telefonima koji donose vrhunske performanse po relativno niskim cijenama i velike kompanije sve teže mogu konkurirati tome (bez gomilanja gubitaka).

Zanimljivo je vidjeti kako LG nije jedina kompanija koja se odlučila na “drastičan” potez na tržištu pametnih telefona. Naime, i neke druge velike kompanije (npr. Samsung i Lenovo) nedavno su najavile kako postoji mogućnost ukidanja određenih popularnih serija i podbrendova pametnih telefona. Stoga, sve se čini da je pred nama zanimljivo razdoblje u kojem će doći do velike rekonstrukcije tržišta pametnih telefona. Tko će u toj bitki velikana odnijeti finalnu pobjedu teško je reći, no važne detalje donosimo u nastavku teksta.

novi-lg-rollable-telefon-pametni-uredaj

 

LG zaposlenicima najavio kraj proizvodnje pametnih telefona

Već se nekoliko mjeseci u raznim svjetskim medijima pojavljuju informacije kako LG planira odustati od proizvodnje pametnih telefona. No, malo tko je prije nekoliko mjeseci vjerovao u tu činjenicu s obzirom na to da je LG najavio kako će predstaviti inovativni pametni telefon na rolanje – koji je trebao biti njihova nova prilika za proboj na tržištu. Ne treba posebno naglašavati kako LG teško može parirati velikim brendovima pametnih telefona (Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi, itd.) koji su posljednjih godina “zacementirali” svoje liderske pozicije na tržištu. Samim time, LG već neko vrijeme gubi interes korisnika za LG pametnim telefonima, što znači da su i financijski rezultati prodaje novih pametnih telefona izrazito slabi.

Poslovni podaci LG-a ukazuju na to kako kompanija gubi silan novac u području proizvodnje pametnih telefona. U posljednjih 5 godina na sektoru proizvodnje pametnih telefona LG je izgubio ogromnih 4.5 milijardi dolara. Čini se kako taj segment poslovanja postaje sve veći uteg na leđima poznate kompanije pa je vrijeme za promjene koje će zaustaviti gubitke. Kada na sve to nadodamo i sjajnu kinesku konkurenciju koja nudi iznimno povoljne kvalitetne pametne telefone – bitka za tržište pametnih telefona čini se teško osvojivom.

Na čelo kompanije ne tako davno zasjeli su novi ljudi koji su obećali kako će se riješiti okova prošlosti i poslovanje okrenuti u jednom novom perspektivnom smjeru. CEO LG-a, Kwon Bong-seok očito je skupio hrabrosti i napokon krenuo u realizaciju najavljenih promjena. Dotični je nedavno zaposlenicima najavio kako će se u sektoru pametnih telefona dogoditi velika promjena, no kako ne trebaju strahovati jer će posla i dalje imati. Samim time, Kwon Bong-seok je dao naslutiti kako sektor proizvodnje pametnih telefona zaista postaje stvar prošlosti za LG, a kako će kompanija svoj fokus usmjeriti u nekom drugom pravcu.

Svojevrstan “crni scenarij” za LG-ev sektor pametnih telefona djelomično je potvrđen i na nedavno održanom CES-u, gdje je LG puno više pažnje posvetio kućanskim uređajima, nego li pametnim telefonima. Dakle, LG čini se u novu godinu kreće odlučno u namjeri da se riješi gubitaka koje stvara sektor pametnih telefona. Velikih 4.5 milijardi dolara gubitaka trebali bi pretvoriti u zaradu koju će akumulirati razvojem nekih drugih sektora poslovanja. Da sve više nisu samo puste priče i nagađanja, jasno je vidljivo iz mnogih akcija koje rade čelnici popularne kompanije.

LG

Pristigle i prve ponude za kupnju sektora proizvodnje pametnih telefona

Ovih su se dana u medijima pojavile nove informacije u kojima stoji kako je LG već dobio nekoliko super ponuda za prodaju dijela svojeg poslovanja. Dapače, već se naveliko priča i o tome kako je LG već pronašao kompaniju koja će preuzeti sektor telefona, no čini se žele ići nešto laganijim tempom u proces promjene vlasništva.

Kao potencijalni novi vlasnik LG sektora pametnih telefona spominje se vijetnamska tvrtka Vingroup Co. Vrijedi spomenuti kako se radi o ogromnoj tvrtki koja posjeduje čak 14% tržišne kapitalizacije svih dioničkih društava u Vijetnamu. Njihovo je poslovanja vezano uz razne sektore, no posebno je zanimljivo da Vingroup već proizvodi LG pametne telefone i to vrlo uspješno. Naime, ispred LG-a samo su Oppo i Samsung. Prema tim prvim informacijama, Vingroup Co se čini kao fantastičan kupac jer uz veliku financijsku moć ima i iskustvo proizvodnje LG pametnih telefona.

Prema pisanju svjetskih medija, Vingroup Co je za sada poslao najizdašniju ponudu za kupnju sektora pametnih telefona kompanije LG. Ipak, stvari neće ići nimalo brzo i lagano jer LG želi proces prodaje brenda pametnih telefona odraditi prema svojim pravilima. Spominje se kako LG stoji iza ideje da prodaja sektora pametnih telefona ide “dio po dio” kako bi se olakšao i pojednostavio prelazak vlasništva. LG se malo pribojava scenarija brze prodaje jer bi time u potpunosti izgubio kontrolu i stvari bi mogle poći pogrešnim putem – kako za novog vlasnika, tako i za LG. Dakle, za očekivati je kako će proces prodaje trajati mjesecima i godinama, a bit će zanimljivo vidjeti kako će uopće izgledati novi LG pametni telefoni i hoće li zadržati naziv LG.

LG Velvet ekran

Kako će izgledati budućnost LG-a?

Dođe li zaista do prodaje LG sektora pametnih telefona, a sve je manje razloga da do toga ne dođe – vjerojatno će biti i podosta promjena u samome poslovanju tog sektora. Mnogi se pitaju hoće li novi vlasnici zadržati naziv brenda LG i hoće li im uopće popularna kompanija to dopustiti. Lako je moguće da se novi pametni telefoni pojave pod nekim drugim nazivom koji bi tada trebao graditi svoju popularnost među korisnicima od samih temelja. S druge strane, ako LG to dopusti, nastavak razvoja pametnih telefona pod nazivom LG trebao bi označiti neki novi vjetar u leđa razvoja već postojećeg brenda.

Prodaja sektora pametnih telefona trebala bi osloboditi LG velikog financijskog tereta kojeg već godinama nose na svojim leđima. Samim time, LG bi svoj fokus mogao usmjeriti na ostalu ponudu u svojem poslovanju – što bi trebalo značiti nove inovacije na ostalim interesantnim tržištima. LG nije do sada ovisio u uspješnosti sektora pametnih telefona jer ova kompanija ima ogroman broj raznovrsnih uređaja u svojem vlasništvu. Usmjeravanje fokusa na uređaje koji bi trebali biti popularni u budućnosti – moglo bi značiti nastavak i više nego uspješnog poslovanja popularnog LG-a. Kako će točno izgledati budućnost ove popularne kompanije za sada je teško reći, no čini se kako novo čelništvo ima hrabrosti poduzeti korake koji će LG-u pružiti jednu kvalitetnu i uspješnu budućnost.

novi lg wing pametni telefon inovacije lg

Dolazi li do ogromnih rekonstrukcija na čitavom tržištu pametnih telefona?

Tržište pametnih telefona postalo je zasićeno, što jasno pokazuju i tržišni rezultati. Iako na tržištu imamo sve više proizvođača, brendova i modela pametnih telefona – prodaja smartphone uređaja usporava i pada. Razlog tome valja potražiti u činjenici da novi pametni telefoni ne donose neke značajnije promjene u odnosu na prošle modele, a korisnici su prepoznali kako se ništa loše neće dogoditi ako preskoče kupnju baš svakog sljedećeg modela pametnog telefona. Samim time, uređaji se kupuju rjeđe nego prije (kada je bilo puno više inovacija) – što dovodi do usporavanja tržišta pametnih telefona.

U tom pogledu, potez kompanije LG ne bi nas trebao nimalo iznenaditi. Naime, teška borba s liderskim proizvođačima tržišta, ali i sve većim brojem jeftinih kineskih proizvođača pametnih telefona – jednostavno postaje neisplativa i stopiranje proizvodnje čini se kao logičan potez. Iako će LG time izgubiti jedan važan segment tržišta koji gradi već 20-ak godina, neke stvari jednostavno nekada trebate otpustiti – želite li napredovati u drugim segmentima. Mnogi su ostali iznenađeni potezom LG-a, no činjenica je da LG nije sam u toj bitci i da se slične stvari događaju i kod nekih drugih proizvođača.

Kao primjer možemo uzeti Samsung koji je odlučio stopirati proizvodnju jedne svoje popularne serije uređaja, čime će svoj fokus usmjeriti u segment koji smatraju profitabilnijim. S druge strane imamo popularni Lenovo koji razmišlja o stopiranju čitavih podbrendova (npr. Motorola) jer ne žele rasipati resurse na više strana. Čini se kako velike kompanije sve više teže fokusiranju svojeg razvoja i proizvodnje na one uređaje koje smatraju najprofitabilnijima. Valja imati na umu da velike kompanije svake godine na tržište lansiraju mnoštvo pametnih telefona različitih karakteristika i cijena – te eventualni nešto slabiji rezultati prodaje mogu uzrokovati gomilanje nepotrebnih zaliha. Fokusiranjem na točno ciljane modele za koje se s velikom sigurnošću može reći da će se dobro prodavati – ostvaruju se uspješni rezultati i prilika za daljnji razvoj.

Vjerujemo kako će narednih mjeseci i godina još neke velike kompanije nagovijestiti važne zaokrete u sektoru proizvodnje pametnih telefona. Dakako, u cijeloj toj igri dio kompanija će propasti, baš kao što se to dešavalo i proteklih godina. Jeftini kineski telefoni kvalitetnih karakteristika definitivno su prijetnja cjelokupnom tržištu, no vjerujemo da će ekskluzivni liderski brendovi i u budućnosti imati svoj prepoznatljiv status na tržištu. Velika rekonstrukcija tržišta pametnih telefona je pred nama – a u kojem će smjeru otići tek ćemo vidjeti.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular