OK, skupili ste i/ili zaradili dovoljno kuna, eura, dolara ili koje već svjetske valute i želite kupiti novi pametni telefon. Vrijeme je da svoj stari stavite u ropotarnicu povijesti i da se okrenete novim tehnologijama.
Ali, ipak još malo pričekajte. Prije nego što se odlučite kupiti novi uređaj, postoje neke stvari na koje valja obratiti pozornost jer vam upravo one mogu utjecati na to kakav i koliko kvalitetan uređaj ćete kupiti. U nastavku ovoga članka ćemo nešto reći o čestih (ja sam ih pronašao sedam) zamki i grešaka koje se svakome od nas mogu dogoditi prilikom kupnje novog uređaja.
Kako ne biste napravili te greške i kako biste znali što umjesto toga učiniti i na što obratiti pozornost te kako za onu svotu novca koju imate dobiti najisplativiji uređaj- nastavite čitati ovaj članak.
Ne vjerujete (baš svim) reklamama.
Svakodnevno smo bombardirani tisućama reklama, bilo da se radi o televizijskim reklamama, radijskim ili pak onima sa interneta. Možda su najdosadnije i najnapornije one reklame koje nam iskaču kada se spojimo na internet, odemo na neku stranicu i poželimo čitati naš omiljeni sadržaj. Reklame imaju svoju namjenu i njihovi kreatori su toga itekako svjesni.
Reklamiranje proizvoda i usluga, njihove pogodnosti i prednosti te popusti koje možete ostvariti prilikom odabira nekih od ponuđenih može uvelike pomoći prodaji tog istog proizvoda i usluge. Ipak, ono što reklame isto tako rade jest da one samo ističu kvalitetu i pozitivne strane svih proizvoda i usluga koje reklamiraju (što je i logično). Iz tog razloga ne bi bilo dobro baš u potpunosti vjerovati onome što reklame kažu.
Istina je da u njima može biti i istine (i često neke istine i ima). Ali ono što se preporučuje jest da se prije kupovine pametnog telefona konzultirate sa nekime tko se malo bolje razumije u njih. Ili jednostavno sami istražite. Proguglajte internetom i pronađite sve ono što vas zanima o vašem potencijalnom uređaju.
Ono što kažu prodavači u centrima ne mora biti 100% istina niti pouzdano.
Ako ste prodavač i radite u nekome od prodajnih centara – nemojte se uvrijediti na ovo. Istina jest da postoji velik broj proizvođača koji znaju o čemu pričaju kada vam govore o nekom uređaju i istina je da dobar broj tih prodavača imaju jako dobre namjere s vama kao s korisnikom.
Ipak, ono što je isto tako istina jest i to da postoji ogroman broj proizvođača koji jedino što žele jest prodati određene modele određenog branda jer će za to dobiti velike bonuse. I iz ovog razloga, ako idete u neki od prodajnih centara, pogotovo ako ste neiskusni i/ili stariji građanin, povedite nekoga tko se malo bolje razumije s vama.
Ono kako se možete riješiti svih pogrešnih navoda i forsiranja da kupite nešto što možda i ne biste htjeli, a što vam prodavač želi prodati, jest da se sami informirate o uređajima (ili uređaju) prije nego što odete u kupovinu.
Nemojte kupiti uređaj na prvome mjestu gdje ga pronađete.
Danas pametne telefone možete kupiti u ogromnom broju trgovina i prodajnih centara. Tu ne mislim samo na ovlaštene prodajne centre koji postoje u Hrvatskoj, već i na to da pametne telefone danas bez ikakvih problema možete kupiti u trgovačkim centrima ili recimo u pošti.
Nakon što vidite neki pametni telefon, pogotovo ako vam treba uređaj, a taj kojeg ste opazili baš odgovara količini novca koju imate, vrlo je lako podlegnuti kušnji i kupiti jedan takav uređaj. Još pogotovo ako ste neiskusan kupac, ako vam netko kaže kako taj uređaj ima ”procesor sa četiri jezgre i bateriju od 4000 mAh”, a vama to izgleda wow. Ipak, probajte se suspregnuti i u takvim situacijama i ne kupiti prvi uređaj kojeg vidite.
Idite i razgledajte u još nekim mjestima (ako možete). Ili, idite na internet. Danas postoji solidan broj prodavaonica tehnološke opreme u Hrvatskoj gdje možete često puta kupiti uređaj koji, osim što će biti otključan na sve mreže, će još uz to biti i jeftiniji nego što bi bio da ga kupujete u bilo kojem centru.
Nikada ne kupujte niti najskuplje niti najjeftinije
Ako imate puno novca, moći se se dogoditi situacija da ćete biti opet u iskušenju da kupite najskuplje što se nudi na tržištu. Samsung Galaxy S9 ili S8, LG G6, HTC ili možda Appleov iPhone X? Da, sva ta imena i brandova i pametnih telefona zvuče impresivno i vjerojatno će vam dati na prestižu (pogotovo ako na kavi s prijateljima svi na stol stave svoje ”stare” uređaje, a vi stavite svoj novi-novcati Samsung Galaxy S9).
Ali, uvijek je tu ono ali- probajte se suzdržati od kupovine najskupljih uređaja. Jest da današnji flagshipi imaju brdo zaštite i od vode i od prašine i kao izdržljiviji su prilikom padanja ili udaraca (nemojte to testirati). Ipak, kvar ili ”nesretan” pad jednog Samsung Galaxy S9 uređaja će vas koštati i novaca i živaca.
Slično, ako recimo niste pri nekome novcu, a treba vam neki mobitel, možda ćete biti u prilici da si kupite neki jeftini (ili najjetiniji koji se nudi). Nemojte ni to učiniti. Radije štedite i skupljajte još malo novca i kupite si neki bolji. Jer kako nije isplativo davati puno novca za kupovinu flagshipa, tako isto nije isplativo davati malo novca za kupovinu bilo kakvog pametnog telefona. Ovdje vrijedi ona stara narodna: ”škrtac plaća dvaput”. Bolje je kupiti jednom i kupiti uređaj koji će vam trajati barem dvije godine.
Znajte što želite i u skladu s time odabirite svoj uređaj
Što je ono što tražite kod novog uređaja? Treba li naglasak biti na kameri, na dizajnu, brzini, kvaliteti prikaza slike ili pak memoriji za pohranu podataka? Ili vam je možda ipak najvažnija baterija uređaja?
Uvijek je dobro, prije nego što odlučite kupiti pametni telefon razmotriti sve ono što biste vi htjeli da vaš novi uređaj ima kao, da tako kažem prednost i onda u skladu s time tražiti svoj novi uređaj. Na ovaj način ćete si uštedjeti i novac i vrijeme u potrazi za ”onim pravim”.
Nemojte se ograničiti samo na poznate brandove
Može biti fora i ”in” to kada i ako imate neki od uređaja iz poznatih brandova, kao što su Huawei, Samsung, HTC, Sony ili Apple. Ipak, danas postoji i jako velik broj možda malo manje poznatih brandova pametnih telefona koji su dosta kvalitetni.
Možda nisu kvalitetni kao najpoznatiji brandovi, ali ne zaostaju puno. Stoga ne bi bilo loše pogledati što se nudi od uređaja kod brandova kao što su recimo Lenovo, Cubot, Noa, Vivax, Moto i slični.
Piše: I.H.