Posljednjih nekoliko mjeseci, ili čak možemo reći posljednja godina, su bili vrlo teško razdoblje za Motorolu. Tisuće poslova ja zatvoreno otkako je Google preuzeto tvrtku u 2012. godini. Prodaja je nastavila razočaravati i ubrzo su veliki igrači poput Applea i Samsunga preuzeli tržište, a Motorola čak nije bila ni dostojan konkurent. Zato je na novom Moto X uređaju veliki pritisak. Na njemu je zadatak impresionirati tržište kako bi promijenio kolo sreće za tvrtku. Ali, može li on to?
Malo povijesti
Tvrtka Motorola osnovana je još davne 1928. godine. Tvrtka se prvo bavila radio uređajima i televiziji, ali je postala najpoznatija po svojim doprinosima telekomunikaciji. Na primjer, Neil Armstrong je svoju poznatu rečenicu na mjesecu izrekao upravo koristeći opremu koju je proizvela Motorola.
1983. godine proizveli su svoj prvi komercijalni telefon pod nazivom DynaTAC 800X. Uspjeh Motorole pružao se i kroz 90-te godine i u moderno doba. U ranim ovog tisućljeća Motorola je vodila mobilnu industriji no zadnji sjajni uspjeh bio je uređaj Motorola Razr koji je lansiran još davne 2004. godine. Motorola kao da je propustila smartphone revoluciju i nakon milijardi gubitaka tvrtka se podijelila na dva dijela. Nekoliko mjeseci nakon te podjele Google je kupio Motorola Mobility tvrtku za $12.5 milijardi.
Uzdizanje iz pepela?
Nakon što je Google kupio Motorolu mnogi su očekivali njezin povratak na tržište i nove inovacije koje će oduševiti svijet mobilnih uređaja. Ali, bili su razočarani. Bilo je špekulacija da je ovo preuzimanje bilo više zbog patenata nego zbog uređaja, ali šef financija Googlea, Patrick Pichette, je dodao nešto pozitivnog na cijelu situaciju kada je rekao kako Motorola ima odličnu liniju uređaja koji su dobri, ali ne toliko dobru da bi se za njih moglo reći, „Wow, kako inovativno“. Dodao je da je Google „isušio“ tu staru liniju s gradnjom nove generacije proizvoda.
Na kraju te linije nazire se Moto X, no može li jedan sjajan proizvod okrenuti stvari na dobro?
Nedostaje X faktor
Ako se Moto X želi natjecati s trenutnim „čudovištima“ na tržištu poput Applea i Samsunga onda se stvarno treba isticati i izdvajati se od drugih. Treba nuditi nešto jedinstveno i različito od prave gužve Android uređaja. Ne može si dopustiti neki propust i treba biti bez nedostataka. Osim toga, uređaj treba biti dostupan svim mobilnim operaterima. To sve zvuči prilično teško no, hej, ipak pričamo o tome da Moto X treba promijeniti mišljenje javnosti o Motoroli i dokazati da još uvijek imaju inovacije.
Važna stvar u svemu tome će biti i pametni marketing, ali ako Motorola ne ponudi ljudima uređaj koji će vam iz usta primamiti onaj famozni „Wow“ uzdah o kojemu je pričao Pichette onda nikakav marketing neće biti dovoljan.
Dobri izgledi za uspjeh
Na internetu se mogu pronaći mnoge glasine o Moto X modelu i o tome što bi mogli vidjeti. Trik je napraviti nešto što korisnici jednostavno moraju imati, a to je spajanje zajedno puno sjajnih stvari i odličnog dizajna. Prema CEO-u Motorole, Dennisu Woodsideu, Moto X je doista kompletan paket. Rekao je da je uređaj svjestan okoline u kojoj se nalazi i tako ponuditi odgovarajuće opcije korisniku. Na primjer, uređaj će zahvaljujući senzoru znati kada ga izvadite iz džepa. Također vam i olakšava posao kod slikanja zbog senzora koji prate koliko dignete vaše Moto X i na koji način ga držite. Umjesto da čeka vas da lansirate kameru, on će to učiniti za vas. Uređaj isto tako sam prepoznaje kada se nalazi u autu i automatski pokreće profil rada kod vožnje.
Može li sve to doći zajedno?
Teško je reći, no mi mislimo da može. Kao što je već navedeno Moto X ima stvarno težak posao pred sobom i mora odraditi sve savršeno, ali vrlo lako može okrenuti posao Motoroli na bolje. Pitanje je koju verziju Androida ćemo vidjeti na uređaju. Neke glasine kažu da će biti lansirana nova verzija Androida koju će koristiti ovaj uređaj, a to bi bio jedan veliki plus.
Ako Motorola uspije napraviti dobar dizajn, sjajno korisničko sučelje te uređaj s dugim vijekom trajanja baterije i privlačnom cijenom, vrlo lako bi mogli ponovno reći onu dobro poznate, ali opet dosta zaboravljene dvije riječi – „Hello Moto.“