PočetnaInternetZabavaKoji su glavni razlozi Netflixovog gubitka pretplatnika?

Koji su glavni razlozi Netflixovog gubitka pretplatnika?


Po prvi put u zadnjih deset godina svjedočimo iznenađujućem trendu – Netflix gubi pretplatnike. Pogledamo li vijesti prije dvije godine, Netflix je u prvoj polovici 2020. zbog pandemije koronavirusa i lockdownova diljem svijeta bio stekao 16 milijuna novih pretplatnika.

Vijesti u 2022. godini čine se kao potpuna suprotnost jer nevjerojatno zvuči činjenica kako su Netflixove dionice u zadnjih 6 mjeseci pale za 71 posto u vrijednosti. Ovdje još možemo dodati kako konkurencija kod streaming servisa postaje sve jača i zbog toga mnogi investitori čak dvoje kako će se Netflix ikad moći vratiti na razinu uspjeha kakvu je nekad imao.

U prvom kvartalu 2022. Netflix je izgubio oko 200.000 pretplatnika, a nove projekcije kažu kako će se u drugom kvartalu trend nastaviti te da će Netflix ostati bez 2 milijuna pretplatnika.

Krizno razdoblje poznatog streaming servisa odmah je potaknulo pitanja ako ga se u ovom trenutku isplati kupiti.

Netflix trenutno kontrolira 45 posto globalne video streaming industrije, a u SAD-u se ta brojka kreće oko 6 posto. Netflix ima status TV mreže s najviše dobivenih Emmy nagrada, a u 2021. njegove serije činile su 6 od 10 najtraženijih naslova u svijetu. Tvrtka je u ovom trenutku najveći streaming servis na svijetu u nekoliko kategorija: plaćene pretplate, prihodi i neto profit.

Ovi pokazatelji jasno ocrtavaju vodeću ulogu Netflixa u domeni streaming servisa, no navike korisnika se u današnje vrijeme lako mijenjaju i nekoliko pogrešnih poteza odmah može rezultirati potpuno drugačijom situacijom popularnosti s kakvom se Netflix sada mora suočiti.

Investitori vjerojatno pozorno prate što se događa s Netflixovim dionicama koje su doživjele veliki pad i rade se razne kalkulacije, no ono što zabrinjava je kontinuirani trend sve slabije popularnosti koja kao direktni rezultat ima sve manji broj pretplatnika.

Zašto Netflix nastavlja i dalje gubiti pretplatnike? Kao odgovor na ovo pitanje može se ponuditi nekoliko razloga.  

 

Netflix je onemogućio korištenje svog servisa u Rusiji

Ovaj razlog pada broja pretplatnika isključivo se vezuje uz iznenadni početak rata u Ukrajini te globalnu politiku koja je osudila rusku agresiju. Slijedom toga su vlade mnogih zemalja započele s provođenjem sankcija Rusiji, a na isti su način svoju solidarnost s Ukrajinom pokazale velike globalne tvrtke. Netflix se pridružio stotinama tvrtki i odlučio se na prestanak svojih aktivnosti u Rusiji. Nakon što su Netflixove usluge onemogućene na ruskom tržištu, tvrtka je zbog toga priznala gubitak od 700.000 pretplatnika.

Netflix kupuje Next-Games

Netflix je povećao cijene pretplate u SAD-u i Kanadi

Netflix je početkom 2022. godine odlučio povisiti cijene pretplata u SAD-u i Kanadi, a takav potez je odmah izazvao reakciju pretplatnika. Cijelu je situaciju potrebno staviti u kontekst globalne ekonomske krize i sve veće inflacije koja je sa sobom donijela mnoge cjenovne šokove. Građani su iz tog razloga danas mnogo oprezniji kod trošenja i svako povećanje cijene usluge izaziva i negativne reakcije. Upravo je takva reakcija bila kod američkih i kanadskih pretplatnika te je Netflix naveo kako je u Sjevernoj Americi 600.000 pretplatnika otkazalo svoje pretplate nakon povećanja njihove cijene.

Jedna od budućih opcija o kojima Netflix razmišlja je potencijalno uvođenje oglasa u uslugu pa bi se samim time aktivirala mogućnost jeftinijih cijena pretplate uz postojanje reklama unutar streamanog sadržaja, no tek se treba vidjeti ako će poslovni plan tvrtke ići u tom smjeru i kako bi se takav model pretplate svidio korisnicima.

netflix igre

Dijeljenje korisničkih podataka na Netflixu je usporilo rast prihoda

Dijeljenje podataka među korisnicima Netflixove usluge već je svima poznata aktivnost. Možda neki na to nisu obraćali pažnju, ali ovakav postupak već godinama radi gubitke za Netflix. Pretplatnici kontinuirano ignoriraju uvjete poslovanja koji su dostupni na Netflixovoj službenoj stranici i koji brane dijeljenje podataka.

U Netflixu procjenjuju kako u svijetu oko 100 milijuna kućanstava (od čega 30 milijuna u SAD-u) koristi pretplatu bez da ju plaća.

Cijeli problem su intenzivirale i Netflixove najave kako će se ovakvoj praksi pokušati stati na kraj i kako se razmišlja o načinu na koji bi se dijeljenje ograničilo. Ovo je pomalo zakašnjela reakcija jer su pretplatnici već navikli na dijeljenje korisničkih podataka, a uvođenje reda, koji je zapravo trebao biti od početka, može izazvati negativne kritike jer se ljudima oduzima nešto što je besplatno. Čak u ovoj situaciji više nije važno što je dijeljenje bilo zabranjeno prema uvjetima korištenja tvrtkine usluge. Korisnici i dalje vide tu opciju kao besplatnu i s njenim ukidanjem imaju osjećaj kao da su zakinuti.

Dovoljno je samo spomenuti kako Netflix ima 222 milijuna pretplatnika u svijetu. Makne li se ovih 100 milijuna koji koriste Netflix besplatno zbog mogućnosti dijeljenja korisničkih podataka, dobiva se brojka od gotovo polovice pretplatnika manje.

netflix-android

Netflix gubi sadržaj od medijskih tvrtki

U zadnjih nekoliko godina Netflix je izgubio mnogo sadržaja od raznih velikih mreža diljem SAD-a. Ovdje govorimo o serijama i emisijama NBC-a, CBS-a, AMD-ja i drugih koji su odlučili svoje sadržaje plasirati na druge platforme. Neke medijske kuće su se tijekom zadnjih godina spajale pa su zajednički stvorile streaming platformu. Primjer za to može biti spajanje servisa HBO Max i Discovery+ u jednu aplikaciju.

Time tvrtke izbjegavaju potrebu za licenciranjem sadržaja putem Netflixa i plaćanjem naknada za streamanje. Zbog toga se ne moramo čuditi činjenici kako je Netflix uložio milijarde dolara u stvaranje originalnog sadržaja. Iako su ostvareni sjajni rezultati koji su proizvod Netflixovog ustrajanja na svom sadržaju, neki korisnici ipak žele gledati svoje najdraže serije ili klasike na TV-u.

 

Postoji veliki broj streaming servisa

Danas je korisnicima dostupan veliki broj streaming servisa i njihov izbor je zaista raznolik. Osim najpoznatijih servisa pod koje možemo svrstati Netflix, Hulu, HBO Max, i Amazon Prime Video, korisnicima se nude Peacock, Paramount+, Disney+, Apple TV+, ESPN+ itd.

Svaka od ovih platformi ima svoj specifični sadržaj koji je korisnicima prepoznatljiv i sve se na kraju svodi na odluku kome je najisplativije uplatiti mjesečni iznos za pretplatu. Netflix zbog novog povećanja cijena pretplate nije među jeftinijim servisima.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular