Google je najpopularnija svjetska web tražilica, a ujedno i mnogima prva web stranica koju posjete odmah nakon otvaranja web browsera. Bez obzira na to, tek rijetki znaju kako na pravilan način koristiti Google web tražilicu i koje su sve njene mogućnosti. U prvom dijelu članka naveli smo 10 sjajnih savjeta za efikasnije pretraživanje interneta, a u nastavku donosimo popis još 10 savjeta kako bismo kompletirali listu 20 ideja kako kvalitetnije pretraživati na Google tražilici.
Definiranje vremenskog prikaza rezultata
Uz to što Google funkcionira na relevantnosti prikaza sadržaja ovisno o ključnim riječima i frazama koje tražite, moguće je definirati i ne druge stvari. Jedna od korisnik opcija prilikom pretraživanje Google web tražilice je definiranje vremenskog raspona iz kojeg mogu biti rezultati.
Primjerice, Hrvatska nogometna reprezentacija puno se spominjala ove godine i sasvim je izvjesno da će vam Google prikazati razne rezultate (od prije nekoliko mjeseci, a moguće i godina). No, ako vas zanima posljednja utakmica Hrvatske reprezentacije, onda možete ići na Search tools (ispod trake za pretragu) i tamo definirati da želite da se prikazuju rezultati od jučer, posljednjeg tjedna, mjeseca, itd. Na taj način eliminirat ćete neke davne rezultate koji možda više nisu ni relevantni uz pojam koji pretražujete.
Pretraživanje putem fotografija
Vrlo vjerojatno ste svi upoznati s funkcijom gdje možete za traženi pojam, kao rezultate pretraga dobiti listu fotografija. To nije ništa neuobičajeno i na Google tražilici se nalazi još od ranih dana. No, malo tko zna kako je putem Google web tražilice moguće raditi i suprotan smjer pretraživanja. Konkretno, moguće je učitati sliku u Google tražilicu i Google će vam izlistati sve slične fotografije koje postoje na internetu, zajedno s web stranicama na kojima se nalaze.
Primjerice, ako učitati fotografiju Dubrovnika, Google će analizom fotografija pronaći web stranice na kojima se nalaze identične fotografije te će kao rezultat ponuditi listu fotografija s web stranicama. Ovo može biti sjajan alat za fotografe koji žele zaštiti svoje fotografije jer u svakom trenutku mogu znati gdje se koriste njihove fotografije.
Prikaz sličnih (povezanih) rezultata
Svi mi svakog dana, tjedna, mjeseca – pretražujemo slične stvari putem web tražilica. Uglavnom smo vezani uz neke naše najpopularnije izvore, servise ili primjerice web trgovine. Ipak, ponekad je dobro vrijeme za promijeniti rutinu, a u tome vam od velike pomoći može biti Google.
Naime, jedna od funkcija Google web tražilice jest i pretraživanje sličnih izvora, što god to značilo. Konkretan primjer možemo prikazati na temelju samog web pretraživača. Ako u Google upišemo pojam “related:google.com”, kao rezultat će nam se vratiti popis svih ostalih web tražilica koje funkcioniraju slično kao Google. U ovom slučaju rezultati pretraga će biti Bing, Yahoo, itd.
Pretraživanje vrsta datoteka
Iako nam Google u većini slučajeva kao rezultat vraća listu web stranica, ponekad se zna dogoditi da se među rezultatima nađe i poneki .doc, .pdf, ili tako neka datoteka. Ukoliko želimo samo da nam se kao rezultat prikažu samo .pdf dokumenti, Google nam je i to omogućio. Na raspolaganju imate opciju filetype, koju možete koristiti u suradnji s pojmom koji pretražujete i vrstom datoteke koju želite dobiti.
Primjerice, možete tražiti “gdpr uredba filetype:pdf” i kao rezultat prikazat će vam se svi .pdf dokumenti koji su na neki način povezani s GDPR uredbom koja je stupila na snagu sredinom 2018. godine. Ova se funkcija pokazala iznimno uspješnom kada želite pretraživati e-knjige ili neke službene dokumente koji su uglavnom pohranjeni kao dodaci na web stranicama.
Glasovno pretraživanje
Sve popularnija usluga na Google web tražilici svakako je glasovno pretraživanje. Mnogi stručnjaci smatraju kako će glasovno pretraživanje uvelike zamijeniti pisani način pretraživanja u narednih nekoliko godina, no hoće li se to zaista dogoditi tek ćemo vidjeti. Važno je znati kako je Google i više no spreman za takvu situaciju jer korisnicima na raspolaganje daje da glasovno pretražuju internet putem preglednika, no omogućuje im i fantastičnog glasovnog asistenta putem svojeg Android sustava.
Ako želite glasovno pretraživati internet dovoljno je da na Google tražilici stisnete mali mikrofon koji se nalazi s desne strane trake pretraživanja i da izgovorite ono što želite pretraživati. U slučaju da izgovorena fraza bude dobro protumačena od strane Google-a, dobiti ćete rezultate baš kao da ste radili pretragu tipkanjem. Ne treba spominjati kako ova usluga radi puno bolje putem pametnog telefona, gdje nije potrebno nikakvo klikanje već izgovaranje naredbe OK Google.
Prikaz točnog vremena i izlazaka/zalazaka sunca
Vrijeme kada smo nosili satove na rukama iz potrebe već je daleko iza nas, a danas oni koji nose satove uglavnom ih nose kako bi zadovoljili neke modne standarde. No, bez obzira na sve, vrijeme nam u našim životima predstavlja sve veću važnost jer uvijek negdje žurimo i jurimo i stalno smo u trci za vremenom. Jedna od funkcija Google tražilice jest i prikaz točnog vremena i to bez obzira koji kontinent ili zemlja vas zanima.
Dovoljno je upisati u Google “time Croatia” i prikazat će vam se točno vrijeme u Hrvatskoj. Isto možete učiniti i za sve druge lokacije na planeti, uz napomenu da će se za velike zemlje koje su i više vremenskih zona pokazati i točno vrijeme prema gradovima. Također, možete saznati kada negdje izlazi ili zalazi sunce, a za tu svrhu dovoljno je upisati fraze “sunrise” ili “sunset”.
Prikaz vremenske prognoze
Kako se polako bližimo kraju ove liste moramo spomenuti da gotovo da ne postoji područje u koje se Google nije na neki način uključio. Sve kod Googlea je tako jednostavno, na dohvat ruke, a s druge strane potpuno besplatno. Među svim silnim funkcijama, Google će vam prikazati i vremensku prognozu i to za sljedećih nekoliko sati i dana.
Dovoljno je u Google web tražilicu upisati pojam “vrijeme Zagreb” i prikazat će se vremenska prognoza za Grad Zagreb i to na način da se pokazuju podaci o temperaturi, padalinama i vjetru u narednim satima, ali i u narednim danima. Klikom na određeni dan u tjednu koji vas zanima, dobiti ćete detaljne podatke upravo za taj dan – što vam omogućava da unaprijed planirate svoje obaveze i do tjedan dana unaprijed (bez da brinete o vremenu).
Prikaz atrakcija nekog mjesta
Ako obožavate putovanja, stalno ste u potrazi za kvalitetnim i zanimljivim informacijama o određenoj destinaciji. Google je i u tom području ‘pokazao zube’ konkurenciji i korisnicima nudi detaljan i kvalitetan prikaz informacija o nekoj atrakciji na nekom mjestu. Sve što trebate da biste dobili popis atrakcija nekog mjesta je upisati željenu destinaciju i na nju nadodati riječ attractions.
Primjerice, ako upišete u Google “Zagreb attractions” otvorit će vam se lista atrakcija koje biste trebali posjetiti u Zagrebu (trgovi, crvke, muzeji…) zajedno s prikazom karte na desnoj strani ekrana kako biste odmah znali gdje se to mjesto i atrakcije nalaze. Super stvar za putnike koji puno putuju i ne stignu dobro isplanirati svoja putovanja.
Prikaz avionskih letova
Putnici na raspolaganju imaju još jednu sjajnu funkciju samo na jedan klik od otvaranja web browsera. Naime, unutar Google tražilice implementirana je funkcija prikaza letova aviona koja vam može itekako koristiti ako planirate neki let ili očekujete nekog tko dolazi avionom u vaš grad.
Sve što trebate da dođete do ovih podataka jest upisati broj leta i Google će vam prikazati karticu u kojoj se nalaze podaci o letu. Primjerice, možete tamo vidjeti kada će avion poletjeti i kada će sletjeti, a isto tako možete saznati kako će se let kretati sljedećih nekoliko dana. Iznimno korisna funkcija za one koju puno lete avionom, posebice turiste i poslovnjake.
Stanje dionica na burzi
Za poslovnjake Google je pripremio još jednu sjajnu funkciju – prikaz stanja dionica na burzama. Da biste došli do podataka o kretanju pojedinih tvrtki na burzama morate znati kako se one identificiraju na burzi, odnosno pod kojim imenom su izlistane na burzi. Za Apple je to AAPL, za Alphabet je GOOG, dok je za Amazon to AMZN, itd.
Upisivanjem ove kratice za tvrtku na burzi otvorit će vam se obrazac u kojem možete u stvarnom vremenu vidjeti kako se kreću cijene dionica na burzi. Ono što je sjajno jest i prikaz dodatnih podataka kao što su najviše i najniže cijene, itd. Glavni podaci prikazani su putem grafikona te je sve iznimno lijepo i čitljivo, ali u krajnjoj liniji i iznimno korisno.
Zaključak
Pretraživanje putem Google tražilice trebalo bi biti znatno kvalitetnije, ako ćete se poslužiti savjetima iz ovog članka (ali i prvog dijela članka). Puno je zanimljivih funkcija Google uveo zadnjih godina i bilo bi prava šteta ne ih iskoristiti. Želimo vam puno sreće u potrazi za kvalitetni rezultatima na Google tražilici i vjerujemo kako ćete uz naše savjeta lakše doći do pravog rješenja za svoje probleme.
Piše: M.Ž.