Facebook je, bez sumnje, najpopularnija društvena mreža na svijetu. Imaju oni svojih uspona i padova, no broj korisnika im raste iz dana u dan. Već sada gotovo trećina svijeta ima svoj Facebook korisnički račun.

No, Facebook je mnogo više od same društvene mreže. Ona se koristi za privatne i poslovne svrhe, za marketing, privlačenje ljudi na evente, dijeljenje vijesti i slično. Ako nešto nije na Facebooku, kao da to i ne postoji. No, ovo nije još jedan tekst o Facebooku, nego skup zanimljivih činjenica o ovoj mreži. Vjerujemo da mnoge činjenice niste znali. Koje su to, čitajte u nastavku teksta.

1) Al Pacino je bio “prvo lice” Facebooka

Prva iteracija Facebooka, ako je se sjećate iz davne 2004. godine, imala je u svom zaglavlju lice skriveno iza binarnog koda. Identitet osobe nije bilo lako utvrditi, no kasnije se saznalo da je Mark Zuckerberg iskoristio lice glumca Al Pacina za to. Ne znamo samo da li je imao dozvolu ili je to učinio “na svoju ruku”.

2) Peter Thiel je bio prvi veliki investitor u Facebooku

Peter Thiel je poznat kao vrhunski poduzetnik koji je napravio mnogo popularnih proizvoda, a jedan od njih je i PayPal. On je vidio potencijal u Facebooku te je investirao 500.000 dolara u ovu mrežu. Kako joj je popularnost rasla, tako su rasle i cijene dionica. Peter Thiel je prodao svoj udjel za više od 1 milijardu dolara! Vjerujemo da mu je ovo bila jedna od najboljih investicija u životu.

3) Facebook.com kupljen za 200.000 dolara

Sean Parker je su-osnivač Napstera i jedan od ranih zaposlenika Facebooka. On je bio jedina osoba u Facebooku koja je zagovarala promjenu imena iz “thefacebook” u “facebook”. Kada je uspio uvjeriti druge da odbace riječ “the” iz imena, kupili su domenu facebook.com za 200.000 dolara. To je navodno jako pridonijelo popularnosti ove stranice.

4) P2P file-sharing sustav Wirehog

Mark Zuckerberg je predstavio peer-to-peer (P2P) file-sharing protokol kada je thefacebook.com imao oko 500.000 korisnika. Taj protokol se nazivao Wirehog i bio je dio glavne jezgre Facebooka. Odnosno, Mark je vjerovao da je dijeljenje podataka među korisnika najbolja stvar koju su napravili i da će to biti velika stvar u budućnosti. Imao je pravo, no Wirehog je uklonjen iz Facebooka 2006. godine, kada su shvatili da bi mogli imati pravnih problema zbog toga.

5) Facebook i plava boja

Mark Zuckerberg ima problema s crvenim i zelenim bojama, odnosno slijep je na njih. To je jedan od razloga zašto je Facebookova primarna boja – plava. Uz to, plava boja ne umara oči, te simbolizira “povjerenje i sigurnost”. Dva koncepta koji su ljudima ključni kada s nekim dijele privatne informacije.

6) Like gumb je trebao biti “Awesome” gumb

Facebookov inženjer Andrew Bosworth je rekao da su mnogi inženjeri u Facebooku bili jako entuzijastični oko “like” gumba, no on se trebao zvati “Awesome”. Međutim, Zuckerberg je stavio “veto” na to i rekao da mu se ta ideja ne sviđa. Kasnije je odlučeno da će “palac gore” ipak biti “Like”, a ne “Awesome”.

7) Facebook pohranjuje oko 300 PT-a podataka

PT = Petabyte. U jednom PT-u se nalazi 1 milijun gigabajta. Facebook ih na svojim serverima ima oko 300, mada je ta brojka vjerojatno “zastarjela”. No, čak i da uzmemo da je to istina. Facebook ima 300 PT-a na svojim serverima, a sve pisano znanje cijelog čovječanstva stane unutar 50 PT-a. To uključuje i sve napisano na latinskom jeziku, te ostalim “drevnim” jezicima koji se ne koriste. Facebook ima 6+ puta više podataka na svojim serverima. Razmislite malo o tome.

8) Facebookov utjecaj na svjetsku ekonomiju

Prema nekim istraživanjima, Facebook ima ogroman utjecaj na svjetsku ekonomiju. 2014. godine taj utjecaj je bio oko 227 milijardi dolara. Tu brojku su dali vodeći svjetski ekonomisti i većina ih se slaže s tom brojkom. Ne znamo kako su došli do nje, ali to je prilično velik utjecaj u svijetu. Nije ni čudo da je Zuckerberg jedna od najutjecajnijih osoba na svijetu.

9) Facebook dobiva 8 korisnika svake sekunde

Prema nekim podacima, na ovu društvenu mrežu se svake sekunde priključi 8 novih korisnika, odnosno 7.246 osoba svakih 15 minuta. Naravno ta brojka varira i ne može uvijek rasti ovim tempom, no nijedna druga mreža nema ovakav rast korisnika i apsolutni broj korisnika koji ju koristi.

10) Facebook zarađuje oko 5.85 dolara na svakog korisnika iz Amerike i Kanade

Ove dvije zemlje imaju najviše aktivnih Facebook korisnika, te su izuzetno važni da Facebookovu zaradu. Na svakom korisniku zarade gotovo 6 dolara, a ta brojka bi u budućnosti mogla biti i veća. Sa svakim podatkom kojeg Facebook dobije o vama, oni će više zarađivati. Zapamtite, ako ne plaćate proizvod, vi ste proizvod!

11) Svaku minutu koju Facebook ne radi …

Svaku minutu koju Facebook ne radi ili nije dostupan on gubi oko 25.000 dolara. Jedan od prvih većih zastoja se dogodio 2014. godine i trajao je oko 19 minuta. Facebook je u tom razdoblju izgubio gotovo pola milijuna dolara. Ako ste vi ljuti jer ne možete vidjeti postove vaših prijatelja, zapitajte se kako je onima koji vode ovu kompaniju.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here