Twitter – jedna od najpopularnijih platformi za micro-blogging. U Hrvatskoj je relativno popularna, ali u svijetu je mnogo više cijene od nas. Kada bismo gledali broj Twitter računa u Hrvatskoj na 1000 stanovnika, vjerujem da bi bili među zadnjima u Europi, no to je manje bitno za ovaj tekst. Onaj tko voli Twitter, će vjerojatno biti zadovoljan s novom mogućnosti koja se testira – duplo dužim limitom za jedan tweet.
No, krenimo redom. Prošle godine je Twitterov CEO, Jack Dorsey, rekao da limit od 140 znakova ostaje i da je zadovoljan njime, no očito su se u kompaniji neke stvari promijenile čim je limit poduplan na 280 znakova. Ako se pitate zašto je inicijalno postavljen limit od 140 znakova, razlog tome je što ste isto toliko znakova mogli napisati u jednoj SMS poruci.
Za sada su tweetovi od 280 znakova dostupni samo maloj grupi ljudi. Tako tvrdi Twitterov product manager Aliza Rosen. Prvo će sada će prikupljati feedback od korisnika koji imaju tu mogućnost, te će na temelju toga odlučiti u kojem će smjeru ići Twitter i hoće li 280 znakova ostati ili će se vratiti na staro.
Zašto je uopće došlo do te promijene? Zato što postoje jezici u kojima se lakše izraziti u manje znakova (japanski, kineski, korejski jezik …), dok u nekima treba malo više. To su “standardni” jezici kao što su engleski, španjolski, francuski … Upravo njima se izlazi u susret. Da, moguće se izraziti u 140 znakova, no kada dodate koji hashtag, te ime korisnika kojeg možda želite spomenuti ili mu reply-ati na tweet, ne ostaje vam puno znakova za izraziti se.Istraživanje je pokazalo da ljudi s engleskog govornog područja izbacuju riječi iz tweetova i da su polako frustrirani današnjim limitom, dok taj isti problem ne postoji u Japanu gdje ljudi u tom limitu mogu reći duplo više. Točnije, prosječan Japanski tweet ima 15 znakova, dok Engleski ima 34. To je prosjek, no ima hrpa engleskih tweetova koji su dužine 139-140 znakova, a upravo tim korisnicima taj limit i smeta. Ima i onih koji samo retweetaju tuđe tweetove i “ruše prosjek”.
Uz to, treba uzeti u obzir da se kompanija jako muči s razvojem i rastom, te moraju pod svaku cijenu povećati aktivnost svojih korisnika. Mislimo da im je to prioritet broj jedan, pa je ovo možda prvi korak u tom smjeru.
Na kraju zadnjeg kvartala imali su 328 milijuna mjesečno aktivnih korisnika (od čega 68 milijuna samo u Americi), što je premala brojka jer se Twitter hoće natjecati sa “velikim Facebookom” koji ima oko 2.01 milijarde korisnika. Twitter nikada neće stići tu brojku, ali ima prostora da joj se približi i barem podupla trenutačni broj korisnika.
S druge strane, dobar dio korisnika je emocionalno vezan za tih 140 znakova, kao i ljudi u Twitteru, pa je dosta teško predvidjeti u kojem smjeru će cijela ova priča ići. Pretpostavljamo da će Twitter ipak odustati od toga i da će probati na neke druge načine aktivirati korisnike i pridobiti nove.
Piše: B.P.