TikTok je najbrže rastuća društvena mreža u ovome trenutku. S više od 800 milijuna aktivnih korisnika mjesečno i više od 1.5 milijardi preuzimanja aplikacije s trgovina aplikacijama – TikTok velikim koracima grabi prema vrhu ljestvice najpopularnijih društvenih mreža. Ipak, mnogi od nas nisu upoznati s tom društvenom mrežom i ne znaju što točno TikTok može donijeti u njihove živote.
Odlučili smo predstaviti čak 16 zanimljivih činjenica koje vežemo uz TikTok. U prvom dijelu članka objasnili smo kako funkcionira TikTok, koliko korisnika ima širom svijeta te zašto mnogobrojni korisnici svakodnevno objavljuju novi sadržaj na TikTok društvenoj mreži. Prvi dio članka možete pročitati ovdje.
U ovom drugom dijelu članka nabrojat ćemo još 8 zanimljivih činjenica o TikToku te vam tako u potpunosti predstaviti društvenu mrežu koja ubrzano osvaja svijet. Iako je TikTok na tržištu tek 4 godine, ekstreman rast ove mreže dobar je poticaj da naučite nešto više o funkcioniranju TikToka. Stoga, slijedi još 8 zanimljivosti koje trebate znati o TikToku:
TikTok je dostupan u više od 150 zemalja svijeta
Iako je TikTok svoju popularnost početo stjecati u Kini, ogroman rast dogodio se kada je prešao kinesku granicu. Godine 2018. i 2019. započelo je snažno širenje TikToka na područje SAD-a, ali i Europe. TikTok je sada dostupan u više od 150 zemalja svijeta što mu osigurava mogućnost daljnjeg rasta i razvoja. Također, TikTok je dostupan na 75 različitih svjetskih jezika – što korisnicima olakšava korištenje samog servisa.
TikTok je na području Europe još uvijek velika nepoznanica i možemo reći kako je 2019. godina označila početak ekspanzije na europsko tržište, a kako će 2020. godina zasigurno donijeti još veći rast i jednakomjerno širenje u gotovo sva područja Europe. Zahvaljujući činjenici da u Europi broj korisnika još uvijek može značajno rasti, korisnici koji sada stvaraju sadržaj na TikToku imaju sjajnu mogućnost brzog napredovanja i skupljanja velikog broja pratitelja. Želite li puno pratitelja – sada je pravo vrijeme da se priključite TikToku.
Lokalizirani sadržaj kao formula uspjeha
Iako se društvene mreže u samom temelju funkcioniranja ne razlikuju previše, između mreža ipak postoje neke različitosti. TikTok svojim funkcioniranjem dosta nalikuje na Instagram i Snapchat – jer se sve svodi na ubrzano listanje vizualnog sadržaja raznih korisnika. Posebnost TikToka jest što možete bez puno pratitelja stići do velikog broja pregleda na video materijalima koje ste obavili. Dakle, vaš video može preko noći postati viralan – što će mnoge oduševiti.
TikTok algoritam korisnicima uz praćenje objava ljudi koje prate omogućava i istraživanje novog sadržaja. Pa tako algoritam istražuje kakav vas sadržaj zanima te vam na temelju toga ponudi video materijale koji bi vam trebali biti zanimljivi. Prilikom toga, uglavnom se vodi logikom da sadržaj koji nudi bude lokaliziran – odnosno da je stvoren od osoba iz vašeg okruženja. Uz to, korisnici na raspolaganju imaju i razne izazove i natjecanja na lokalnoj razini – čime se gradi jedna aktivna lokalna zajednica unutar globalno popularne aplikacije. Vrlo zanimljiv pristup koji se za sada pokazao izvrsnim za aktivnost korisnika TikToka.
Video sadržaj bez suvišnih ukrašavanja
Instagram je među društvene mreže donio jedan zanimljiv trend – ljudi svoju svakodnevicu nastoje prikazati puno ljepšom nego što ona zaista jest. Dakle, stječe se dojam kako je na Instagramu pola sadržaja umjetno stvoreno, odnosno kako je sve suviše lijepo. Iako se dijelu korisnika to sviđa jer uživaju u sjajnim fotografijama i video materijalima – ipak postoji i ona druga strana kojoj je takav sadržaj neprirodan i samim time beskoristan.
Za razliku od Instagrama, TikTok se okrenuo u drugom pravcu. Na TikTok društvenoj mreži korisnici dijele sve one manje lijepe trenutke iz svojeg života – bez suvišnog uljepšavanja. Dakle, na TikToku osoba može biti točno onakva kakva zaista jest u stvarnom životu – i pokazati sebe u svojem prirodnom izdanju. Ljepota TikToka leži u tome što se kreativnost može izraziti dodavanjem atraktivnih efekata koji video podižu na jednu novu razinu – ali pri tome ne uljepšavaju stvarnost korisnika. Želite li biti iskreni sa svojim fanovima – TikTok je odličan izbor.
Korisnici koriste TikTok više od 50 minuta dnevno
Istraživanja su pokazala kako korisnici TikTok aplikaciju svakog dana otvore u prosjeku 8 puta. Oduzmemo li vrijeme za spavanje, to znači kako prosječni korisnik TikToka svaki drugi sat barem na kratko zaviri u TikTok aplikaciju. No, još je značajniji podatak da prosječan korisnik svakog dana u TikTok aplikaciji provede više od 50 minuta. Dakle, gotovo jedan sat korisnik odvoji kako bi konzumirao sadržaj s ove popularne društvene mreže.
Svi ti podaci o vremenu korištenja TikTok aplikacije još su zanimljiviji kada u obzir uzmemo činjenicu da su video materijali na TikToku kraći od minute. Minuta je zapravo najveća maksimalna dopuštena dužina pojedinog video materijala pa je pretpostavka da je većina video materijala dugačka tek oko pola minute ili čak manje. Dakle, prosječan korisnik unutar tih 50 minuta koje provede na TikToku može pogledati više od 100 video uradaka, odnosno više od 100 različitih korisnika. Stoga i ne čudi činjenica da pojedini video na TikToku lako postaje viralan – bez obzira na broj pratitelja osobe koja je kreirala video.
TikTok plaća influencerima da se pridruže mreži
TikTok je ubrzo shvatio kako kvalitetan rast korisnika može ostvariti samo u slučaju da se i poznate osobe pojave na TikToku. Započeli su tako s jednom zanimljivom praksom u kojoj su plaćali poznatim influencerima da se priključe TikToku te da počnu stvarati sadržaj za tu društvenu mrežu. Prema saznanjima koja su dostupna u javnosti, influencer koji se odlučio priključiti TikToku dobio je 500 dolara nagrade.
Nemamo saznanja da li TikTok još uvijek radi takvu vrstu promocije, ali smo sigurni da se im je sav uloženi novac isplatio. U prvom dijelu članka naveli smo kako je TikTok po broju aktivnih korisnika jako blizu Instagrama – koji slovi za jednu od najpopularnijih društvenih mreža posljednjih godina. Koncept plaćanja naknade influencerima pokazao se kao pun pogodak i bit će zanimljivo vidjeti hoće li neka buduća društvena mreža krenuti istim putem. Sada na TikToku imamo kreativne influencere koji vabe nove korisnike, ali i vrlo aktivne korisnike od kojih mnogi svaki dan objavljuju novi video sadržaj. Dobitna situacija za sve uključene strane.
Značajan porast oglašavanja na TikToku
Želi li društvena mreža održati kvalitetu i kontinuitet treba imati kvalitetan izvor prihoda. Iako se korisnicima možda na prvi pogled tako ne čini, funkcioniranje i održavanje društvene mreže jest iznimno skupocjen posao. Zamislite samo servere na kojima se nalazi sav taj video sadržaj koji korisnici svakog dana objave na TikToku – radi se o ogromnim troškovima koje stvara samo funkcioniranje društvene mreže. Stoga, TikTok je baš poput ostalih društvenih mreža odlučio popularizirati oglašavanje – kako bi stvorio dovoljno prihoda za daljnji rast i razvoj.
Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da su u zadnjem kvartalu 2019. godine prihodi TikToka porasli za čak 300% u odnosu na isti kvartal godinu ranije. Oglašavanje brendova na TikToku za sada je iznimno skupo i mogu si ga priuštiti samo velike kompanije. Primjerice, kreiranje hashtag izazova će brend koštati najmanje 100.000 dolara, dok pojedino oglašavanje brenda može koštati između 20.000 i 200.000 dolara. Na TikToku nije moguće (za sada) pokrenuti oglasnu kampanju za manje od 50 dolara dnevno.
Zarada influencera na TikToku višestruko veća od Instagrama
Uz to što se veliki novac okreće na standardnim načinima oglašavanja na TikToku – i influenceri mogu ugrabiti značajne iznose prilikom oglašavanja određenog brenda. Prema dostupnim statistikama zarada influencera na TikToku može biti i do 10 puta veća nego što je primjerice na Instagramu. Govorimo li o konkretnim brojkama – influencer s više od 2.5 milijuna pratitelja može po jednoj objavi na TikToku zaraditi 600 do 1000 dolara, dok će na Instagramu za to dobiti svega 100 do 200 dolara.
Iako je oglašavanje na TikToku još u svojevrsnoj fazi razvoja, činjenica je da se neće značajnije razlikovati od oglašavanja na drugim društvenim mrežama. Putem TikTok oglasa mogu se postaviti linkovi na web stranice, do aplikacija ili se mogu promovirati određeni hashtagovi. Što se tiče samih influencera oni su trenutno u dobroj situaciji jer još uvijek ne postoji velika konkurencija na TikToku – pa mogu uzeti velik novac za svoje promotivne aktivnosti. No, već ćemo u narednim mjesecima vidjeti u kojem će se smjeru razvijati oglašavanje na TikToku – i hoće li postati pristupačno svima.
Kinesko podrijetlo kao potencijalni problem razvoja
U prvom dijelu članka naveli smo kako je TikTok aplikacija koja je nastala u Kini, no koja je svoj uspjeh izgradila i puno dalje od kineskih granica. Problemi na tlu SAD-a već su poznati od prije jer Amerika ne želi kineske aplikacije i uređaje na svojem području – no korisnici se ne slažu s time. Ne slaže se s time ni čelništvo TikToka koje ulaže značajan napor u proširenje broja svojih korisnika van područja Kine. Zanimljivo, iako kompanija Bytedance ima u svojem vlasništvu mnoge popularne aplikacije u Kini, ogroman dio resursa usmjerili su na razvoj TikToka van kineskih granica.
Zanimljiva anegdota povezuje jedan od najznačajnijih sportskih događaja na svijetu Super Bowl i trenutno najpopularniju aplikaciju na svijetu – TikTok. Marketinški stručnjaci TikToka procijenili su kako se isplati uložiti u reklamu na Super Bowl događaju, bez obzira na to što je ta reklama iznimno skupa. Pripremili su promotivni spot kojim su planirali osvojiti srca korisnika diljem SAD-a, ali su u krajnji čas odustali od reklame. Naime, shvatili su kako nije idealno vrijeme za promoviranje TikToka u središtu SAD-a jer je poznato da SAD bojkotira neke kineske kompanije na čelu s Huaweijem. Propala je tako sjajna prilika za pridobivanje novih korisnika na tlu SAD-a, no možda je ta promocija zaista mogla biti i kontra produktivna. Što bi se dogodilo – nikada nećemo saznati.
Zaključak
TikTok je zanimljiva društvena mreža podrijetlom iz Kine koja velikim koracima gradi svoj put prema popularnosti. Masovno širenje TikToka na područje Europe započelo je prošle godine, a ove bismo godine mogli doživjeti vrhunac popularnosti ove društvene mreže.
Generalno gledajući, TikTok donosi jednu novu energiju i svježinu među društvene mreže – donoseći kreativan sadržaj, ali bez previše uljepšavanja. Iznimno je zanimljivo vidjeti brojke koje ukazuju na sjajnu aktivnost korisnika – što je sjajan preduvjet za daljnje širenje i rast popularnosti.
Želite li isprobati TikTok svakako prije pročitajte činjenice koje smo naveli iznad u tekstu. Također, pročitajte i prvi dio teksta koji možete pronaći na ovom linku. Sretno s korištenjem TikToka.
Piše: Marko Županić