Zanima vas što je TikTok i zašto je u kratkom roku postao toliko popularan? Razmišljate o spajanju na TikTok i želite znati zanimljive činjenice o TikTok društvenoj mreži?

TikTok je trenutno jedna od najbrže rastućih društvenih mreža na svijetu – koja bi svojom popularnošću mogla uzdrmati Facebook, Instagram, ali i ostale popularne društvene mreže. Iako se TikTok aktivnije na području Europe počeo širiti tek prije dvije godine, činjenica je da ova društvena mreža postoji već nekoliko godina i mnogi je koriste.

S obzirom na to da je TikTok mnogima velika nepoznanica, odlučili smo istražiti za vas zanimljive činjenice koje se vežu za ovu društvenu mrežu. U nastavku teksta donosimo vam čak 16 činjenica koje trebate saznati prije nego što se priključite ovoj popularnoj društvenoj mreži:

TikTok nije američki proizvod

Za razliku od gotovo svih popularnih društvenih mreža koje su stigle s teritorija SAD-a, TikTok ima drugačiju priču. Naime, TikTok je nastao na drugom kraju svijeta – odnosno u Kini. Projekt naziva Duoyin pokrenula je velika kineska tehnološka kompanija Bytedance 2016. godine, a u Kini se TikTok još uvijek zove Duoyin. Iako je prvotno ovaj servis svoj uspjeh doživio u Kini, nije dugo trebalo da se proširi i na ostale zemlje svijeta.

S obzirom na to da se radi o kineskoj aplikaciji, vrlo je zanimljiv bio proboj na američko tržište. Unatoč pokušajima zaustavljanja rasta i proboja na američko tržište, popularnost TikToka nije narušena. Bit će zanimljivo vidjeti kako će teći razvoj i širenje ove društvene mreže u budućnosti ne samo u Americi, već i na području Europe. Kontra Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTubeu, Snapchatu i Pinterestu – dobili smo prvu popularnu društvenu mrežu koja se iz Kine proširila na ostatak svijeta.

Vlasništvo najvrjednijeg startup-a na svijetu

Kao što smo rekli u prethodnom odlomku, TikTok je u vlasništvu kompanije Bytedance. Uz ovu se kompaniju vežu mnoge zanimljive činjenice, a jedna od njih jest da se zapravo još uvijek radi o startup-u. Naime, Bytedance je još uvijek u privatnom vlasništvu – što znači da razvoj Bytedance-a ide itekako u dobrom smjeru jer očito nemaju nekih značajnijih problema s priljevom novca i poslovanjem.

Zanimljiva činjenica koju vežemo uz Bytedance jest da se radi o najvrjednijem start-up projektu na svijetu. Vrijednost Bytedance-a procijenjena je na više od 75 milijardi dolara – što zvuči zaista nevjerojatno. Zahvaljujući poslovnom modelu startup-a, Bytedance za sada još uvijek ne mora brinuti o prodaji – odnosno ne treba strahovati da će dospjeti u ruke neke velike američke korporacije. Tržište kaže kako je konkurencija zdrava pa je sjajno vidjeti jednu kinesku društvenu mrežu koja se opire zakonitostima poslovanja sa Zapada.

Fokus na Z generaciji

Svaka društvena mreža u svojim počecima ima jako puno mladih korisnika. Razlog tome jest što se mladi korisnici puno lakše prilagođavaju novoj društvenoj mreži i brže shvaćaju kako nova društvena mreža funkcionira. Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je 70 posto korisnika TikTok društvene mreže starosti od 16 do 24 godine. Dakle, samo je 30 posto korisnika društvene mreže starije od 25 godine – što je poprilično zanimljivo.

Nakon što su mladi pobjegli s Facebooka i Instagrama gdje su se pojavili njihovi roditelji – čini se kako su “sigurno utočište” pronašli u TikTok-u. Mnogim novim korisnicima neće se na prvu dopasti dizajn i funkcioniranje aplikacije i smatrat će kako je ovo projekt koji je namijenjen isključivo mladima. No, to smo mislili i za Instagram pa ga danas mnogobrojni koriste u svojoj svakodnevici. Bez obzira na to što je TikTok u ovoj fazi fokusiran na Z generaciju, činjenica je da će s vremenom vrlo vjerojatno rasti broj starijih korisnika – što će otvoriti jedan sasvim novi smjer za stvaranje sadržaja na TikToku.

Više od 1.5 milijardi preuzimanja s trgovina aplikacijama

Kada kažemo kako TikTok ekstremno brzo raste – tada to zaista i mislimo. Fantastične brojke potkrjepljuju istraživanja koja pokazuju kako je TikTok s trgovina aplikacijama preuzet više od 1.5 milijardi puta. Uglavnom se do sada u kratkoj povijesti pametnih telefona pokazalo kako je brojka od milijardu kritična za gotovo sve aplikacije s velikim potencijalom rasta, no TikTok nije imao nikakvih problema u savladavanju 1 milijarde preuzimanja. Ono što je posebno interesantno jest da je TikToku to uspjelo u manje od četiri godine jer podsjećamo – TikTok je nastao tek u 2016. godini.

Iako broj preuzimanja aplikacije u današnje vrijeme ne mora značiti uspjeh nekog projekta – činjenica je da se uz TikTok vežu i mnogobrojne druge fascinantne činjenice. Impresivan je podatak kako je TikTok u 2019. godini bio konstantno među top 3 aplikacije koje su se preuzimale s trgovine aplikacijama. Važno je pogledati i koliko su pozornosti velike društvene mreže posvetile proučavanju TikToka – što je jasan znak da TikTok ima sjajan potencijal za rast i može znatno ugroziti dominaciju trenutno najpopularnijih društvenih mreža.

Više od 800 milijuna aktivnih korisnika širom svijeta

Koliko je TikTok značajna platforma jasno pokazuje podatak o broju aktivnih korisnika mjesečno. Nevjerojatnih 800 milijuna ljudi širom svijeta koristi TikTok aktivno, čime je već sada TikTok savladao neke druge popularne društvene mreže. Brojem aktivnih korisnika TikTok je nadmašio uvijek aktualni Twitter, najveću poslovnu mrežu LinkedIn, ali i izravnog konkurenta Snapchat. To su sjajne vijesti za vlasnike TikToka, a jednoznačno pokazuju koliko je zapravo velika i važna ova društvena mreža.

No, može li TikTok stići na vrh ljestvice popularnosti društvenih mreža? Nastavi li s ovakvim značajnim rastom, onda je definitivno blizu da nadmaši Instagram, dok će na Facebook trebati pričekati još neko vrijeme. Instagram svakog mjeseca aktivno koristi milijarda ljudi, što je “samo” 200 milijuna više nego što ih koristi TikTok. Valja naglasiti kako je Instagram veliki porast broja korisnika doživio kada je dospio u vlasništvo Facebooka, a TikTok ima potpuno drugačiji put razvoja – te će vrijeme pokazati koliko je zapravo finalni domet TikToka. S obzirom na sve dosad viđeno – sjajna mu se budućnost piše.

 

Ogroman broj korisnika objavljuje svakodnevno

TikTok je društvena mreža čiji je fokus stavljen na video sadržaj – i to kratki video sadržaj u trajanju od nekoliko sekundi pa do maksimalno minute. Korisnici uglavnom snimaju zanimljive video materijale koji su prilagođeni određenim melodijama koje možete preuzeti s TikToka. Bez obzira na to što snimanje video materijala iziskuje dodatan trud, a uređivanje još više vremena – korisnici na TikToku su iznimno aktivni.

Statistike pokazuju kako čak 34 posto korisnika svakodnevno objavljuje novi video sadržaj na TikTok društvenu mrežu. Ovo je enormno velik postotak u usporedbi s drugim društvenim mrežama, a korisnici su vrlo vjerojatno motivirani – činjenicom da što više kvalitetnog sadržaja stavljaju veće su im mogućnosti za pridobivanje novih pratitelja. Ono što je posebnost ove društvene mreže jest i da bez pratitelja možete stvoriti viralan video jer se sadržaj korisnicima prikazuje ovisno o njihovim interesima. Dakle, zanimljiv i kvalitetan sadržaj može “eksplodirati” i stvoriti vam uspjeh preko noći – što je zasigurno okidač za ogroman broj svakodnevnih objava korisnika.

Sjajne mogućnosti obrade videa u aplikaciji

Urediti video za objavu na TikTok uopće nije teško jer na raspolaganju imate fantastične alate uz pomoć kojih možete u svega nekoliko koraka stvoriti iznimno atraktivan video. Video materijale možete snimati putem aplikacije, u kojoj ih naknadno možete uređivati prema vašoj želji. Snimljenim video materijalima tako možete dodati glazbu koja se nalazi u TikTok aplikaciji, ali i razne kreativne efekte koji video čine atraktivnim.

Jednostavna mogućnost uređivanja video materijala sjajan je poticaj mnogima da snimaju češće. Naime, prije ste trebali dodatne alate i puno truda kako biste stvorili kreativan video. Sada u svega nekoliko koraka možete izraditi iznimno atraktivan video – i sve to unutar same TikTok aplikacije. Možemo reći kako TikTok korisnicima na raspolaganje nudi jednu od najboljih riznica efekata – te je samo kreativnost granica.

Facebookov bezuspješan pokušaj konkuriranja TikToku

Popularne društvene mreže zapazile su značajan rast popularnosti TikToka pa su odlučile poduzeti određene mjere kako TikTok ne bi zavladao tržištem. Dakako, Facebook kao najznačajniji igrač na području društvenih mreža – krenuo je u direktnu borbu s TikTokom. Inženjeri Facebooka stvorili su tako društvenu mrežu Lasso koje je svojim funkcionalnostima i mogućnostima trebala direktno konkurirati TikTok-u. Ipak, iako je Lasso dobio određeni početni zamah na krilima Facebooka – projekt se baš i nije proslavio.

Facebook je tako doživio svojevrsni “poraz” na području društvenih mreža fokusiranih na kratke video materijale. Prema statistikama, Lasso je uspio dosegnuti manje od 1 posto preuzimanja TikToka na trgovinama aplikacijama – što se definitivno može nazvati podbačajem. Ipak, Facebook za sada ne bi trebao previše brinuti jer TikTok nije izravni konkurent Facebooka. TikTok je usmjeren na mlade i nudi isključivo video sadržaj, dok je Facebook s godinama izrastao u platformu koja nudi obilje mogućnosti – i to je razlog zbog kojeg je još uvijek daleko najpopularnija društvena mreža na svijetu. Ipak, TikTok je pokazao da se može oduprijeti naletu Facebooka – što je odlično za zbivanja na tržištu.

 

Ovime završavamo prvi dio članka o TikTok društvenoj mreži. Iznad smo naveli 8 zanimljivih činjenica o TikToku, a u nastavku članka ćete saznati još interesantnijih 8 činjenica o ovoj brzo rastućoj društvenoj mreži. Drugi dio članka o TikToku pročitaj ovdje.

Piše: Marko Županić

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here