Najvažnija namjena pametnih telefona jest da oni budu pametni-telefoni. To znači jednu stvar: što god vi kao korisnik radili na svom pametnom telefonu, bez obzira radilo li se tu o Androidu ili iOS-u kada i ako vas tijekom vaših aktivnosti netko nazove, te aktivnosti se pauziraju i padaju u ”drugi plan” i događa se uspostava poziva. No što učiniti ako se dogodi da vaš pametni telefon ”ne prima” pozive? Netko vas je upravo zvao, ali vi niste uspjeli dobiti taj poziv.
Iako su propušteni pozivi nešto što zna itekako iritirati ono što je dobro u ovom slučaju jest to što i za taj problem postoji rješenje. Kako riješiti ovakak problem je upravo ono o čemu ćemo govoriti u nastavku ovog članka. No prije nego što krenemo na objašnjavanje rješenja recimo najprije nešto o potencijalnim uzročnicima propuštenih poziva.
Što može uzrokovati propuštene pozive na Android pametnim telefonima (ili to da oni jednostavno ”ne zvone”)?
Postoji nekoliko potencijalnih uzroka ”nezvonjenja” Android pametnih telefona. U najgorem slučaju problem može biti u tome da je uređaj ili fizički oštećen ili da u sebi ima neki malware koji spriječava uspostavu poziva. U nekim slučajevima uzrok zna biti… sasvim ”običan” i nimalo prijeteći ili zlokoban kao što može izgledati na prvi pogled.
Možda ste svoj uređaj stišali do kraja. Možda ste ga postavili i ostavili u zrakoplovnom načinu rada (ili ste uključili način rada ”Ne ometaj” ili ”Do not disturb”). Možda ste omogućili preusmjeravanje poziva ili postoji neki problem s aplikacijom treće strane. Evo kako otkloniti problem propuštanja poziva odnosno ako pametni telefon ”ne zvoni”.
Provjerite postavke glasnoće
Većina novih Android pametnih telefona imaju četiri slidera ili klizača za glasnoću zvuka. Jedan je za glasnoću multimedijskog sadržaja, drugi je za glasnoću poziva, treći za glasnoću zvona i četvrti za glasnoću alarma. Ono što nam ovdje treba jest glasnoća zvona. Možete li čuti druge vrste zvukova, kao što su glazba, zvukovi videa ili alarme? Probajte sa nekim drugim zvukom zvona.
Jeste li uključili zrakoplovni način rada?
Svaki puta kada korisnik uključi zrakoplovni način rada ono što će se dogoditi sa svim pozivima jest to da će oni automatski biti proslijeđeni u glasovnu poštu. Je li vaš uređaj u zrakoplovnom načinu rada možete vrlo jednostavno provjeriti ako na glavnom, ”Home” ekranu povučete od vrha ekrana prema dolje.
Tako ćete otvoriti dodatne opcije. U njima potražite ikonicu zrakoplova. Ako je ona osvijetljena to znači da je ovaj mod uključen. Isto tako do zrakoplovnog načina možete doći ako odete pod Postavke – Mreže i internet – Zrakoplovni način rada.
”Ne ometaj” ili ”Do not disturb” način rada
”Ne ometaj” je u biti jako koristan način rada ako želite da vas nitko ne ometa. Svaki puta kada na svom pametnom telefonu uključite ”Ne ometaj” dogodit će se upravo to: nitko vas neće moći kontaktirati. No, to isto tako znači da vas nitko neće moći dobiti niti kroz pozive. ”Ne ometaj” način rada se može uključiti i isključiti ako odete pod postavke svog uređaja i odande pod zvukove, ”Ne ometaj” i ako ovo postavite na ”Off”. Imajte na umu da se ”Ne ometaj” često puta zna i sam automatski uključiti (kod nekih pametnih telefona).
Provjerite jeste li na svom uređaju uključili preusmjeravanje poziva
Neke aplikacije (kao što je recimo Google Voice) mogu koristiti preusmjeravanje poziva kao način preusmjeravanja glasovnih poruka. Ono što bi bilo dobro ovdje namjestiti jest to da se vaši pozivi ne preusmjeravaju na aplikacije treće strane (kao što su recimo Viber ili Skype).
U slučaju da niti jedno od gore navedenih nije uzrok problema nemojte paničariti nego jednostavno restartirajte svoj uređaj. Često puta običan restart uređaja rješava mnoge probleme.
Ponekad se zna dogoditi da je uređaj zaražen nekim štetnim programom koji onemogućuje uspostavu poziva. Idite u siguran način rada i provjerite odande postoji li na vašem uređaju kakva sumnjiva aplikacija.
Tvornički reset je posljednja stvar koju biste trebali poduzeti ukoliko ništa drugo ne uspije. No prije nego što obavite tvornički reset napravite sigurnosnu kopiju svih podataka koji su vam važni. Za kraj, ponekad je uzrok ovog problema fizičke naravi. Možda je vaš uređaj pretrpio fizičko oštećenje zbog kojeg se s njime ne mogu uspostaviti pozivi.
Piše: I.H.