PočetnaInternet22 fantastične činjenice o internetu za koje vjerojatno niste znali – 2....

22 fantastične činjenice o internetu za koje vjerojatno niste znali – 2. dio


Zanimaju vas zanimljive činjenice o internetu? U prvom dijelu članka naveli smo 11 fantastičnih činjenica o internetu za koje niste znali, a sada nastavljamo s listom. Prvi dio članka obuhvatio je uglavnom stvari striktno vezane uz internet, dok ćemo u ovom drugom dijelu nešto više pisati o popularnim servisima koje možete pronaći na internetu.

Internet je uvelike promijenio svijet kakav smo poznavali prije samo 20ak godina, a zanimljivo je kako o internetu jako malo znamo. No, da ne biste više živjeli u neznanju, u nastavku teksta saznajte još 11 zanimljivih činjenica o internetu:

 

Internet je trebao samo 5 godina do prvih 50 milijuna korisnika

Mnogi često internet uspoređuju se nekim drugim srodnim medijima koji su bili itekako popularni prije nego što se online svijet pojavio. Primjerice, prije interneta najpopularniji medij bila je televizija, koja je rasla vrlo brzo – no za proboj do prvih 50 milijuna korisnika trebalo joj je 13 godina.

Prije televizije iznimno popularan bio je radio kojem je trebalo čak 38 godina da bi dostigao brojku od 50 milijuna korisnika. Zanimljivo, internet kao medij budućnosti trebao je daleko manje vremena da dostigne svojih prvih 50 milijuna korisnika – samo 5 godina.

internet konekcija

Prvi email poslan je 1971. godine

Internet je s godinama poprimio znatno drugačije oblike i možemo reći kako je sadržaj na internetu uvelike evoluirao. Bez obzira na to što su mnogi servisi izgradili uspjeh pa neslavno propali i što će se mnogima to još dogoditi, standard koji živi podjednako dan danas na internetu jest email. Možemo reći kako email nije doživio velike preinake i kako je jedan od servisa (tehnologija) koji će na internetu živjeti i u narednim godinama i desetljećima.

Prvi email poslan je davne 1971. godine, a vlasnik tog emaila bio je američki programer Ray Tomlinson. Da bi se email razlikovao od komunikacije s računalom, Tomlinson je tada u zapis ubacio oznaku @ koja se koristi još i danas. Email iza sebe ima bogatu i zanimljivo povijest, a veliku ulogu igrat će i u narednom periodu te će vrlo vjerojatno ostati jedan od ključnih načina komunikacije na internetu.

 

Dnevno se pošalje 250 milijardi emailova

Koliko je email važan način komunikacije jasno potvrđuju i brojke koje stoje iza email komunikacije. Prema službenim podacima dnevno se pošalje više od 150 milijardi emailova, no valja naglasiti da nisu svi emailovi poslani od strane ljudi. Dakako, veliki dio (čak 80 posto) svih emailova su zapravo spam emailovi koji nastaju od strane softvera.

Možemo zaključiti kako je 50 milijardi emailova dnevno poslano od strane ljudi (što je ogromna brojka), dok je 200 milijardi djelo strojeva i softvera. Kada pričamo o spam emailovima valja spomenuti da je prvi takav email poslan 1978. godine, a radilo se zapravo o marketinškom emailu u kojem je kompanija Digital Equipment Corporation predstavljala svoje DEC System 2020. Taj je spam email bio poslan na 600 adresa, što je u tadašnje vrijeme bilo iznimno puno.

 

Više od 3.8 milijuna pretraga svake minute na Google tražilici

Kako se internet razvijao, tako je u jednom trenutku nastala i potreba za pretraživanjem interneta. Pretpostavljate, nastao je servis Google – koji je i dan danas najkvalitetnija web tražilica na svijetu i čije brojke zapanjuju. Svake sekunde na Google tražilici korisnici naprave više od 63.000 pretraga.

Kada to preračunamo u neke konkretnije brojke, dobivamo podatak da se svake minute na Google tražilici napravi više od 3.8 milijuna pretraga, a dnevno ta brojka iznosi impresivnih 5.6 milijardi. Podatak koji će mnogima biti zanimljiv jest da se većina pretraga na Google tražilici zapravo ne ponavlja, tj. ljudi su skloni upisivanju kreativnih upita – što stvara raznolikost i otežava rangiranje web stranica.

Facebook

Facebook koristi polovica internet korisnika

Društvene mreže nepovratno su promijenile način na koji koristimo internet, ali i popularnost interneta digle na sasvim jednu novu razinu. Društvena mreža s najviše korisnika i dalje je Facebook, koji je s godinama skupio različite slojeve korisnika (od najmlađih do najstarijih).

Impresivan je podatak da Facebook ima više od 2.2 milijardi korisnika, što zapravo znači da polovica internet korisnika koristi društvenu mrežu Facebook. S godinama Facebook je prerastao u pravog IT giganta koji kroji sudbine ljudi i tvrtki, a mnogima je život bez Facebooka nezamisliv. Impresivni su i podaci o broju objava i komentara na Facebooku, no o tome ćemo nekom drugom prilikom.

Instagram svakog dana dobije 95 milijuna novih fotografija

Kada se Facebook odlučio na kupnju Instagrama, mnogi stručnjaci smatrali su kako je to u potpunosti promašen potez Zuckerberga (vlasnika Facebooka). No, kako je vrijeme odmicalo, Instagram je postajao sve popularniji, a posljednjih se mjeseci naveliko priča o tome kako je Instagram zapravo novi Facebook i jedina platforma koja može u narednim godinama ugroziti prevlast Facebooka.

No, ta prevlast ionako nije važna jer su obje mreže u vlasništvu Facebooka. Dodavanjem novih značajki Instagram igra sve važniju ulogu u životu korisnika, ali i poslovanju mnogobrojnih tvrtki. Impresivan je podatak da korisnici na Instagram svakog dana dodaju čak 95 milijuna fotografija. Možete li zamisliti kakav bi to ogroman fotoalbum bio?

Prvi tweet objavljen je 2006. godine

Iako mnogi Twitter smatraju društvenom mrežom koja uvijek kaska za trendovima, tome nije tako. Naime, Twitter se usmjerio na jedno sasvim zasebno područje gdje je cilj što prije donositi senzacionalističke vijesti, a manje je fokus na dijeljenju tajni osobnog života i povezivanju s korisnicima. Kada se Twitter pojavio na online sceni njegovo ime glasilo je Twtter, a bio je opisivan kao društvena mreža za dijeljenje SMS-ova.

Prvotno ograničenje bilo je 140 znakova, da bi ono danas iznosilo 280 znakova. Prvi tweet poslan je u ožujku 2006. godine, a njegov autor bio je Jack Dorsey. Svakog dana na Twitteru se objavi 500 milijuna novih objava, a broj aktivnih korisnika kreće se oko 335 milijuna.

Gmail trikovi

Gmail se nekada zvao Garfield

Garfield je svima dobro poznat lik iz crtića koji je osvojio simpatije mnogih ljudi na planeti. No, malo je poznat podatak kako je Garfield nekada zapravo bio email servis, koji danas koriste milijuni ljudi diljem svijeta. Naime, Google je prije puno godina odlučio kupiti email servis Garfield kako bi izgradio svoju platformu za razmjenu emailova.

Ubrzo nakon kupnje, Google je Garfield servis preimenovao u Google Mail, odnosno svima poznatiji Gmail. Ovaj popularni servis danas je jedan od najboljih i najraširenijih email servisa na svijetu, a zanimljivo je znati da se nekada zvao po liku iz omiljenog nam crtića.

Svake minute YouTube je ‘bogatiji’ za 400 sati video materijala

Mogli bismo reći kako je YouTube trenutno jedan od najpopularnijih servisa na internetu i kako će njegova popularnost u budućnosti još značajnije rasti – jer video je iznimno popularan među korisnicima. Prvi video na YouTube objavljen je u travnju 2005. godine i nosio je naziv ‘Me at the zoo’, a objavio ga je jedan od osnivača Jawed Karim.

Od tada pa do danas YouTube je doživio ‘strašnu’ transformaciju i posao je nezaobilazno mjesto ljubitelja glazbe, filma, edukacije, itd. Svake minute korisnici na YouTube stave 400 sati video materijala. Broj korisnika kreće se iznad 1 milijarde, a prosječan internet korisnik na YouTube potroši više od 4 sata mjesečno. Zanimljivo je istaknuti kako YouTube softveri svakog dana provjere više od 100 godina video sadržaja, s ciljem zaštite autorskih prava.

Amazon je zaradio 7.3 milijarde dolara prošle godine

Godine 1995. Jeff Bezos pokrenuo je tvrtku Amazon čija je primarna zadaća bila online prodaja knjiga. U čast tome, 2015. godine je otvorena prva Amazonova fizička knjižara, no ono što Amazon radi danas znatno je više od prodaje knjiga. Naime, Amazon je danas jedna od najvećih online trgovina koje je prošle godine zaradila ogromnih 7.3 milijarde dolara, a što je gotovo duplo više u odnosu na godinu prije.

Snažan rast Amazona utemeljen je na kvalitetnoj ponudi i dobro organiziranoj dostavi. Ako ste se ikada pitali postoji li nešto što na Amazonu ne možete kupiti – evo odgovora. Na Amazonu nije moguće kupiti automobile, kuću, cigarete, ali i žive životinje.

INTERNET PREGLEDNICI

Internet je danas star više od 11.000 dana

Kroz cijelu priču o internetu nigdje se nismo dotakli informacije o starosti interneta pa smo tu informaciju sačuvali za kraj. U vrijeme pisanja ovog članka internet se može pohvaliti starošću većom od 11.000 dana. Želite li sami provjeriti koliko je star internet, to možete učiniti na linku: howoldistheinter.net.

Kroz svoju je povijest internet preživio mnoge preobrazbe i nadamo se da će u narednim godinama i desetljećima postati još bolja platforma. Osnovna značajka interneta jest da je dostupan svima (osim gdje zemlje priječe korištenje interneta) i u svakom trenutku, ali je s druge strane potpuno besplatan i prepun mogućnosti koji još uvijek nismo istražili.

Ovim zanimljivim podatkom o starosti interneta završavamo ovaj članak o 22 fantastične činjenice koje vežemo uz internet. Prvi dio članka je bio više posvećen osnovama interneta, dok smo se u ovom drugom dijelu dotakli servisa koji su popularni na internetu. Dakako, još je mnogo toga ostalo nenapisano o čudesnim brojkama interneta, no sada je na vama da istražite dodatne značajke.

Ako niste pročitali prvi dio članka sada je pravi trenutak da saznate koje nam to još tajne donosi internet. Uživajte u čitanju prvog dijela članka ovdje.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular