PočetnaHelpdeskNa koji način uočiti lažne Google recenzije?

Na koji način uočiti lažne Google recenzije?


Ljudi se u ulozi kupaca u današnje vrijeme snažno pouzdaju u online recenzije i često na temelju njih donose odluke o tome hoće li potrošiti svoj novac.

Neovisno o proizvodu o kojem se radi, bilo da je to Netflix serija, određeni model laptopa ili noćenje u nekom hotelu, mnogi od nas će najprije provjeriti Google recenzije te vidjeti kolika je prosječna ocjena.

Činjenica je da iste te recenzije za mnoge potencijalne kupce mogu unaprijed izgraditi ideju o pojedinoj vrsti proizvoda, no potrebno je i ovdje biti oprezan. Internet je prepun lažnih Google recenzija koje imaju svoju funkciju i koje vas lako mogu navesti da potrošite novac. U nastavku pročitajte kako ih možete uočiti.

lažne Google recenzije

Zašto ljudi objavljuju lažne Google recenzije?

Složit ćete se kako bukiranje pogrešnog hotela ili odlazak u loš restoran zbog lažnih Google recenzija mogu biti prava mala katastrofa. Zbog toga je važno da prije odluke o kupnji poznajete obrasce i česte pogreške na temelju kojih iste recenzije funkcioniraju.

Možda je prvo pitanje koje si prije toga postavljate vezano uz same objave.

Zašto bi netko išao u toliku krajnost da potroši svoje vrijeme na pisanje lažne Google recenzije koju će javno objaviti?

Razloga je nekoliko:

  • Vlasnici tvrtki kupuju lažne recenzije od pružatelja takvih usluga. Oni prodaju pozitivne ili negativne recenzije za ugovorenu cijenu kako bi uzdigli nečiji proizvod ili ga uništili s kritikama.
  • Vlasnici tvrtki se samostalno organiziraju te pišu lažne recenzije kako bi privukli potencijalne kupce ili kako bi objavili negativne komentare na proizvode svoje konkurencije.
  • Bivši zaposlenici tvrtke koji iz nje nisu otišli na lijep način rade određeni oblik osvete putem plasiranja lažnih recenzija s ciljem davanja negativnih kritika.
  • Prijatelji, obitelj ili zaposlenici tvrtke namjerno ostavljaju lažne pozitivne recenzije zbog povezanosti s vlasnikom tvrtke i njegovim interesima.
  • Kupci zbog dobivanja popusta, povrata novca, sudjelovanja u nagradnim igrama ili drugim oblicima aktivnosti koje su im u interesu namjerno ostavljaju lažne recenzije.
  • Vlasnici tvrtke, njeni djelatnici ili osoblje objekta traže da pojedinačni kupci ili mušterije odmah nakon kupnje ili prilikom dobivanja proizvoda ostave pozitivne recenzije s najboljom ocjenom.
  • Novi poslovni objekt koji je tek započeo s radom uložit će određeno vrijeme na pisanje lažnih recenzija i umjetno stvaranje potražnje za svojim proizvodima i uslugama.

Navedene situacije najčešći su razlozi za pisanje lažnih recenzija, no postoje načini na koje ih unaprijed možete prepoznati. Navodimo ih u nastavku.

lažna google_recenzija

  1. Provjera korisničkog profila osobe koja je pisala recenziju

Ako će recenzije imati značajn utjecaj na vašu odluku o kupnji određenog proizvoda ili usluge, preporuča se provjera korisničkih profila recenzenata. Dovoljno je samo kliknuti na sliku profila osobe koja je pisala recenziju i moći ćete provjeriti povijest njihove aktivnosti, fotografije i ukupne ocjene. Ako ista osoba stalno dijeli vrlo visoke ili vrlo niske ocjene, lako se može raditi o tome da su njene recenzije lažne.

Provjerite i fotografije koje se nalaze na korisničkom profilu osobe. Ako se radi o fotografijama koje su preuzete sa službene web stranice pružatelja usluga, također se vjerojatno radi o prijevari.

 

  1. Detaljnije čitajte recenzije

Pravilo je da tvrtke kupuju lažne recenzije prema dostupnim paketima koji ih mogu sadržavati od stotinu do nekoliko tisuća. Ovaj oblik lažnih recenzija, kao i njihove druge vrste, nema osobno iskustvo pa se neće previše ići u detalje.

Iste recenzije često će sadržavati generičke riječi. Za primjer možemo dati generičke riječi na engleskom jeziku kao što su: amazing, beautiful, very good, bad, pathetic itd.

Još jedan znak da se radi o lažnim recenzijama mogu biti dodatne kategorije za ispunjavanje. Primjerice, kod recenzija hotela postoje kategorije „Rooms“, „Service“ i „Location“. Google korisnike pita za ove detalje i osoba koja zaista želi dati pravu recenziju obratit će na njih pozornost. Lažne recenzije ove korake obično preskaču.

 

  1. Obratite pozornost na pisanje riječi i gramatičke greške

Greške u pisanju riječi, tipfeleri, razlomljene rečenice i gramatičke greške mogu ukazivati na to da je recenzija brzinski izrađena ili da je generička. Također obratite pozornost na to ako postoji tekstualni obrazac među različitim recenzijama koji se ponavlja.

Ovo se pogotovo odnosi na recenzije na engleskom jeziku gdje postoje lažni recenzenti širom svijeta pa će kod dijela njih biti vidljivo kako istim jezikom ne vladaju.

 

  1. Često spominjanje konkurencije može biti indikator lažne recenzije

Prilikom čitanja recenzija za određeni proizvod ili uslugu možete ponekad uočiti da se često spominje konkurencija ili da se rad konkurentskih tvrtki želi obezvrijediti te favorizirati nekog drugog. U ovom slučaju moglo bi se raditi o lažnim recenzijama kod kojih se s namjerom ističe „razlika“ u kvaliteti.

google recenzija

  1. Provjerite vrijeme objave recenzije

Restoran se tek otvorio, a već ima stotinjak recenzija? U jednom danu za pojedini se proizvod napisao ogromni broj osvrta? Ovakve su stvari praktički nemoguće.

Prilikom čitanja recenzija na Googleu imate mogućnost njihovog filtriranja putem sekcije „Most recent“. Ako nakon toga prema vremenskim oznakama recenzija primijetite situacije kakve smo ranije spomenuli, sigurno se radi o namjeri da se u velikom broju namjeste pozitivne ili negativne kritike.

 

  1. Obratite pozornost na recenzije s tri ili četiri zvjezdice

Lažne recenzije većinom odlaze u krajnosti pa su njihove konačne ocjene ili s jednom zvjezdicom ili s pet zvjezdica, ovisno o namjeri objave.

Kada filtrirate Google recenzije, obratite pozornost na one s tri ili četiri zvjezdice jer se često radi o objektivnim ocjenama kupaca koji su zaista koristili navedeni proizvod ili uslugu te su odlučili dati relevantne informacije o svojem iskustvu.

Obrasci koje smo spomenuli jako su česti pa svakako na njih obratite pozornost. Ako ste prilično sigurni da ste naletjeli na niz lažnih recenzija, isto možete prijaviti Googleu.

Pored svake recenzije na Googleu postoji izbornik s prikazom tri točke. Kad na njega kliknete, pojavit će vam se opcija „Report review“. Poslije njenog odabira morat ćete izabrati razlog zašto ste istu recenziju odlučili prijaviti i nakon toga Google će napraviti daljnje radnje za njeno uklanjanje.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular