PočetnaGamingGran Turismo 7 za Playstation 5 recenzija

Gran Turismo 7 za Playstation 5 recenzija

Još jedan odličan ”nastavak” legendarne jurilice, ovaj puta na konzoli nove generacije.

Ljubitelji serije Gran Turismo s nestrpljenjem iščekuju ulazak u seriju s brojevima otkako je šesti dio izašao sve do 2013. godine. Dugo očekivani Gran Turismo 7 signalizira kraj ovog dugog čekanja, s Polyphony Digital i legendarnom serijom kreator Kazunori Yamauchi isporučuje igru koja bi trebala zadovoljiti obožavatelje kultne franšize. Uz povratne mrežne značajke GT Sporta, bogato iskustvo za jednog igrača glavni je fokus GT7, koji igračima predstavlja kartu svijeta punu novih i povratnih značajki i mini igara koje imaju za cilj proširiti iskustvo izvan jednostavnog utrkivanja po svakoj stazi. Ove značajke su iznimno dobro izrađene i uglavnom dobro funkcioniraju, iako su neke malo nedovoljno zapečene i nepotrebne.

GT7 je također vizualno zapanjujući na PS5, nadovezujući se na reputaciju serije za vrhunsku grafiku. Svaki od 424 automobila izgleda iznimno zbog izvrsnog praćenja zraka i preciznog obraćanja pažnje na detalje, dok su 4K renderirani tragovi iznimno dobro realizirani. Automobili se osjećaju neizmjerno zadovoljnim u vožnji, djelomično kao rezultat uistinu izvrsnog dizajna zvuka, kao i sjajnog osjećaja težine koji se na odgovarajući način razlikuje među tipovima automobila. Međutim, neki aspekti igre su frustrirajući, zastarjeli i osjećaju se u suprotnosti s inače moderniziranim iskustvom koje je Polyphony stvorio.

Gran Turismo 7

Usprkos nekim nedostacima, GT7 je i dalje odlična igra, pogotovo za ljubitelje žanra i serijala

Gran Turismo je serijal za razliku od mnogih drugih u svom žanru. Gran Turismo 7 s velikim uspjehom udvostručuje ovaj pristup. Niz mini igara i značajki postupno se otključava i može se pronaći na karti svijeta, a sama karta je iznimno jednostavna za navigaciju. Muzej iz GT Sporta vraća se, pružajući igračima detaljan uvid u povijest svojih omiljenih proizvođača.

Prisutni su i drugi favoriti obožavatelji, kao što je Centar za licence, koji nudi izazove vožnje sa sve većim razinama težine. Određene utrke su zaključane dok se ne stekne potrebna licenca, a sustav ocjenjivanja zlata, srebra i bronce uvelike potiče dobivanje najbolje ocjene u svakom izazovu. Misije i iskustva na kružnim stazama nude slične izazove za dovršavanje i pomoć igraču u učenju tehnika vožnje i rasporeda staze. Oni također pružaju dobru distrakciju od glavnog zadatka završetka utrke.

Kafić je još jedna značajna značajka koju možete otključati rano u igri. Knjige izbornika nude način za igrače koji bi inače bili preopterećeni brojem stvari da se usredotoče, a istovremeno pružaju strukturirano sredstvo za prikupljanje automobila. Mnoge knjige zadaju igraču zadatak da prikupi tri automobila slične teme, bilo kupnjom u jednom od prodajnih mjesta ili pobjedom u određenim utrkama. Neke knjige izbornika također djeluju kao vodiči, pomažući u istraživanju drugih načina i mehanika igre dok se upoznaju s igračem.

Sportski način rada je online dio igre, prenijet iz GT Sporta. Igrači mogu sudjelovati u dnevnim utrkama ili prvenstvima, povećavajući svoje ocjene na ljestvici najboljih kroz dobre performanse u utrkama i pokazujući dobro ponašanje uz čistu vožnju. Postoje različite lige, a igrači će nesumnjivo potrošiti puno vremena na poboljšanje svog ranga.

Glavna lokacija na karti je World Circuit, čvorište koje sadrži 34 staze na kojima se igrač može utrkivati protiv AI protivnika. Većina krugova sadrži više od jednog događaja ili rasporeda i postupno se otključavaju kako napredujete kroz igru. Bodovi izvedbe (PP) se vraćaju, a utrke nude preporučeni PP kako bi bile konkurentne.

Zastupstva nude jedan način ispunjavanja ovog zahtjeva, s tim da igrač može kupiti nove i legendarne automobile. Potraga za povoljnim cijenama u garaži rabljenih automobila također je opcija, s tim da igrač može platiti sniženu cijenu u zamjenu za određenu kilometražu i nižu kvalitetu ulja, motora i krutosti karoserije, što se može vratiti korištenjem kredita posjetom GT Auto na stranici karta.

Druga metoda postizanja željenog PP-a je poznato ”tjuniranje” ili prilagođavanje automobila. Unutarnji dijelovi mogu se kupiti u ”tuning” trgovini, a vanjski dijelovi poput spojlera i karoserija također su dostupni u GT Auto. Mnogi dijelovi u ranoj igri pružaju jednokratnu nadogradnju performansi, dok drugi zahtijevaju podešavanje i optimizaciju te su skriveni iza razina koje se postupno otključavaju kako napredujete. Možete lako negativno utjecati na ravnotežu vašeg automobila s dijelovima, a iako vam igra izričito ne govori kako optimizirati svoj automobil, ona izvrsno daje da osjetite na kojim područjima trebate raditi dok ste na stazi, s automobilom koji se, na primjer, osjeća svojeglavo tijekom kočenja.

Zaslon za podešavanje nalazi se u Garaži i sadrži korisne i jednostavne zaslone, koji vam pomažu u praćenju promjena koje unosite u postavljanje vašeg automobila, s jasnim razlikama između mjerenja. Mnoge trkaće igre padaju u vodu u tom smislu čineći ugađanje pretjerano kompliciranim, a GT7 je očito pokušao učiniti svijet ”tuninga” koji je često ne tako poznat široj publici.

Vožnja u Gran Turismo 7 je još jedna pozitivna stvar, jer se automobili osjećaju brzo i brzo. Svako vozilo se osjeća vrlo drugačije za vožnju, od teške, neukroćene snage američkih mišićavih automobila do laganog i slabašnog Fiata 500. Kontroler PS5 Dual Sense uvelike doprinosi iskustvu. GT7 ima neke od najboljih haptičkih povratnih informacija u bilo kojoj igrici za PS5 do sada. Mogao sam osjetiti svaku malu neravninu, dok su adaptivni okidači postali lakši ili teži ovisno o automobilu.

Zvuk je također izvrstan, posebno sa slušalicama s 3D zvukom koje vam omogućuju da čujete iznimno oštre zvukove motora. Pozicijski audio vam daje do znanja koliko je automobil blizu iza vas, a da ne morate gledati, a čuti protivnika pored sebe tijekom utrke od kotača do kotača pravo je iskustvo. Velik broj opcija pristupačnosti u igri, uključujući pomagala za vozača, također je impresivan, što vam omogućuje da iskustvo vožnje prilagodite svojim sposobnostima izvan tri razine težine.

Gran Turismo VII

Minusi i nedostaci, odnosno stvari koje bi mogle biti bolje

No, usprkos mnogim plusevima koje donosi GT7, postoje također i određeni minusi, odnosno stvari koje bi mogle biti bolje. Na primjer, nekoliko značajki i miniigara izgledaju nedovoljno i odvojeno od glavne skupine značajki povezivanja. Music Rally je jedan od primjera. Njegova je svrha poslužiti igraču kao prvi uvod u igru, a također je i svojevrsna igra ritma. Svaka pjesma je predstavljena s brojem otkucaja na ekranu koji odbrojava tijekom cijele pjesme, s kontrolnim točkama koje nadopunjuju taktove.

Što dalje vozite prije kraja pjesme ili dok vam ne ponestane taktova, to je bolji rezultat. Ovo bi potencijalno moglo biti dobrodošlo odvraćanje pozornosti od glavne igre, ali postoji samo nekoliko pjesama na koje se može voziti, uključujući dvije klasične pjesme i jednu bizarnu uključenost s Idrisom Elbom. Više pjesama će vjerojatno biti uključeno u buduća ažuriranja, ali se čini prilično zaboravnim.

Kafić je još jedan primjer. Iako služi svojoj svrsi kao vodič za prikupljanje automobila i lokacija na karti, nedostatak varijacija u zadacima čini da se brzo troše. Činjenica da je tako usko povezana s napredovanjem i prikupljanjem znači da ju je teško zanemariti, čak i ako to želite. Svaka staza također sadrži sporedne izazove kao što su drift pokusi, iskustva u kružnom toku i arkadni način rada, pri čemu je igrač samo polovično svjestan njihovog postojanja. Neke staze imaju mjesto susreta, način u kojem možete ležerno komunicirati na stazi s drugim igračima online, bez propisa ili obveze utrkivanja. Mnogi će vjerojatno zanemariti ove značajke i izgledati kao naknadna razmišljanja, s iznimkom iskustava u krugu, koja su izvrsna.

Najveći problem s GT7 dolazi sa svjetskim kružnim utrkama (World Circuit), koje djeluju pomalo zastarjelo i postupno postaju monotone. Ovi događaji su glavni fokus igre, a igrač može osvojiti automobile i dobiti kredite. Većina ovih događaja pripremljena je za pokretni početak, a vi ste na začelju, tradicionalni aspekt Gran Turisma, ali koji je ovdje trebao promijeniti. Početak od straga događa se bez obzira na to gdje ste se plasirali u bilo kojoj prethodnoj povezanoj utrci u istom prvenstvu, a loša umjetna inteligencija znači da možete lako proći, čak i s automobilom s nedostatkom snage.

Iako je izbor automobila velik, postoji jasna pristranost prema japanskim vozilima. Iako to ima smisla s obzirom na lokaciju programera, usporedba kada se gledaju ponude iz drugih zemalja je vrlo uočljiva, iako će DLC paketi automobila vjerojatno biti objavljeni s vremenom.

GT7

Sve u svemu Gran Turismo 7 još je jedan odličan nastavak vrlo uspješnog, trkaćeg serijala

Sve u svemu, Gran Turismo 7 pruža fantastično iskustvo koje će voljeti i pridošlice, a pogotovo ljubitelji žanra i serijala s nizom novih i starih značajki. Iako postoje neki problemi s igranjem tijekom utrka u World Circuits, način na koji se automobili osjećaju u vožnji pomaže to nadoknaditi, a postoji i ogromna količina drugog dostupnog sadržaja.

Misije, Centar za licenciranje i drugi izazovi neki su od najzanimljivijih dijelova iskustva, koji vas guraju da postignete zlato dok naučite raspored staza. Iako su neke značajke mogle biti detaljnije razrađene, ovdje ima u čemu uživati, a online dio zasigurno će privući pažnju onih koji traže teže iskustvo nego što AI može pružiti. Veliki broj automobila i dobro osmišljene staze pomažu u izbjegavanju ponavljanja, kao i značajka ugađanja koja omogućuje eksperimentiranje i iznimno je dostupna.

• Konzola: Playstation 5
  • Datum izlaska igre: U prodaji
  • Žanr igre: Utrka