Dva nova kontinenta, Warfrontovi inspirirani Warcraftom 3, šest novih rasa za otključati … sve smo pokrili ovim tekstom.
WoW: Battle for Azeroth dolazi 14. kolovoza. Ako ste nabrijani kao i mi, vjerojatno vas zanima što će nam sve ova ekspanzija donijeti. Ovim tekstom ćemo probati pokriti sve “velike” stvari koje dolaze.
U srcu ove ekspanzije je ponovno konflikt s kojim je sve i počelo – divlja horda napada plemeniti Alijansu. Zvuči poznato?
Nova ekspanzija će donijeti dva nova kontinenta, level cap se pomiče na 120, imate nekoliko – točnije šest – rasa za otključati, 10 novih dungeona, te nove aktivnosti kao što su Warfronts. Warfronts će biti real-time strategija gdje vi zajedno s još 19 igrača napadate tvrđavu kao što ste to radili u Warcraftu 3, samo što ne upravljate peonima, nego svojim herojem. Plus, hrpa manjih stvari, od kojih ćemo neke spomenuti u ovom tekstu. Ovo bi definitivno mogla biti ekspanzija koja će u svijet Warcrafta vratiti mnogo igrača koji su prestali igrati ovu igru.
Orkovi vs. ljudi
U centru ove ekspanzije je gorući konflikt između dvije frakcije. Sada kada je Legija poražena i Azerothu ne prijeti nikakva vanjska opasnost, Horda i Alijansa se opet okreću jedni protiv drugih tražeći “pravdu”. Glavni gradovi jednih i drugih su više-manje razrušeni i frakcije moraju potražiti nove regije i nove gradove preko mora. Tu kreće cijela priča jer se radnja seli prema novim kontinentima – Kul Tirasu i Zandalaru gdje će Horda i Alijansa nastaviti svoju borbu.
Battle for Azeroth će podići level cap (maksimalni level) na 120 što znači da ćete morati questatii da biste došli na taj isti level. No, Horda i Alijansa vjerojatno neće levelati u istim zonama.
Horda će otići na otok Zandalar koji je okupiran Trollovima, dok će Alijansa nove vještine skupljati na Kul Tirasu gdje će ponovno uspostaviti diplomatske veze.
Svaki od ova dva kontinenta ima svoje tri zone koje se dinamički skaliraju prema vašem levelu (kao i u prošloj ekspanziji). Kada dođete do maksimalnog levela, otvoriti će vam se i drugi kontinent – Hordi Kul Tiras, Alijansi Zandalar.
Alijansa
Kul Tiras je dom Proudmoorea, odnosno poznate Katherine Proudmoore, Jaina-ine majke. Ovdje će Alijansa morati smiriti strasti 3 velike kuče (Svaka ima svoju zonu) kako bi dobili nadolazeći rat. Tu će Alijansa rješavati sporove diplomatskim putem, a kada to ne bude išlo, onda i mačem.
– Tiragarde Sound će biti glavno odredište Alijanse, no taj grad je pun raznih lovaca na čudovišta i pakosnih pirata
– Drustvar je šumska regija na jugu koja se bori s prokletstvom koje ubija njihove stanovnike
– Na sjeveru će biti Stormsong Valley – zelena dolina kojom vlada kuća Stormsong i grupa pirata koji grade brodove za Kul tirasovu mornaricu
Horda
Igrači Horde će ići na Zandalar, otok koji je nekada bio dom drevnih Trollova dok nije nastao nered zbog Kataklizme. Regije koje ćete imati na Zandalaru su:
– Zuldalar koji je glavni grad na otoku i jedina sigurna zona, ali pitanje koliko dugo zbog sve učestalijih napada trollova sa sjevera
– Naz’mir je močvara na sjeveru otoka gdje ćete morati poraziti trolove
– Vol’dun je nestajuća pustinja koju je opustošila Legija koju su poslali stari Bogovi. Trenutačno je naseljena trolovima koji su izgnani iz Zandaralovog plemena
Ono što nas posebno veseli je zapravo pravi nastavak priče gdje se Blizzard fokusira na stare heroje kao što su Anduin Wrynn, Slyvanas, Jaina Proudmoore, Thrall i svima omiljeni troll – Vol’jin.
Nove rase
Kao i u prijašnjim ekspanzijama, i ova će donijeti nove rase koje ćete moći zaigrati. Zapravo ne radi se o potpuno novim rasama nego “modificiranim” postojećim rasama. Putujući kroz priču, moći ćete napraviti uslugu subfrakcijama kao što su Lightforged dranei. Kada riješite njihove questove, otključat ćete njihov “Unikatni izgled” i moći krenuti s novim herojem od levela 20. Za sada će biti 6 tih modificiranih rasa ali je sasvim izvjesno da će ih se dodati još kroz neko vrijeme.
Za sada su najavljene rase – Nightborne, Highmountain taureni i Zandalari trolovi za hordu. Alijansa će moći otključati Void elfove, Lightforged dranaeije, te Dark Iron dwarfove.
Jednom kada otključate te rase, moći ćete svog postojećeg heroja prebaciti u tu novu rasu (o.a. to se naravno plaća), te ćete isto tako moći za te heroje platiti boost ako ne želite levelati od levela 20 do 110.
“Heart of Azeroth”
Jedan od featurea koji nas veseli je tzv. “Heart of Azeroth”. Odnosno, nakon Legije više neće postojati “Artifact Weapons” – dosta kontroverzan sustav za nadogradnju opreme. Mijenja ga “Heart of Azeroth” – novi sustav koji se temelji na ogrlici. Da, dobro ste pročitali.
Novi resurs Azerite je taj koji će “hraniti” vašu ogrlicu koja će onda otključati skrivene mogućnosti i bonuse na vašoj opremi. Što je jača vaša ogrlica, to su veći i bonusi na opremi. Zapravo, ta ogrlica će biti glavni fokus napretka vašeg lika kroz ekspanziju. Tako je barem rekao game designer Jeremey Feasel.
Mada je sustav malo kompleksniji nego se na prvu ruku čini. Vi dobivate Azerite kroz istraživanje regija, odnosno kroz dungeone i raidove. Svaki komad oklopa ima 4 prstena koji se otključavaju kako vaša ogrlica postaje sve moćnija. Svaki taj prsten “skriva” nekoliko novih moći, a vi ćete odabrati jednu od njih. Kada dobijete novi komad opreme, nećete morati grindati još više Azeritea, nego će se u obzir uzimati postojeći.
Što jače iteme pronalazite, to će vam i ogrlica davati bolje mogućnosti za odabir. Također, dobra vijest je i da moći na opremi neće biti “random” nego će biti prilagođeni vašem liku.
Ekspedicija
Jedna od najkul stvari koja dolazi s novom ekspanzijom je “Island Expeditions”. To je “Igra” u kojoj ćete vi zajedno s još dva igrača biti bačeni na neistraženi otok, kao i protivnička tri igrača, te ćete tražiti tajne resurse na tom otoku. To je nekakav hibridni “player-versus-player-vs-environment” mod gdje se možete boriti protiv protivničkog tima ali i AI-ja koji bi trebao biti iznimno inteligentan.
Kažu ljudi iz Blizzarda da će ovo biti jako igrivo i jako dinamično, te da se vesele ponuditi igračima nešto ovakvo. Moramo reći da se i mi veselimo probati ovaj mode.
Tema toga je naravno istraživanje, ali svaki otok će se dinamički mijenjati tako da je mala šansa da ćete dva-tri puta biti na potpuno istom otoku. Bit će tu svašta – od inteligentnog AI-ja, do zamki koje će vam biti postavljene do skrivenih mjesta koja morate otkriti. Bit će i četiri moda težine za igrati.
Warfronts
Druga zanimljiva aktivnost koja nam dolazi je “Warfronts”. To je masivna igra inspirirana Warcraftom 3 koju istovremeno igra 20 igrača. Jednom kada igrač dostigne maksimalni level (120), moći će početi igrati ovu igru unutar WoW-a.
Igrači će morati napadati utvrdu, s time da će se sami morati koordinirati, raditi taktiku, graditi bazu, raditi upgradeove i unajmiti dodatne ljude (engl. troops) kako bi osvojili protivničku utvrdu. Ako ste htjeli Warcraft 4, ovo bi vam mogla biti dostojna zamjena za isti.
Warfronts će biti centriran oko Arathi Highlandsa i okolnih zona, od čega će prva bitka biti “Stormgarde”. Kao i u Warcraftu 3, prvo ćete morati izgraiti Townhall/Greathall, te početi skupljati resurse – drvo i željezo. Vidite kuda to ide?
Zajedno s igračima ćete onda graditi bazu i činiti sve kako biste uništili tuđu. Nećemo ulaziti u detalje jer ih i nema previše, no svakako se veselimo isprobati ovaj mod. Sigurni smo da će nam ponuditi sate i sate zabave.
Nove društvene mogućnosti
S novom ekspanzijom naravno dolaze i neke nove mogućnosti koje se tiču onog “društvenog” dijela igre. Prva velika stvar je što će se battle.net glasovni chat integrirati direktno u WoW pa se više neće “miješati” s Teamspeakom ili Discordom.
Druga stvar su WoW Communities. To je nešto kao guild ali nije guild. Vi ćete i dalje biti dio svog primarnog guilda, ali ćete se moći pridružiti više “WoW zajednica”. Npr. možda će jedan “WoW Community” biti WoW igrači iz Hrvatske. Pa ćete se tu moći pridružiti. I tako dalje. Svakako vrlo dobra stvar jer ćete se moći “socijalizirati” i družiti s većim brojem igrača. Naravno, svaka zajednica će imati neke role i administratore koji će paziti da se ne prekrše određena pravila.
Dungeon & Raids
Što bi WoW bio bez dungeona i raidova? Vjerojatno pomalo dosadna igra. No, zato BfA donosi 10-ak novih dungeona.U početku će Horda i Alijansa imati otvorene tek 4 tamnice, no do levela 120 će otvoriti sve.
Dobra vijest je da se vraća “Mythic+” sistem iz Legiona. Ako niste upoznati s njime, radi se o posebnoj težini dungeona koja je nakrcana opasnim čudovištima na steroidima koje morate ubiti prije isteka vremena. Kao i u Diablu 3, spomenuta čudovišta će imati posebne moći i biti “inteligentniji” nego inače. Naravno, ako to uspijete proći, dobiti ćete i bolji loot nego inače.
Što se raidova tiče, informacije su dosta šture, no prvi raid koji ćete vidjeti je Uldir – Halls of Control. To je utvrda Titana u kojoj je “ludi znanstvenik” eksperimentirao i učio o Titanima i bogovima, no nešto je pošlo po zlu. Igrači će morati locirati izvor zla i korupcije i očistiti utvrdu od istoga.
Kao što su i neki igrači predvidjeli, finalni boss drugog raida će biti Queen Azshara. No, što nas tek čeka, vidjet ćemo iza 14. kolovoza.
Open World PVP i ostalo …
Bilo bi stvarno sramota da je Blizzard napravio ovu ekspanziju u čijem središtu je borba Horde i Alijanse i da nije ponudio ništa novo u PVP svijetu. Na svu sreću, mnogo je tu noviteta.
Prvo, Blizzard je praktički “uništio” postojeće PVP Servere i zamijenit će ih novijim i boljima, s novim setom pravila. Tu ćete moći ući u “open world PVP”.
Također, nova ekspanzija će predstaviti i PVP Brawls, tjedni PVP mode gdje će battlegroundi biti okrenuti naglavačke – doslovno. Ne znamo što nas tu točno čeka, ali sigurni smo da će biti ludo.
Spomenimo još samo da Blizzard radi na “Vanilla” serverima pa ćemo i to možda moći zaigrati nakon dolaska ove ekspanzije, mada sumnjamo da će to biti još ove godine. Vjerojatnije je da će ti serveri doći zajedno s nekim od patcheva. U svakom slučaju, jako se veselimo ovoj ekspanziji i nadamo se da će privući igrače kao i sve prijašnje ekspanzije.
Piše: B.P.