PočetnaElektrična vozilaKraj dominacije europskih auto giganta: Može li Teslina Gigatvornica srušiti europsku auto...

Kraj dominacije europskih auto giganta: Može li Teslina Gigatvornica srušiti europsku auto industriju?


Kako će otvaranje Tesline Europske Gigatvornice utjecati na položaj europskih auto giganta? Hoće li Tesla na valu novih proizvodnih pogona urušiti dominaciju poznatih europskih brendova automobila? Koje su mogućnost proizvodnje nove tvornice u Berlinu i zašto je Teslina tvornica važna za europsko tržište automobila?

Elon Musk je prije nekoliko dana slavodobitnički otplesao svoj prvi ples u novo otvorenoj Gigatvornici Tesla automobila u okolici Berlina. Sama činjenica da je Musk otplesao slavljenički ples tijekom otvaranja dovoljno govori o koliko se važnom i velikom projektu radi. Ne samo da Tesla Gigatvornica otvara priliku za brži i bolji proboj Tesla vozila na europsko tržište – nego bi velika tvornica mogla uzrokovati velike promjene u sektoru automobila u Europi.

Europsko tržište automobila do sada je uglavnom bilo zasićeno europskim proizvođačima, koji su itekako zastupljeni i u svijetu. No, prebacivanje sa klasičnih goriva na električnu energiju – prilika je da neki novi brendovi napadnu top ljestvice vozila.

Dakako, najveću priliku za to trenutno ima Tesla – koja je itekako dominantna na svjetskom tržištu električnih automobila. Sada kada je Tesla i službeno stigla na teritorij Europe – otvara se pitanje što sve može Tesla u Europi i hoće li proboj Tesla automobila označiti kraj dominacije europskih proizvođača vozila? O svemu tome u nastavku:

Prva Teslina tvornica u Europi

Nedavno je otvorena prva Teslina tvornica u Europi, a nosi naziv Gigafactory Berlin-Brandenburg. Ogromna tvornica izgrađena je prema svim najsuvremenijim standardima, a nalazi se vrlo blizu grada Berlina. Ne samo da je ova tvornica prva u Europi, nego je ovo ujedno i najnaprednija i najefikasnija tvornica Tesla automobila u svijetu. Ujedno, tvornica je maksimalno ekološki održiva, što znači da će poslovati prema svim najvišim ekološkim standardima kako bi se sačuvala priroda i vrijedna ekološka staništa biljaka i životinja.

Gradnja tvornice započela je prije svega 22 mjeseca, točnije u svibnju 2020. godine. U manje od dvije godine stvoreno je mega postrojenje u kojem već nastaju prvi Tesla automobili koji će uglavnom biti namijenjeni za europsko tržište. U tvornicu je uloženo nevjerojatnih 5 milijardi eura, što je ogromna investicija koja jasno poručuje kako Tesla itekako ozbiljno misli napasti europsko tržište. Veliko ulaganje trebalo bi se relativno brzo isplatiti Tesli, s obzirom na to da iz modernog postrojenja već izlaze prvi Tesla automobili.

Zanimljivo je da je Teslina Gigatvornica trebala biti otvorena još sredinom prošle godine, odnosno 1. srpnja 2021. godine. No, došlo je do velikih problema zbog ekoloških aktivista koji su smatrali kako će tvornica raditi veliko onečišćenje prirodi. Iako je tvornica izgrađena prema najvišim ekološkim standardima, čelni ljudi Tesle morali su dodatnim dozvolama dokazati kako nova tvornica neće ostaviti traga na vodi i zraku u blizini same tvornice. Sigurni smo kako ova poprilična odgoda nije nimalo obradovala čelnike Tesle, no sada je tvornica u potpunosti usklađena sa svim normama i standardima te mjesta za uzbunu više nema. Tesla može spremno izrađivati i isporučivati prve automobile izrađene na europskom tlu.

Elon Musk

Elon Musk otplesao slavljenički ples i isporučio prve europske Tesle

Vlasnik Tesla automobila, Elon Musk, nije nimalo krio svoje oduševljenje novom europskom tvornicom Tesla automobila. Naime, na samome otvorenju Musk je otplesao slavodobitnički ples kojim je proslavio otvaranje jednog novog važnog poglavlja u poslovanju i razvoju Tesla automobila. Nakon proslave otvaranja Elon Musk je odlučio osobno uručiti njemačke Tesla automobile prvim kupcima – čime je era Tesla automobila u Europi i službeno započela. Dakako, Tesla automobili već su i do sada bili prisutni u Europi, no izgradnjom tvornice čitav proces proizvodnje i isporuke na europskom tlu će se znatno ubrzati.

Važan je ovo događaj ne samo za Elona Muska i Tesla obitelj, već i za Njemačku i Europu. Naime, Europa je izgradnjom Tesline tvornice dobila još jednog novog auto giganta na svojem tlu, a što će se sasvim sigurno pokazati kao vrlo vrijedan potez u narednim godinama. Otvaranje tvornice Tesla automobila u Europi označiti će početak jedne nove ere u kojoj će profitirati ne samo Tesla već i razne druge kompanije koje će posljedično biti uključene u razvoj i opremanje Tesla vozila. Ne treba dodatno naglašavati kako će Teslina Gigatvornica u Berlinu zaposliti veliki broj ljudi, a posljedično će na tome profitirati i mnogi drugi članovi lanca isporuke i prodaje Tesla automobila.

Na samome otvaranju Tesla Gigatvornice bili su prisutni i mnogi njemački državni dužnosnici. Ceremoniji otvaranja prisustvovao je i sam kancelar Olaf Scholz, što samo potvrđuje koliko je ovo važan projekt za Berlin, Njemačku i Europu. Prema trenutnim planovima i prognozama u Tesla Gigatvornici kroz naredni period trebalo bi biti ukupno zaposleno čak 12.000 ljudi. Za sada u tvornici radi oko 3.000 ljudi, što je već sada vrlo impozantna brojka. Vjerujemo kako će s 12.000 ljudi Tesla tvornica vrlo brzo isporučivati automobile i grabiti ka samome tronu najprodavanijih automobila u Europi. Sve to moglo bi narušiti postojeće stanje auto tržišta u Europi kojim sada već desetljećima dominiraju jedni te isti proizvođači, odnosno koncerni.

elon musk

Početak velikih promjena na europskom auto tržištu

Mnogima još uvijek vjerojatno nije jasno kako će se pojavljivanje Tesla automobila u Europi odraziti na sam poredak auto proizvođača u Europi. Veliki europski koncerni proizvođača automobila do sada su poprilično uvjerljivo dominirali europskim tržištem. No, odbacivanje benzina i dizela te naglo uvođenje struje u automobile – izazvalo je već ogroman pomak u svijetu automobila u Europi. Iako danas većina kompanija ima spremne planove prelaska s klasičnih vozila na električna vozila, činjenica je da taj proces još uvijek ide relativno sporo. S druge strane sada je stigla Tesla koja je fokusirana isključivo na proizvodnju električnih automobila – i sada više mjesta za spore promjene nema.

Cilj Tesla automobila poprilično je jasan – postati broj jedan proizvođač električnih automobila u Europi. Dakako, s vremenom će taj cilj prerasti u – postati broj jedan proizvođač automobila u Europi. Kako će vozila na klasična goriva gubiti bitku, tako će i popularnost Tesla automobila rasti. Europa još uvijek nije u potpunosti osjetila eru elektrifikacije voznog parka, a kada se to desi Tesla će biti u velikoj prednosti pred ostalim proizvođačima. Tesla brend je i do sada bio poprilično zastupljen na europskom tržištu, a sada kada će automobili iz europske tvornice izlaziti još brže – vjerujemo da će potražnja za Tesla automobilima još rasti.

Prognoze govore kako će se u novo otvorenoj Tesla Gigatvornici moći proizvoditi i sklapati čak pola milijuna vozila godišnje, što je i više nego impozantna brojka. Kada će Tesla imati moć da na tržište Europe “upumpava” čak 500.000 automobila godišnje – desiti će se velike promjene na europskom automobilskom tržištu. Dominacija trenutno popularnih europskih brendova automobila mogla bi splasnuti, dok bi potražnja za Tesla vozilima mogla dodatno porasti. Usporedbe radi, u novoj Tesla tvornici trebalo bi se proizvoditi godišnje više električnih automobila, nego što ih je Volkswagen prošle godine prodao u čitavom svijetu. Ovaj podatak jasno demonstrira koliko će ova Teslina tvornica biti značajna na europskom automobilskom tržištu.

tesla-fsd-

Što će sve Tesla Gigatvornica donijeti europskom tržištu automobila?

Tesla Gigatvornica prvenstveno će se baviti razvojem i opremanjem Tesla automobila za europsko tržište. No, dodatni učinci koje bi mogla uzrokovati ova tvornica mogli bi biti puno dalekosežniji. Naime, Tesla će ovom tvornicom “pogoditi” mnoge druge grane jer će za automobile trebati sirovine, prijevoznike, proizvođače dodatne opreme, itd. Mnoge će kompanije posredno ili neposredno biti uključene u razvoj novih automobila što bi moglo imati itekako veliki značaj za europsko gospodarstvo. Još ćemo jednom ponoviti podatak kako će u narednom periodu u Tesla tvornici sveukupno biti zaposleno čak 12.000 zaposlenika – što je itekako velika brojka.

Tesla Gigatvornica već je započela sa svojim radom i prvi Tesla automobili proizvedeni u Njemačkoj već su isporučeni sretnim vlasnicima. Prva serija Tesla automobila proizvedenih u Njemačkoj uključivala je 30 Modela Y. Prema već ustaljenoj praksi, Tesla najprije započinje s razvojem i proizvodnjom skupljih modela automobila pa stoga nimalo ne čudi da su upravo Modeli Y Performance bili prvi automobili koji su nastali u ovoj novoj njemačkoj tvornici. Ovi automobili nude pomalo nestvarnih 514 kilometara vožnje na jednom punjenju, što je respektabilna brojka za tržište električnih automobila. Valja naglasiti kako cijena takvih automobila iznosi oko 64.000 eura po automobilu.

Tesla Model Y 2021

Vozila proizvedena u europskoj Tesla Gigatvornici biti će u prvom planu namijenjena tržištu Europe, no prema potrebi Tesla može pokrenuti i izvoz novih automobila i izvan europskog kontinenta. Zanimljivo, Tesla vozila do sada su se u Europu dopremala iz Kine, no sada taj korak više neće biti potreban pa će sama dostava i isporuka vozila biti puno brža.

Osim što će u Europi proizvoditi do pola milijuna novih Tesla automobila, tvornica bi trebala imati značajnu ulogu i u proizvodnji baterija za automobile. Predviđanja su kako će Tesla Gigatvornica proizvoditi oko 50 GWh kapaciteta baterija godišnje – što je itekako respektabilna brojka. Dapače, to je brojka koja nadmašuje trenutno zajedničku moć svih ostalih tvornica baterija u Njemačkoj. Samim time, Tesla će postati izvorište mnogih odličnih stvari – a osim kupaca Tesla automobila, radovati bi se mogli i mnogi drugi koji će biti uključeni u lanac proizvodnje i prodaje Tesla vozila.

Piše: Marko Županić


RELATED ARTICLES

1 komentar

  1. Elektro šerpa… imao sam prilike da vozim dva modela… trebace im svetlosne godine da naprave ugodjaj kao u BMWu,Mercu ili audiju…

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular