YouTube trenutno radi nešto što bi se moglo opisati kao mali globalni eksperiment, a tiče se svih njegovih korisnika koji koriste ad blockere kako bi mogli pregledavati video sadržaje bez prikaza reklama. Sama testiranja već su ranije započela, no sada je primijećeno kako postoji novi model na temelju kojeg bi YouTube potencijalno mogao raditi.
Ograničenje na tri videa
Korisnici na Redditu prvi su primijetili kako je YouTube počeo s prikazivanjem pop-up obavijesti koja upozorava korisnike koji koriste ad blockere kako će se reprodukcija video sadržaja onemogućiti nakon prikaza tri videa. Radi se o tome kako će se takvi korisnici sustavno ograničavati kod pregledavanja videa te će moći pregledati samo tri videa u nizu. Ako ni nakon toga nisu isključili svoj ad blocker ili YouTubeu nije omogućen prikaz oglasa, reprodukcija video sadržaja za njih neće biti moguća.
Korisnike se preusmjerava na pretplatu
Polazište za razvoj navedenog modela koji se trenutno testira leži u činjenici što oglasi omogućuju YouTubeu da ostane besplatan servis za milijarde korisnika diljem svijeta. Također je korištenje ad blockera u suprotnosti s YouTubeovim uvjetima korištenja usluga koji su dostupni na sljedećoj poveznici. Naravno, dozvoljena opcija za video sadržaje bez oglasa je YouTube Premium pretplata i cilj je čim više korisnika animirati za njeno plaćanje.
Ako YouTube zaista usvoji pravilo od maksimalno tri gledanja videa uz korištenje ad blockera nakon čega se pristup sadržaju onemogućuje, korisnicima će ostati dvije mogućnosti: uklanjanje ad blockera ili pretplata na YouTube Premium od 12 dolara mjesečno.
Iz redova YouTubea potvrđeno je kako se trenutno provodi eksperiment s blokiranjem korisnika koji se služe ad blockerima. U ovoj fazi se isključivo radi samo o eksperimentu koji predstavlja određeni oblik upozorenja koje nagovještava da se bliži vrijeme kada se ad blockeri više neće moći koristiti.
Još prošle godine je YouTube radio testiranja kod kojih je korisnicima nudio mogućnost pretplate za gledanje 4K videa, a na to se nadovezao eksperiment s prikazom deset oglasa u nizu koje se nije moglo prekinuti. Sada se polako priprema teren za izravni obračun s ad blockerima koji milijunima korisnika služe kao pomagalo za izbjegavanje oglasa.
Piše: Ervin Mičetić