Viberovi rezultati doĆŸivjeli su nevjerojatan porast upravo tijekom pandemije, u razdoblju kada su i kupci i brendovi zaista prigrlili nove digitalne trendove; 58% viĆĄe brendova pokrenulo je svoj poslovni account za komunikaciju s kupcima putem Vibera, a 48% viĆĄe brendova kreiralo je i svoj chatbot
Zagreb, 15. travnja 2021. â Svijet viĆĄe nije isti. Dovoljno je u ruke uzeti smartphone i shvatiti koliko su nam ĆŸivoti u posljednjih godinu dana postali âdigitalniâ. Äuti glas drage osobe koja je u samoizolaciji, odrĆŸavati romantiÄne odnose ili zadrĆŸati posao tijekom lockdowna – appovi i internet pokazali su svu svoju moÄ kao nikada dosada. Velik broj tvrtki i kupaca rjeĆĄenje je pronaĆĄao upravo u Viberu – Â regionalnom, omiljenom messaging appu.
Kada bi 2020. imala vlastiti moto, glasio bi âPrilagodi se ili nestani sa sceneâ. Pandemija je brendove koji su tradicionalno prodaju obavljali offline natjerala na neizbjeĆŸnu migraciju na osobniji i izravniji naÄin komunikacije s kupcima â prepoznali su vrijednost online poslovanja. Restrukturirali su svoju komunikacijsku strategiju, ĆĄto je kod kupaca izazvalo itekako pozitivnu reakciju. Zatvoreni duÄani i izrazito restriktivne mjere tvrtkama su oteĆŸali odrĆŸavanje prisne veze sa svojom publikom, stoga su alternativna, digitalna rjeĆĄenja poput instant messengera preuzela ulogu komunikacijskog kanala i brendovima omoguÄila da pronaÄu put do srca svojih kupaca. TroĆĄkovi online poslovanja postali su niĆŸi, dok je korisniÄko iskustvo postalo vaĆŸnije nego ikada â sve zajedno rezultiralo je veÄim brojem brendova koji su svoje poslovanje odluÄili nadograditi i Viberom, kreativnijim online strategijama i novim alatima.
Kao rezultat novog trenda, tijekom proĆĄlih godinu dana, broj poslovnih Viber accounta na globalnoj se razini poveÄao za 58%, dok je u Hrvatskoj pokrenuto 38% viĆĄe novih poslovnih messaging kanala. U kontekstu hrvatskih poslovnih rezultata u odnosu na 2019. godinu, brojke pokazuju znaÄajno poveÄanje broja poslanih poruka (za 66%), a pogotovo broja poslanih transakcijskih poruka (za Äak 134%). Nakon testiranja u laboratoriju, korisnici se viĆĄe ne moraju vraÄati po rezultate â primit Äe ih putem Viber poruke. Na sliÄan se naÄin prima i obavijest o statusu naruÄene hrane, vremenu dostave za namirnice kupljene online, podsjetnik za termin kod veterinara itd.
Jedan od najzanimljivijih novih trendova pokrenuli su brendovi (mali i veliki) koji su poÄeli graditi 1-na-1 razgovore sa svojim kupcima, umjesto jednosmjernog slanja poruka u obliku monologa. Ti su brendovi shvatili vaĆŸnost i vrijednost dijaloga: kupci imaju priliku dati svoj feedback, poslati narudĆŸbu i potraĆŸiti pomoÄ oko potencijalnog problema. Takav 1-na-1 oblik komunikacije s kupcima i kvalitetnije korisniÄko iskustvo predstavljaju samu buduÄnost online usluga.
U sferi oglaĆĄavanja, najznaÄajniji porast na globalnoj razini pokazale su sljedeÄe industrije: hrana (+174%), druĆĄtvene mreĆŸe (+244%) i mobilne igre (+122%). U isto vrijeme, najmanje su oglaĆĄavanja putem messengera proĆĄle godine ostvarili sektori turizma, automobilske industrije i FMCG, poĆĄto su oni trpili najveÄa ograniÄenja izazvana pandemijom. Kao rezultat, za njih je doĆĄlo do generalnog pada u potraĆŸnji za oglaĆĄavanjem. Ukupno gledajuÄi, broj brendova koji su na globalnoj razini koristili oglaĆĄavanje putem messengera poveÄao se za 115%, dok je u Hrvatskoj to iznosilo 50% u odnosu na prijaĆĄnju godinu.
Istovremeno, Viber je odrĆŸao obeÄanje da Äe sav sadrĆŸaj koji brendovi objave putem messengera tretirati prema visokim etiÄkim i moralnim standardima – korisnicima daje priliku odabrati koje brend kanale ĆŸele pratiti i kako ĆŸele da im se prikazuju oglasi, pruĆŸa vrhunsku sigurnost korisniÄkih podataka i sigurno komunikacijsko okruĆŸje temeljeno na automatskoj obostranoj enkripciji.
Sve veÄa popularnost chatbotova iz temelja Äe izmijeniti svijet mobilnih komunikacija. Globalna popularnost botova na Viberu poveÄala se za 48%, a brendovi jednostavne, repetitivne zadatke sve ÄeĆĄÄe prepuĆĄtaju takvim virtualnim asistentima. KoriĆĄtenje chatbotova brendovima pomaĆŸe fokusirati se na unaprjeÄivanje korisniÄkog iskustva, dok kupci izrazito cijene brze odgovore i 24/7 raspoloĆŸivost usluge. Percipirana visoka kvaliteta usluge gradi vjernost brendu â chatbotovi su prepoznati kao savrĆĄen izbor za tu ulogu.
TrĆŸiĆĄte messaging appova takoÄer Äe nastaviti rasti â do 2027. broj korisnika narast Äe na gotovo 3 milijarde ljudi. Tri. Milijarde. To je gotovo zastraĆĄujuÄ broj kupaca s kojima treba odrĆŸavati odnos, brinuti oko njihovog zadovoljstva, procesirati narudĆŸbe, pruĆŸati im korisniÄku potporu, raditi s raÄunima, menijima, kartama⊠i sve to koristeÄi infrastrukturu instant messengera. Tehnologija je veÄ raspoloĆŸiva, a kupci su spremni, brendovi bi to trebali imati na umu pri izradi novih poslovnih planova.
Viber tvrtkama nudi messaging rjeĆĄenja (chatbotovi, servisne poruke), brandirane stickere i display oglase. Poruke mogu biti prilagoÄene poslovnom cilju â transakcijske (npr. potvrda narudĆŸbe ili notifikacija o dostavi/isporuci), promotivne (poruke s posebnom ponudom ili promocijom proizvoda), kao i u tipu dvosmjernog dijaloga (korisniÄka podrĆĄka, feedback i miĆĄljenje korisnika, slanje narudĆŸbe).
P.R.