Tržište pametnih automobila u budućnosti će zasigurno imati veliki udio na tržištu automobilske industrije. Pitanje koje stoji povrh svega je koliko će vremena proći do trenutka kada će ovakva vrsta automobila postati standard. Iako se razvoj događaja odvija poprilično brzo, počele su se javljati neke prepreke koje bi mogle smanjiti povjerenje korisnika što bi rezultiralo slabom prodajom.

Na Black Hat Europe konferenciji jedan od govornika bio je istraživač Jonathan Petit s University of Cork’s Computer Security Group. On se posebno osvrnuo na područje automobilske industrije, odnosno na pametne samovozeće automobile. Ideja da automobili sami voze zvuči savršeno i za sada je realizirana vrlo kvalitetno, no otkriveni su veliki nedostaci koji bi mogli biti vrlo lako iskorišteni od strane hakera.

Svi igrači koji su se do sada pohvalili svojim automobilima koji sami voze, koristili su tehnologiju LIDAR. Radi se o laserskom sustavu koji je zapravo zadužen za slikanje okoline oko sebe kako bi računalu unutar automobila dao kvalitetne i korisne informacije za reagiranje na određene zapreke u prometu. No, istraživanja su pokazala kako je za zbuniti taj sustav dovoljan već i laser pointer od 60-ak dolara, čime se može napraviti prava zbrka. Primjerice, napad pomoću ovog lasera može zaustaviti automobil iako ispred njega nema nikakve prepreke, a isto tako može i pustiti automobil da vozi iako se nalazi fizička prepreka ispred njega. Dakle, uz malo znanja i novaca hakeri bi u budućnosti mogli izvoditi napade na automobile bez vozača, što zasigurno nije poželjno. No, sada je sljedeći potez na proizvođačima takvih automobila da povuku nekakav potez i spriječe takvu zloupotrebu od strane negativnih hakera.

Komentiraj