Toshiba u svom izvješću o novoj bateriji nije spominjala troškove po kWh, tako da vjerojatno neće biti jeftino. Već neko vrijeme traje velika utrka u tehnološkim rješenjima baterija velikih kapaciteta sa najbržim mogućim punjenjem, i pri tome svaka tvrtka tvrdi da je upravo baš ona otkrila “slijedeću veliku stvar” u litij-ionskim baterijama, sada se i Toshiba priključuje takvim hrabrim izjavama.

Naime Toshiba je nedavno najavila da će njihova nova SCiB litij-ionska baterija, sljedeće generacije, biti veliki iskorak u punjenju baterija, a mnogima zvuči kao čista znanstvena fantastika. Koristeći novi materijal za anode baterija napravljen od specijalne legure  “titanium niobium oxide”, Toshiba tvrdi da njegove ćelije mogu ponuditi dvostruki kapacitet pohrane, naspram današnjih modernih litij-ionskih akumulatora.

 

Toshiba_SCiB_cell_in_Tokyo_Motor_Show_2011

 

Prototipna verzija ovog akumulatora, kapaciteta 50 A/h može se napuniti u samo šest minuta. Na novom japanskom testnom ciklusu pod nazivom “JC08”, Toshiba tvrdi da baterija od 32 kWh može pružiti trostruko veći domet električnog vozila u usporedbi s tipičnom litij-ionskom baterijom koja radi na istom šestominutnom ciklusu punjenja.

 

toshiba_new_scib_image5_0

 

Međutim vrijeme punjenja je samo dio tehnoloških karakteristika baterije. Svi znamo da su i optimalni broj ciklusa punjenja baterije, kao i izdržljivost, također važni faktori za dobru bateriju. U tom smislu Toshiba tvrdi da će njihov SCiB prototip zadržati odličnih 90 posto kapaciteta nakon 5000 ciklusa punjenja, ako se puni jednom dnevno, to je za gotovo 14 godina svakodnevnog punjenja. Također se može napuniti brzo i pri niskim temperaturama poput -10 stupnjeva celzijusa, iako se tada vrijeme punjenja može produžiti na 10 minuta.

Dok Toshiba napominje da planira komercijalizirati ovu bateriju u 2019.  godini, mnoga su pitanja ostala neodgovorena. Najveće pitanje je trošak proizvodnje i punjenja ovakve baterije. Toshiba nigdje ne spominje troškove SCiB baterije po kWh, što “InsideEVs” smatra jednom od glavnih prepreka koje proizvođač automobila mora riješiti, prije nego što krene proizvoditi nove tehnologije baterija.

Piše: D.Ž.

Komentiraj