Postoji mnoštvo razloga zbog kojih neki uređaj s Android operacijskim sustavom ne želi očitati SIM karticu. Neki od uzroka neočitavanja mogu biti takvi da možda niste dobro stavili svoju SIM karticu u za to predviđeni utor.

Još jedan od uzroka može biti softverske prirode. Ako vaš Android uređaj ima nekakav softverski problem to isto tako može dovesti do problema očitavanja SIM kartice. No bez obzira na to što je uzrok problema, ono što je potrebno za otkriti u što je moguće kraćem vremenu jest rješenje.

O rješenjima za ovaj vrlo nezgodan problem (koji nije nerješiv) ću govoriti u nastavku članka. Kako otkloniti probleme s neočitavanjem SIM kartice na Android uređaju- pročitajte u nastavku.

 

Otklanjanje problema – osnovni koraci koji mogu riješiti problem instantno


Ako problem neočitavanja SIM kartice kod vašeg uređaja uzrokuje nešto softverske prirode (bez obzira na to radi li se o grešci operacijskog sustava ili nečeg drugog), ono što vrlo brzo može otkloniti ovaj problem jest jednostavan restart uređaja.

Jednostavnim dugim pritiskom na tipku za uključivanje/isključivanje uređaja pričekate dok vam se ne pokažu opcije. Odaberite opciju restartanja uređaja. U slučaju da vaš uređaj nema funkciju restarta, isključite ga. Neka uređaj bude isključen oko pola minute nakon čega ga ponovno uključite.

Nakon što ponovno pokrenete svoj uređaj pričekajte očitavanje dostupnih mreža. Ako uređaj uspije očitati mrežu na kojoj je registrirana vaša SIM kartica, to jest vaš broj, problem je riješen. U slučaju da i dalje u gornjem, desnom kutu zaslona vidite poruku ”No SIM detected”, prijeđite na iduće potencijalno rješenje.

 

SIM CARD

Pokušaj broj 2: iz svog uređaja izvadite SIM karticu i bateriju

Još jedan način kako možete pokušati otkloniti problem s neočitavanjem SIM kartice jest da pokušate izvaditi bateriju iz vašeg uređaja. Ako vaš uređaj ima mogućnost vađenja baterije na način da ju vi sami možete izvaditi (jednostavno otvorite uređaj i izvadite je) onda to učinite.

Neki uređaji nemaju ovu mogućnost, odnosno kod nekih uređaja je baterija mehanički pričvršćena u uređaj. Kod takvih uređaja nažalost nećete moći izvaditi bateriju sami (odnosno, nećete ju moći izvaditi bez da je maknete mehanički), a ne bih vam preporučio ”prčkanje” po komponentama uređaja, pogotovo ako je uređaj pod jamstvom.

Ako se baterija može izvaditi, izvadite je. Prije nego što je izvadite isključite svoj uređaj. Nemojte samo izvaditi bateriju jer i to može dovesti do različitih problema. Nakon što ste izvadili bateriju (ako ste to mogli učiniti), izvadite i SIM karticu. Sada kada ste izvadili i karticu i bateriju (ili samo karticu), pričekajte minutu-dvije i nakon toga ih vratite u uređaj.

Još jedan razlog zbog kojeg uređaj ne može očitati SIM karticu jest pad i udar. Prilikom pada uređaja na tvrdu površinu (što se može dogoditi ako vam je recimo uređaj pao na beton ili asfalt) SIM kartica se vrlo vjerojatno malo pomaknula iz svog ležišta. Postoji jednostavan i gotovo pa besplatan način kako otkloniti ovaj problem.

Stavite maleni komadić papira ili trake na mjesto gdje se nalazi SIM kartica. Ako to učinite mogućnost da se ona pomakne iz ležišta biti će smanjena. Bez obzira na to, pazite na svoje uređaje, pogotovo po pitanju padova i udaraca.

 

Pokušajte koristiti svoj uređaj u Sigurnom načinu rada

Ponekad mogu i aplikacije koje instaliramo na svoje uređaje praviti različite probleme. Iako se može činiti da je aplikacija koju smo nedavno skinuli sa Googleove Trgovine aplikacija dobra i korisna, ona može činiti više štete nego koristi, što onda može dovesti do različitih grešaka. Kako provjeriti je li neka aplikacija uzrok problema s neučitavanjem SIM kartice? Jednostavno. Pokrenite svoj uređaj u Sigurnom načinu rada (ili ”Safe Mode”).

Reboot-to-Safe-Mode-

Nakon što ste uređaj pokrenuli u Sigurnom načinu rada, ostavite neka vaš uređaj bude uključen u tom modu nekoliko sati i za to vrijeme vidite kakva je situacija s vašom SIM karticom. Ako vaš uređaj radi normalno u Sigurnom načinu i ako ne pokazuje nikakve probleme sa SIM karticom, znači da je vrlo vjerojatno problem u nekoj od aplikacija.

Pokušajte se sjetiti koje ste aplikacije posljednje instalirali na svoj uređaj. Unutar Sigurnog načina rada obrišite te aplikacije i nakon toga ponovno pokrenite svoj uređaj u uobičajenom načinu rada. Ako sve radi normalno i ako uređaj očitava SIM, problem je bio u nekoj od aplikacija.

 

Pokušajte rješenje sa zrakoplovnim načinom rada

Ako ste pokušali sve protekle korake koje sam objasnio i problem i dalje perzistira, vrijeme je da pokušamo s rješenjem koje uključuje zrakoplovni način rada. Sa vrha zaslona vašeg uređaja povucite prema dolje (jednom ili dva puta, ovisno o tome gdje se nalazi ikonica) i vidjeti ćete ikonicu koja označava zrakoplovni način rada.

E sad, ovisno o tome koja verzija Androida se nalazi instalirana na vašem pametnom telefoni možda ćete dobiti upozorenje o tome kada uključujete zrakoplovni način rada. Omogućite ovaj način i ostavite ga uključenim oko pola sata. Nakon što ga isključite vaš pametni telefon bi odmah trebao početi tražiti mrežu na kojoj je vaš broj registriran, što bi onda trebalo riješiti problem u vezi neočitavanja SIM kartice.

 

Promijenite način pretraživanja mreža na automatski

Još jedan način kako možete pokušati otkloniti problem s očitavanjem SIM kartice jest prebacivanje na automatsko pretraživanje mreže. Ovo možete pokušati tako što ćete na svome uređaju otići pod ”Settings – Mobile Networks – Network Mode” (ili Postavke – Mobilne mreže – Način pretraživanja mreža). Unutar ove opcije odaberite onu koja označava automatsko pretraživanje.

 

clear-cache-android

Čišćenje cache memorije i čišćenje prostora za SIM karticu

Čišćenje cache memorije i na taj način pokušavanje otklanjanja problema sa SIM karticom može dovesti do rješenja, a uz to je i vrlo jednostavna metoda. Unutar opcija svog uređaja idite pod Postavke – Memorija (ili Pohrana) – Unutarnja pohrana – Cache memorija.

Nakon što kliknete na opciju koja je zadužena za cache memoriju pokazati će vam se poruka unutar koje će pisati da, ako nastavite, ćete obrisati cache memoriju vašeg uređaja. Kliknite na ”Obriši” i cache memorija vašeg uređaja će biti obrisana, što bi (nadam se) trebalo riješiti problem.

Ovo sva potencijalna rješenja za otklanjanje problem s neočitavanjem SIM kartica koja su meni poznata. Dobra stvar je kod SIM kartica (pod uvjetom da i sama SIM kartica nije oštećena ili ”prestara”) ta da se ovakvi problemi ne pojavljuju prečesto. Još jednu stvar koju možete pokušati jest da nježno očistite utor za SIM karticu.

Prljavština može onemogućiti pravilan kontakt između kartice i čitača, što onda može dovesti do problema kod očitavanja. Nadam se da se u savjetima koje sam napisao iznad krije rješenje za ovaj problem ili još bolje- da nikada niti nećete imati ovakve probleme.

Piše: Z.K.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here