Bankarski sustavi uglavnom su iznimno sigurni i otporni na razne zlonamjerne pokušaje hakera. Dakako, događa se da neki sustav negdje popusti, odnosno da hakeri pronađu propust koji zatim pokušaju iskoristi. Sigurni bankarski sustavi često su upravo najranjiviji na najslabijoj točki zaštite – a to je sam korisnik sustava. Većina korisnika uglavnom ne shvaća koliko je važno postaviti i zaštititi svoje vrijedne informacije – i koliko su ti podaci nekom zapravo vrijedni. Veliki broj ljudi postavlja jednostavna i slabe zaporke i pinove koje je lako otkriti i iskoristiti. Stoga i ne čudi činjenica da sve više servisa traži dodatni (bolji) način autentifikacije, a koji bi korisnicima pružio bolju zaštiti osiguravajući jednostavniji proces autentifikacije.
Novost koja sve žešće stiže u razne online servise je autentifikacija biometrijskim podacima. Iako sustavi za očitavanje otiska prsta na telefonima postoje već dugo, uglavnom se rabe za otključavanje samog telefona. Ista je stvar i s autentifikacijom na temelju prepoznavanja lica, koja je zastupljena u znatno manjoj mjeri od otiska prsta. Bilo kako bilo, ovi načini autentifikacije imaju veliki spektar primjene koji se za sada jako slabo koristi. No, razvijatelji softvera sve su skloniji omogućavanju naprednih načina autentifikacija – a među vodećima u tom pogledu uskoro bi trebao biti bankarski sektor.
Ovih je dana jedna od naših najpopularnijih banaka, Zagrebačka banka, predstavila nove nadogradnje za aplikaciju mZaba – koja sada omogućava prijavu skeniranjem otiska prsta ili lica. Aplikacija je tako zakoračila jednom nogom u budućnost jer će korisnicima osigurati lakšu, bržu i sigurniju autentifikaciju u aplikaciju. Prilikom implementacije ovog novog sustava korišteni su svi sigurnosni aspekti i protokoli, kako bi sustav korisnicima pružio jednostavno i sigurno korištenje. U novu mZabu sada se moguće prijaviti skeniranjem lica ili otiskom prsta – ovisno o tome što vaš pametni telefon podržava. Novost je dostupna na Android i iOS uređajima, te će mnogima uvelike olakšati rad i korištenje sustava.
Piše: M.Ž.
Ovo neka reklama za Zabu? Napisano je kao da je Zaba prva “zakoračila u budućnost”, a zapravo kasni za ostalim većim bankama nekoliko godina u mobilnom bankarstvu.