Lenovo je odmah prijavio problem Microsoftu.
Windows 10 mogao bi uskoro (ako već nije) u povijest ući kao operacijski sustav koji je u posljednjih petnaest godina zabilježio najveći broj problema. Novi problemi, najnoviji dosad, nasreću ne prijete svim korisnicima Microsoftovog najnovijeg operativnog sustava, no i dalje se radi o nečemu što bi Microsoft trebao što prije riješiti. Naime, najnoviji problemi pogodili su i primijećeni su na određenim Lenovo prijenosnim računalima; odmah po detektiranju problema, Lenovo je sam kontaktirao Microsoft, čiji stručnjaci tvrde da su svjesni problema i da užurbano rade na njegovom rješenju.
Ovoga puta riječ je o nadogradnji koju su korisnici imali prilike skinuti prošlog mjeseca. Radilo se o glavnoj iliti ”major” nadogradnji, što znači da su je korisnici morali instalirati na svoja računala. Svibanjska nadogradnja tako je uzrokovala nove probleme za Windows 10 korisnike, no dobra vijest je ta da navodno već postoje učinkoviti načini kako riješiti dobar dio tih problema. U nastavku ćemo vidjeti koji su to novi problemi te kako ih se može riješiti.
Poznati problemi koje je uzrokovala svibanjska nadogradnja za Windows 10
Prvi problem kojeg su primijetili korisnici Lenovo prijenosnih računala (da, ovoga puta novi problemi zadesili su navodno samo korisnike prijenosnih računala i to baš tvrtke Lenovo), odnosi se na prikazivanje greške vezane uz poruku ”Failed to load Apoint.DLL. Alps Pointing device application has stopped working”. Taj se problem pojavljuje svaki puta kada bi korisnici pokušali pokrenuti sustavno vraćanje podataka ili ”System Recovery”. Stručnjaci iz Lenovo-a su navodno već pronašli rješenje za ovaj problem. Ako ste i sami naišli na ovaj problem, a ne znate kako ga riješiti, evo što trebate učiniti:
- Pokrenite Upravitelj uređajima ili Device Manager
- Kliknite na ”Mice and other pointing devices” ili ”Miš i drugi uređaji za pokazivanje”
- Kliknite na ”Think UltraNav device”
- Desnim klikom miša kliknite na ovu mogućnost i odaberite nadogradnju pogonskih programa na najnoviju dostupnu verziju
- Restartirajte svoje prijenosno računalo
Žuti uskličnik kod diska
U slučaju da vam se, nakon što ste na svoje računalo instalirali svibanjsku nadogradnju za Win 10, pokazao žuti uskličnik kod diska koji koristi BitLocker sustav kriptiranja, učinite ovo:
- Desnim klikom miša kliknite na disk drive
- Uključite i isključite BitLocker mogućnost
- Ako ne koristite BitLocker, onda tu mogućnost možete isključiti ako odete pod opcije ”Settings – Update and Security – Device Encryption” (ili ”Postavke – Nadogradnja i sigurnost – Enkripcija uređaja”)
Problemi sa zelenim rubovima kod gledanja filmova ili korištenja TV aplikacije
Neki korisnici prijavili su zelene rubove oko zaslona prilikom gledanja filmova ili korištenja TV aplikacije. Iz Lenovo-a kažu da je vrlo vjerojatno uzrok tom problemu zastario driver ili pogonski program za grafičku karticu (vrlo često taj problem će imati laptopi koji u sebi imaju AMD-ovu grafičku karticu). Kako biste otklonili taj problem, nadogradite pogonske programe svoje grafičke kartice.
F11 tipka ne radi, pojavljivanje BSOD ili ”Blue Screen od Death”
Ovo su dva isto tako česta problema s kojima su se susreli neki korisnici Lenovo prijenosnika nakon skidanja svibanjske nadogradnje. Nažalost, za ova dva problema još uvijek ne postoji rješenje kao takvo; ono što možete učiniti u slučaju da vam se pojavljuje takozvani ”Plavi zaslon” jest da deinstalirate svibanjsku nadogradnju i da instalaciju Windowsa 10 vratite na verziju 1909 (ili na neku raniju).
Piše: Z.K.