iOS ili Android? Što je ono što iOS može, a Android ne može?
Android ili iOS? Ovo pitanje se proteže među korisnicima sigurno nekih deset godina. Možda malo manje, ali s obzirom kako je iOS i službeno prisutan na pametnim telefonima od 2007. godine, možemo reći kako se od tada pa sve do danas vodi bjesomučna utrka između ova dva operativna sustava.
Koji je za vas bolji? Jeste li imali zadovoljstvo iskušati i iOS i Android? Neki će korisnici reći kako su Android uređaji, posebice oni koji na sebi imaju Android 7.0 Nougat i najnoviji Android 8.0 Oreo jednom riječju odlični jer njihovo korištenje nikada nije bilo više ”user-friendly”, odnosno usmjereno na korisnika (s time da je jedno od najvažnijih obilježja Android OS-a usmjerenost ka korisniku).
Što je sa iOS-om? iOS, pogotovo njegova najnovija iteracija- iOS 11 je dobio neka poprilično dobra poboljšanja u odnosu na prošle iteracije Appleovog operativnog sustava za pametne telefone i tablete. Mi ćemo u nastavku članka nešto više reći o tome što je ono što u pogledu praktičnog dijela iOS ima, a što Android nema. Neke mogućnosti su to od samog početka, dok su druge došle s novijim verzijama iOS-a. Pa krenimo!
Želite li poništiti neku naredbu (Undo)? Samo trebate ”protresti” svoj iPhone.
Ova mogućnost je prisutna na iPhone uređajima još od iOS verzije 3. Mogućnost koja je po mnogočemu slična onoj mogućnosti koja je prisutna na iPod-ovima – ”protresi na slučajan odabir” (ili ”Shake to Shuffle”), ova opcija će korisnicima iPhonea omogućiti poništavanje naredbi ili vraćanje u stanje prije nego što je neka naredba bila data.
Radi se o dosta korisnoj mogućnosti zbog koje ćete si recimo moći vratiti tekst koji ste slučajno obrisali ako ste recimo nešto pogrešno pritisnuli na svom iPhoneu. Samo ”protresite” svoj iPhone i akcija će biti poništena, odnosno sve će biti vraćeno na prijašnji korak.
Jedan klik do povratka na vrh stranice
Ova mogućnost je prisutna kod iPhone uređaja još od prvog iPhonea koji se na tržištu pojavio prije točno deset godina. O čemu se ovdje radi? Radi se o tome da svaki puta kada ste recimo povukli do dna neke internetske stranice i želite se brzo vratiti gore bez da listate, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na alatnu traku (Status Bar).
Klikom na traku sa strane internetske stranice odmah se vraćate na vrh. Iako je danas ova mogućnost možda u manjem opsegu primjenjiva nego što je to bilo 2007. godine (najviše iz razloga što danas vrlo velik broj internetskih stranica ima mogućnost ”plutajućih” Jump to Top opcija s kojima se odmah možete vratiti na vrh stranice), ono što je svejedno dobro i po čemu se iOS ističe u odnosu na Android jest što je iOS ovu mogućnost imao od svojih početaka na pametnim uređajima.
Dodirivanje u tri dimenzije
Ili na engleskom ”3D Touch”. Radi se o mogućnosti koja korisnicima ”i” uređaja omogućuje preglede i kreiranje prečaca svega onoga što se radi i to ako korisnik samo malo jače pritisne na zaslon uređaja. 3D Touch mogućnost je implementirana u sve dosadašnje iteracije iPhonea izuzev iPhonea SE.
Kreiranje prečaca i jasniji pregledi nisu sve ono što 3D Touch omogućuje. Recimo kada pišete, možete dodirnuti tipkovnicu na ”3D način” i tako ćete moći vrlo brzo i vrlo precizno pomaknuti oznaku smjera.
Preuzimanje poziva i tekstualnih poruka na drugim uređajima
Ova mogućnost funkcionira samo u slučaju da imate neki drugi Appleov uređaj, kao što su recimo Mac računalo, iPad ili Apple Watch. Svi pozivi koji dolaze na vaš iPhone ili sve one tekstualne poruke koje stižu na vaš iPhone mogu biti prebačeni na bilo koji od ovih uređaja. Da bi stvar funkcionirala u pogledu poziva, ti uređaji trebaju biti i spojeni na istu Wi-Fi mrežu.
Zamislite ovo: slušate glazbu na svome iPod uređaju ili nešto radite na računalu i netko vas zove. Više ne trebate tražiti gdje se točno nalazi vaš iPhone. Jednostavno se možete javiti s jednoga od ovih uređaja.
Provjera glasnoće i ograničenje volumena
Ograničenje volumena zvuka (ili Volume Limit kako se zove na ”i” uređajima) korisnicima omogućuje postavljanje opcija vezanih uz zvuk na najveći mogući dopušteni volumen koji će iPhone moći reproducirati putem svojih zvučnika.
Ovo je vrlo korisno ako korisnik želi izbjeći one slučajne i vrlo glasne ”prodore” zvuka. Maksimalno dopušten volumen zvuka se može mijenjati i ”tweakati” ako se ode pod Settings – Music.
Jasniji i precizniji pokazatelji stanja baterije uređaja
Kod nekih Android uređaja je ponekad dosta teško za točno odrediti što je ono što troši bateriju vašeg uređaja. Vrlo često može se vidjeti kako piše da Google Play Services (ili Google Play servisi) koji su uključeni i rade u pozadini crpe energiju.
No, s obzirom na to kako Google Play servisi nije jedna, već više aplikacija i kako svaka od tih aplikacija radi nešto ”svoje” u pozadini uređaja, ono što je ovdje problem jest to što se ne može točno odrediti koja je aplikacija uključena i koja troši energiju baterije.
iOS je po ovom pitanju drugačiji. Kod iOS sustava je jasnije koja aplikacija troši energiju baterije i na koju točno aktivnost. Otkrivanje ”pravog” potrošača baterije je uvijek važno, a pogotovo u slučajevima kada želimo što je to više moguće uštedjeti na bateriji.
Je li iOS po ovome bolji od Androida?
I jest i nije. Neki korisnici će reći kako nije i kako je najveći razlog zbog kojeg je Android OS još uvijek bolji od iOS-a bez obzira na neke trenutno dobivene bitke taj što prije svega Android svojim korisnicima daje puno veću mogućnost slobode. Sloboda je nešto što svaki korisnik želi i nešto čemu svatko stremi.
Ako imamo operativni sustav koji nas u nečemu ograničava (s time da niti jedan OS ne daje ”apsolutnu” slobodu), to će nas automatski odbiti od njega. Tako je kod iOS-a. Ipak, kada vidimo neke praktičnije stvari i mogućnosti onda ne možemo, a da ne kažemo kako iOS ima neke stvari koje Android OS nema te kako je samim time u pogledu nekih obilježja ”bolji” od Androida.
Sve ovo naravno ovisi najviše od toga što korisnik želi i preferira i kakav operativni sustav (a samim time i tip pametnog telefona) više odgovara.
Piše: I.H.