Kao i svakom prosječnom korisniku interneta, idu vam na živce oglasi, radilo se to o YouTube oglasima ili pop-upovima koje ima gotovo svaka donekle popularnija web stranica. Kako ne biste morali prije svakoga videa čekati minimalno 5 sekundi, najvjerojatnije koristite ad-blocker. Neki od najpopularnijih su: AdBlock Plus, AdBlock, AdBlockUltimate, uBlock… No, neke stvari bi se mogle uskoro promijeniti.

Google je prošloga listopada najavio ažuriranje Chrome API-ja poznatog kao Manifest V3 najavljenog prošloga listopada. Dugo se nije znalo što ovo znači za korisnike i kakve će se promjene dogoditi. Jedino što je bilo sigurno je da će doći do izmjene u načinu na koji Chrome addon sustav funkcionira.

Korisnik će najveću promjenu primijetiti kada je riječ o adblockerima. Većina ovih ad-blockera se oslanja na Chromeov webRequest API pomoću kojega zabrane oglase prije nego što se oni skinu prilikom učitavanja određene web stranice. Google u spomenutome ažuriranju planira maknuti mogućnost pristupa dijelovima webRequestu potrebnim za blokiranje oglasa što znači da će svaki adblocker koji koristi ovo postati neupotrebljiv.

U slučaju da adblockeri nestanu s Chromea, uvijek se možete prebaciti na neki od internet pretraživača baziranih na Chromiumu, npr. Vivaldi, Opera i Brave. Proizvođači ovih browsera su izjavili kako neće praviti primjer Chromea i maknuti pristup webRequest API-ju.

Naravno, uvijek se možete prebaciti na Mozilla Firefox koji je po ovogodišnjim testovima nešto brži od Google Chromea, ali je također u zadnje vrijeme pokazao negativan stav prema adblockerima, iako su još uvijek dostupni.

Hoće li Google svojim ažuriranjem natjerati korisnike Chromea na gledanje svakoga YouTube oglasa? ili će se ljudi masovno prebaciti na konkurentne internet pretraživače? Vidjet ćemo do kraja godine.

Piše: LJ.J.

1 komentar

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here