Živimo u zanimljivom razdoblju tehnoloških inovacija koje su naglo napravile prijelaz u jednu sasvim drugu sferu. Ušli smo u eru AI tehnologije koja je postala široko dostupna običnim korisnicima i na tom polju veliku bitku vode dvije gigantske tvrtke – Microsoft i Google.
Microsoft je s predstavljanjem Chat GPT-a i kasnije integracije AI elemenata u svoju Bing web tražilicu te još neke alate na Windowsima napravio presudan korak koji ga je smjestio u poziciju vodećeg inovatora na tom polju. Googleovi početni pokušaji da uhvati Microsoftovu poziciju i prilično veliki raskorak koji je napravio bili su neuspješni. Bard, Googleov chatbot, nije imao zapažene rezultate prilikom testiranja i bilo je vidljivo da se njegov plasman na tržište odradio pod prisilom i bez prave pripreme. Sve se to reflektiralo i na vrijednost tvrtke te trenutno uzrokovalo pad vrijednosti Googleovih dionica.
Nekoliko mjeseci nakon toga imamo malo drugačiju situaciju. Na optimizaciju Google Barda se uložilo mnogo truda, a sada bi ovaj chatbot trebao postati sastavni dio aplikacija kao što su Gmail, YouTube, Google Docs i mnoge druge.
Izazov za Microsoft
Google s novim potezom zaista nastoji ugroziti trenutnu poziciju Microsofta u okvirima AI tehnologije.
U službenoj objavi Google je naveo kako će integrirati Bard chatbot u svoje popularne servise. Pomoću toga će se korisnicima omogućiti konverzacija te dobivanje odgovora nalik ljudskima unutar svima poznatih aplikacija, a samo kao neki primjeri korištenja Barda mogu se navesti sumiranje poruka u Gmailu ili pretraga tj. pomoć na temelju kompleksnih upita u Google Docsu ili YouTubeu.
Slične funkcije kao Microsoft Copilot, možda čak i šire
Google Bard se prema svojim novim funkcijama svakako može usporediti s Microsoft Copilot alatom na Windowsima koji može automatizirati zadatke i ponašati se kao asistent prilikom korisničkog rada u Wordu, Outlooku, Teamsu, Excelu, PowerPointu i drugim aplikacijama.
Bardova uloga bi mogla biti čak i nešto šira te integrirati mnogo više mogućnosti.
Google navodi kako će nova ekstenzija za Bard omogućiti da ovaj alat postane asistent u velikom broju aplikacija. Primjerice, ako se planira poslovno putovanje, korisnik će sada moći pitati Barda da predloži datume koji su slobodni sukladno prethodnoj korespondenciji u Gmailu. Bard će pronaći dostupne datume, pretražiti informacije o dostupnim letovima i hotelima, koristiti Google Maps aplikaciju za formuliranje uputa za dolazak do zračne luke te čak pogledati YouTube videa o stvarima koje se mogu raditi ili posjetiti u destinaciji koja je određena. Google obećava da će sve ovo biti moguće iz samo jednog razgovora s Bardom.
Upite je potrebno unijeti u traku na Bardovom sučelju i korisnici će dobiti odgovore na engleskom jeziku. Postoji mogućnost odabira Bardovog „Google it“ gumba s kojim se radi dvostruka provjera tj. s kojim se mogu putem Google pretrage dodatno potkrijepiti dani odgovori.
Iako je Google Bard dostupan na 40 jezika, zasad će korištenje ove ekstenzije biti moguće samo na engleskom jeziku.
Više o svemu možete pročitati na sljedećoj poveznici.
U sljedećem videu također možete naći neke informacije o novoj funkciji Google Barda.
Piše: Ervin Mičetić