Microsoftova pretplata koja pokriva Word, Excel, Powerpoint, OneNote, Outlook i ostale servise je od 18. kolovoza postala nedostupna za korisnike koji se služe Internet Explorerom.
Ova objava šokirala je mnoge koji još uvijek koriste Internet Explorer, no Microsoft je već bio najavio kako se taj web preglednik ubrzo gasi te kako će svi oblici pretplate Microsoftovih servisa na njemu postati nedostupni jer Microsoft Edge preuzima ulogu službenog web preglednika za Windowse.
Još u kolovozu 2020. godine bila je službena objava kako će tijekom kolovoza 2021. biti blokirani Microsoft 365 servisi za Internet Explorer i korisnicima se omogućio prijelazni period od godinu dana kako bi se prilagodili.
Proces prekida podrške za Internet Explorer započeo je još u studenom prošle godine kad je onemogućen pristup za korištenje Microsoft Teams aplikacije.
Iznenađujuće je kako se ova objava odnosi i na korisnike koji već imaju plaćenu pretplatu za Microsoft 365 članstvo. Njima također spomenuti servisi nisu više dostupni ukoliko će koristiti Internet Explorer.
Prekid pokrivanja usluga odnosi se i na starije verzije Microsoft Edgea. Microsoft je još u ožujku objavio kako će sve starije verzije Edgea biti zamijenjene s novom verzijom koja se temelji na Chromiumu i one u ovom slučaju imaju isti status kao i Internet Explorer te su i na njima sve usluge nedostupne.
Za mnoge privatne korisnike ovakva promjena može se jednostavno riješiti s preuzimanjem drugih web preglednika kao što su Google Chrome, Mozilla Firefox ili novi Microsoft Edge. Veći problem prekid usluge može imati kod poslovnih korisnika čiji su softveri temeljeni na Internet Exploreru. Mnoge poslovne aplikacije koristile su Internet Explorer jer se radilo o zadanom web pregledniku za Windowse i sad će morati napraviti promjenu i prebaciti se na novu verziju Microsoft Edgea.
Konačno gašenje Internet Explorera najavljeno je u 2022. godini i to vjerojatno tijekom ljeta.
Piše: Ervin Mičetić