Za razliku od mnogih besplatnih ili enginea sa klasičnom naplatom, Unreal 4 je nešto između, ali na izuzetno pozitivan način. Nije zabrijanjavajuća situacija,no radi se o sljedećem. Za svaki projekt koji korisnik napravi, ukoliko zarada prijeđe preko 5000 dolara, korisnik je dužan za taj projekt na kvartalnom bazi davati Epic Gamesu 5 % od ukupne kvartalne zarade.
Blueprint vs. C++
Hardverski zahtjevi za korištenje za ovakvog enginea su poprilično visoki. Preporučena specifikacija je četverojezgreni Intelov ili AMD-ov procesor radnog takta 2,5 GHz ili više, 8 GB RAM-a i grafička kartica koja je kompatibilna sa Direct X-om 11. Svakako vam preporučamo korištenje što moćnije grafičke kartice, dakako u skladu sa mogućnostima.
Idemo dalje. Na programiranje. Faktor koji apsolutno svakoga muči i maltretira. Čak i same programere. Kako naučiti programirati, kako pobjediti taj segment koji sačinjava bilo koju strukturu apsolutno svakog softverskog proizvoda? Neizbježno je.
OK, dakle, ova problematika ima više rješenja. Prvo rješenje je zaista znati programirati, u ovom slučaju znati kodirati jezik C++. C je općenito programska jezgra koju nitko baš ne voli, no ova ++ varijanta i nije toliko strašna, posebice kada steknete malo iskustva.
Kada programirate, morate paziti na apsolutno svaki znak, na sve što se događa oko vas, nema „budem ja to po svom“ i slično. Može i tako, ali postoje pravila kodiranja koja se ne smiju kršiti, u protivnom program krši vas, nemilosrdno.
Sa druge strane, uporaba koda donosi mnoge prednosti, posebice u UE 4 okruženju. Kod je kod. Sve što korisnik vidi, developer to vidi kao kod. Svaka „mrvica“ koja je korisniku nešto je developeru ništa drugo nego varijabla i mogućnost izmjene vrijednosti same varijable. To je ljepota poznavanja i uporabe koda.
Raskošna moć
No, ipak radi čestih neugodnih situacija su momci iz Epic Gamesa odlučili izvesti nešto predivno – Blueprint. Što je blueprint? Radi se o algoritamskom i dijagramskom sistemu povezivanja naredbi i funkcija koje bi u protivnom morale biti napisane kodom. Ovako sve imate u kockicama i povezujete sa „žicama“ između kojih postavljate funkcije i relacije te odabirete način kako će se što izvršiti, kojim redoslijedom, pod kojim uvjetima i slično. Jednostavno rečeno slažete kompliciranu zagonetku koja će imati neku smislenu funkciju na kraju priče. U trenutnoj verziji 4.10 Blueprint ima zaista zavidne mogućnosti, a čak i oni koji razumiju programiranje koriste ovu varijantu za izradu igara. Zašto? Zato što je sav taj Blueprint moguće transformirati u kod unutar UE okruženja. Tako da apsolutno svakom slučaju, što god radili i tko god radio – Blueprint je way to go.
Ukoliko razmišljate o izradi 2D igri i pritom razmatrate Unreal Engine 4, odmah se okrenite i bježite koliko vas noge nose, poletite ako možete. O tome ćemo nekom drugom prilikom, a sada ćemo pojasniti ovu tezu. UE4 je zaista moćan engine, a njegova moć je ne samo u tehnički dobro složenom sučelju kojem imate pristup kodom i dijagramima, već se radi i o izlaznoj verziji bilo kojeg projekta koja može biti nevjerojatne kvalitete. Samu sliku možete vidjeti u ovom članku – remake Half Life 2 igre. Predivno. Uopće je besmisleno trošiti vrijeme i resurse na računalu za 2D naslov u ovakvom engineu.
Za vrhunsku grafiku
Na Internetu ćete pronaći možda forumaše koji govore suprotno, ali u praksi se više puta pokazalo da ima zaista dobrih okruženja za 2D igre, no UE je jednostavno preogroman za tako nešto. Blueprintovi su ono što vuče ljude i za manje projekte, no Unity je rješenje za male stvari.
E sad za koju platformu je UE4 dobro rješenje? Za sve. Optimizacija može biti problematična, posebice za platforme nižih specifikacija i mogućnosti, dakle mobilna platforma. Za računala i konzole je stvar jednostavnija, što zbog jačih konfiguracija, što zbog manjeg opsega različitih tipova uređaja. Unutar enginea se već nalaze neki predefinirani žanrovi sa svojim demo verzijama, što je moguće za isprobati i modificirati u potpunosti, doslovno iz toga napraviti vlastiti projekt. Svakako korisno za prvu pomoć i orijentaciju, čisto za vidjeti neke sposobnosti koje engine posjeduje.
S obzirom na opširnost ovog fenomenalnog okruženja, u idućem broju ćemo se pozabaviti tips&tricksima za korištenje Blueprintova, te nekim osnovnim elementima kako odgovoriti na izazove i probleme sa grafičkim rješenjima. Stay tuned!
Ako Vam je promaklo svakako pročitajtei:
Mala škola indie developmenta vol. 1
Mala škola indie developmenta vol. 2
Hrvoje Sirovina