PočetnaGamingMala škola indie developmenta vol. 1

Mala škola indie developmenta vol. 1


Želite se baviti razvojem igara, ali ne znate kako započeti? Na pravom ste mjestu! Kroz seriju članaka pokušat ćemo vam dati neke savjete i osnovne informacije za kreiranje indie igre iz topline vlastitoga doma uz gotovo nikakve troškove. Pa krenimo!

Razmišljali smo o ovome na način da pokrijemo sve ključne stvari vezane za razvoj igara u kućnoj varijanti, odnosno popularniji izraz bi bio indie razvoj. Da se razumijemo, nećemo ovim tekstom nikoga ništa pretenciozno učiti, već ćemo davati smjernice i savjete koji su izuzetno bitni i ključni pri izradi jedne video igre. S obzirom da je ovo prvo pojavljivanje naše nove rubrike, a tako i ove serije članaka, krenuti ćemo sa nekim fundamentalnim stvarima koje smatramo da obavezno morate poznavati prije nego uopće išta započinjete.

Autor: Hrvoje Sirovina

Kako započeti?

Ovdje niste kako bi naučili napraviti igru ala GTA V, jer je to nemoguće ako nemate ljudske i financijske resurse koji se mjere vrtoglavim financijskim brojkama. Tu ste kako biste si povećali interes i vidjeli temeljne korake pri izradi neke manje igre koja bi vam mogla, kao pojedincu ili tek nastalom mladom timu, biti odskočna daska za neke buduće avanture.
Prije svega je najvažnije imati ideju. Dakle, ideja se temelji na onome što ste si zamislili u glavi i što želite ostvariti, te kroz određeno vrijeme i količinu rada tu ideju i misao pretočiti u nešto vidljivo, opipljivo, odnosno igrivo.

Bilo bi idealno kada ideja ne bi bila previše složena. Paziti na detalje i dubinu u koju mislite ići, jer morate shvatiti nešto izuzetno značajno. Apsolutno svaku sitnicu koju imate u mislima VI sami morate kreirati. Bilo da je to nešto za dizajnirati, isprogramirati, nebitno. Poanta je da se ništa neće samo napraviti, niti stvoriti.
Što bi bila idealna ideja za jednog početnika? Zapravo je malo teže na to odgovoriti, jer što se smatra početnikom? Danas je IT napredovao u strašno puno sfera, a svatko tko se bavi bilo kojim sektorom u IT-ju ima zapravo mjesto u gaming developmentu. Zato je teško reći što je početnik. Zapravo su svi početnici tko god nikada nije probao raditi igru, makar posjeduje određene druge vještine. Vraćamo se na ideju.

2D ili 3D?

Poanta je napraviti dobar konačan proizvod. Dakle, idealna ideja je izvediva ideja. Izvedivost same ideje ovisi o već spomenutim vještinama koje posjedujete i o broju ljudi koji je planiran za sudjelovanje na izradi igre. Kada ste ustanovili ideju i broj ljudi, slijedi raspodjela poslova. Ovo je zapravo jako značajan i ključan element. Ako dobro rasporedite ljude i ako su svi članovi tima usklađeni, svaki problem će biti samo jedna od prepreka u nizu koje ćete s vremenom savladati. Problemi pitate? Da, bit će ih, bit će ih za poluditi. Sanjat ćete ih i u snu rješavati, to je gaming development. Bol. Ljubav. Ljubav je bol. Ajmo dalje.

Ovo striktno ovisi o tipu igre koji radite. Idemo pretpostaviti da se radi o nekoj 2D igri, s obzirom da je to puno jednostavniji odabir za prvu igru iz više razloga. Ako krenete sa izradom 3D igre pripremite se na ubijanje u učenju i gledanju tutoriala za dizajniranje objekata, animiranje istih, teksturiranje i slično. Tu već ima posla za nekoliko ljudi. Ukoliko se odlučite za 2D naslov, trebate programera, crtača i animatora. To je neki osnovni broj ljudi s obzirom na potrebe izrade igre, ako uzmemo u obzir da je netko od njih već postavio temeljnu ideju za izradu igre. Kod 3D igara je to dosta složenije jer je i programiranje automatski kompliciranje ako se radi o trodimenzionalnom svijetu i objektima unutar njega.

Koji poslovi postoje u jednom timu?

Ne kažemo vam što da odaberete, no izrada 2D igre je za prvi projekt sigurno bezbolnija varijanta. Ako mislite da možete odmah osmisliti 3D igru, samo naprijed, jer će vam to u dugoročnoj varijanti u istom vremenskom periodu donijeti više i definitivno potencijalniji prihod u nekom budućem vremenu. Najteže je naći dobrog programera. Često se dogodi problem da pronađete vrhunskog dizajnera koji imaj super ideju, no nema mogućnost to realizirati jer im nedostaje programer. Danas na sreću postoje alati gdje je to sve mnogo jednostavnije nego što je bilo prije. Imamo odlična okruženja, točnije engine, za izradu video igara koji u sebi imaju programske jezike koji se daju naučiti u kratkom roku i koji imaju strahovito puno generiranog koda za svakakve funkcije koji je potrebno samo modificirati po potrebi igre. O tome ćemo nešto više u idućem broju, a vi do tada smislite ideju što mislite raditi, nađite ljude i malo se strpite do idućeg broja.:)


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular